Header
View tracker

Idag sprang jag i 25 minuter för första gången!!! :O Wohoo!!! :D Jag sprang 4 km och det kändes sjukt bra! Så fint väder var det oxå! :))

Nu ska jag ta det lugnt och chilla!! :))


Move your blog to Nouw - now you can import your old blog - click here!

Likes

Comments

View tracker

​Igår var det vilodag för min del, riktigt härligt :) Har däremot fett mycket träningsvärk i låren och rumpan efter träningen i tisdags, hihi!! 

Det är bra att ge kroppen återhämtning och ge den en chans att bygga muskler. Så ta o vila mellan träningspassen!! 

Likes

Comments

View tracker

Idag var det styrka i 30 min! Oj vad det kändes i benen efteråt!! Haha :P Gjorde ett eget program och körde utomhus i det fina vårvädret :D Riktigt härligt!!

Likes

Comments

​Jag tänkte börja med en ny sak. Att äta cleant. Alltså (oftast) bara frukter och grönsaker, inga färdigrätter eller snabbmat. För att komma igång tänkte jag börja med att äta clean frukost, så jag inte äter något annat fram till 12. Mest kommer det väl bli smoothies och fruktsallader (eftersom bröd och mjölkprodukter går bort), men jag är pepp, har hört så mycket bra om det :D Jag är redan vegetarian så för mig blir det bara frukt och grönsaker, men jag tror man kan äta kött också.

Clean food ska vara ekologisk, icke-processad och säsongsberoende. Det är mer en livsstil än en diet. Mycket vatten och små portioner ofta ingår också. Man ska försöka äta långsamt och njuta av maten samtidigt som man känner efter när man är mätt. 

Jag äter redan så mycket ekologiskt jag kan med min studentbudget och försöker laga all mat själv. Men jag är ganska dålig på att hålla mig från sötsaker, hehe. Ska försöka att alltid ha färsk frukt hemma istället för godis eller nutella så ska det nog gå bättre! Detta ska bli riktigt kul! Jag älskar smoothies och att prova mig fram i köket så det ska nog bli bra :D Heja mig! Häng gärna med mig ni som läser detta! Utmaningen är att äta cleant fram till 12 varje dag i 30 dagar!!!

Likes

Comments

Idag sprang jag 6.32 km på 49 min och 36 s!!! Wow! Kändes superbra! Enligt mitt träningsschema skulle jag egentligen springa 20 min, men det blev totatl 30 min! :D Så glad och stolt!!!

Jag började med 10 min snabb gång som uppvärmning, sen 20 min jogg, 5 min vila/gång, 10 min jogg och sen nedvarvning :) Så himla skönt var det!!! Mest skogsstigar oxå = bästa stället att springa på, man tänker inte på hur trött man är utan koncentrerar sig på att inte snubbla på rötter hihi :D

Hittade några tussilagos på vägkanten oxå! Våren är hääääääär! :)))​

Likes

Comments

Är Sport-BHn!!! I alla fall för en tjej ;) Så här på våren vill jag ha färgglada sport-bhar så man blir lite glad och taggad på sommaren! :D

Likes

Comments

​Jag känner mig alltid glad när jag får träningsvärk - det känns som man gjort ett bra pass då! :D Idag är det axlarna och skulderbladen som jag känner mest av, troligtvis för att jag stod i plankan x antal gånger igår! Hihi!

Likes

Comments

Intervallträning förbränner mer fett än att "bara" springa. Du blir också snabbare och uthålligare!

Man kan springa intervaller på olika sätt. Under ett långintervallpass tränar du upp din uthållighet medan ett kortintervallpass tränar upp din snabbhet. En bra början för ett långintervallpass är att jogga 5 min och sedan gå 1 min, detta kan man upprepa 3-5 gånger och vips så har du aktivt sprungit i 15-25 min! Öka sedan gradvis "joggtiden" kontra vilotioden. Vilotiden kan vara både stillastående eller gång, personligen tycker jag det är bra att hålla igång musklerna något och gå lugnt under vilan. 

Under ett kortintervallpass springer man istället så fort man kan under exempelvis 40 s och vilar sedan i 20 s. Detta upprepas 10 gånger. Även här ökar man springtiden gradvis kontra vilotiden, vilken med fördela är att gå ;) 

Kom ihåg att uppvärmning alltid är A och O! Gå i snabb takt 10 min innan du startar ditt intervallpass!

Likes

Comments

Just nu är det färgglada mönstrade tights jag vill ha mest! Åååååh så fina dom är!!!

Likes

Comments

På lördagar kör jag alltid ett långyoga-pass på ca 40 minuter. Jag tycker yoga är bra för både smidighet och styrka! Mitt mål är att bli vigare och mer balanserad (jag är rätt klumpig haha). Jag tycker det vore så coolt att kunna stå på händer och göra massa saker med benen! Det lät lite konstigt kanske, men hoppas ni fattar (se exempel på bilden!) :)

Idag blev det mer åt styrkeyoga-hållet med ett eget program :P Jag brukar köra med en timer som går varje minut så jag håller de olika poserna en minut var. Programmet jag kör har jag gjort själv, det är inte alltför svårt när man hållit på med yoga ett tag. Jag kör några krigar-poser, katten och hunden och lite andra balansövningar typ, är helt slut i armarna nu haha. Men det kan nog vara smart att gå på några yogaklasser eller köra efter en Youtube-video innan man ger sig på att göra egna program, så man förstår vad det handlar om :) Även om det är roligt att hitta på egna grejer ;)

BTW GLAD PÅSK!!! :D

Likes

Comments