View tracker

Våra kännslor har ett minne. Det betyder att du kan minnas med kroppen. När du hamnar i en situasjon som via kroppen påminner dig om något gammalt, så reagerar du med kropp og själ på det.

Om det var något traumatiskt, så alarmeras du och det kan vara frustrerande ibland. Spesiellt om du vet att det inte är någon fara.

Det är viktigt att du möter sånna situasjoner på nytt och försöker lära kroppen att det inte är farligt längre, gennom att visa den det. Andingen kan vara viktig här.

Ibland är det vissa människor eller åldersgrupper som ger oss de här reaksjonerna. Det kan vara ekstra jobbigt, spesiellt när du inte vill vara en sånn som stänger folk ute. Dokk kan detta vara nödvändigt och okej, ibland och periodvis.

Gör så här:

1. Det första steget är att bli medveten om de här situasjonerna och vad det är som sätter dig igång.

2. Förstås är det viktigt att avlära kroppen att det är farligt, för det är det inte. Men om det är väldigt svårt är det viktigt att du får bort alla extra, stressande faktorer och att du ser till att du kan vara så försiktig som möjligt. För om det går för fort, så kan det vara att du säger till kroppen att den fortfarande har rett.

3. Få ett stort syn på situasjonen; altså att du ser det från kanske guds perspektiv, så att du kan lös-göra alla bitar. Det gör det enklare att se vad som händer. Du tar rett och slett ett avstånd från dig själv.

Ibland så är det så, att någon kanske har en bit som du inte har och då kommer den här personen att göra dig väldigt nervös. Du kan till och med få panik.

Men om du får chansen någon gång, kan du försöka prata med den här personen eller någon som du misstänker har samma vibrasjon. Då kanske du förstår varför du blir så nervös av denna.

Vad skal du inte göra?

I de här situsjonerna bör du inte göra det du vill. Gör det som du vet att du borde. Det som är vanligt är att denna får dig till att göra dina ovanor. Då skall du altså inte göra det. Men gör det som du har minst lust till. Gör det som du tänker att du i alla fall inte skall göra.

Där har du det.

Situasjonen kommer när det är meningen, men du vill förstås inte hamna i dessa situasjoner så ofta och det kan föra till depresjon eftersom du vet att du alltid hamnar i de där dumma situasjonerna, som du helst vill undvika.

Sluta fokusera på det. Det är det som hjälper. Det är inte aktuellt att fokusera positivt alla dagar i veckan, men bara du kan glömma det lite, så att du inte blir till det här problemet.

Du är inte ditt problem, fokusera på allt det andra som du är!

Detta är en period och den kommer att gå över.

Move your blog to Nouw - now you can import your old blog - click here!

Likes

Comments

View tracker
View tracker

Det är inte skrämmande att dö, kriga och ha stark smärta, för då står du i pisset. Det är en förändring, men du är i förändring och det värsta som skulle kunna hända har hänt. De är gjort. Men när du är ensam, din hjärna fungerar inte som den skall för att du är trött, så du kan inte förstå vad du skall göra som kan på dagen och allt är bara ett hav av rädsel. Det här är det mest skrämmande som finns. Det händer barn som ser saker som de är rädda för, speciellt på natten.

Visjonen är ut av kontroll. Det betyder att om du är rädd för spindlar, ormar, vissa människor, så är det de som du ser och du kan inte stoppa det. Du har inte kontrollen, för att det är inte snack om tankar det är snack om visjon, (Läs gärna mitt innlägg: "tredje öga" i kategorien: "Hemmligt av en orsak".) altså du ser saker/uppfattar saker.

Orsaken att det här händer är för att de som du ser är symboler för orespekten som du ser i världen. För barn som är små och hjälplösa, är väldigt traumatiskt att inte få igen den respekten man förväntar och ger. Det betyder också att det känslomessiga livet befinner sig i en riskson hela tiden. Och det här kommer att får fula konsekvenser, så att lära att folk har en så kallad egen kultur, skulle förebygga det här helvetes problemt.

Vad fan gör man då?

Det är kanske inte helt nog att någon som har en helt annan definisjon på respekt än den vardagsliga människan möter de här sakerna i verkligheten. Här är vad jag gjorde:

Jag har haft traumor för sniglar, så jag sog sniglar överallt. Jag har aldrig kunnat sove och jag vaknade mitt i natten och kunde inte ta på något, jag bara grät för att allt var sniglar. Det var faktiskt hemskt. Nu förstår jag att jag aldrig har lärt mig att känna igen täcken på respekt hos andra människor. Alltså jag vet inte om det finns någon som helst, på den har planeten som har respekt för mig. Jag tror till och med att sniglar inte har respekt för mig, så förlåt nu om jag bits ibland.

Det som händer här är att sniglarna inte visar någon respekt för mig, men jag ger dem allt för mycket respekt. Så jag frågade helt änkelt: "Är du farlig?", eller "Har du respekt för mig?" då svarade en snigel: " Ja, men vi ville bara hjelpa dig för vi tyckte så synd om dig. " Nu är vi bästa vänner.

Så, det här problemet kan gänta sig i olika former. Det betyder aldrig att du är galen, men snarare att du har en sund forsvars mekanism och många som bryr sig om dig. "Nu måste du möta det här problemet"- säger dina skyttsänglar.

 

Likes

Comments

När du har en dålig dag, så lagras de dåliga energierna runt omrking i din omgivning och de kan påverka oss onödvendigt många gånger om vi inte tvättar dem bort.

Sallt! Sallt neutraliserar energier och därför är det bra att fixa åt sig ett salt- spray, eller bara andvända det som det är och salta lite efter att du har städat.

Gennom att skaka om, sopa bort och flytta på saker börjar saker att blöda energier. Så när vi städar normalt, så städar vi också bort energier.

Energier är tröga och det tar lite tid före de faller bort. Du kan snabbt sopa bort dem med handen.

Gennom att plassera ut krystaller och använda rökelse och ljus så rensar du också eller håller borta negativa energier. Gennom att ta en dush och andvända sig av vatten så rensar du också auran på din kropp.

Klicka på länken för video:

How to remove negative energy

Likes

Comments

I första hand, så hade det varit ett bra sett att bearbeta dagen på. Men, så kommer problemet: Vem pratar du med? Du sender energi rakt ut luften och riskerar därför att något oönskat kommer att möta denna energien. Tomrum fylls upp.

Det är inte farligt alls om någon möter din energi med sin. Du kan uppleva beröring och att det är obehagligt, att du inte får vara ifred. Detta kan förstås leda till angst. Men det är inte farligt alls och du bör ha pratat en god stund före det är någon som möter det. Att prata till en fysisk sak (för eksempel en docka) eller till någon du vet är där, är att möta energien på ett vanligt sätt. Det är helt oriskabelt, det är också helt oriskabelt om du är en helt balanserad person och om du har dina utsagn nu och då. Som; "Fan!", "Jaja" och HÅLL KJEFT! osv.

Det mest akuta tipset mot all angst och dessa demonerna är att ta det helt lungt och akseptera situasjonen som den är.

Gjennom att höja din frekvens och stråla ut din universiella kärlek kommer du att slippa detta spektaklet. Dessa, vi kallar dem demoner, går i upplösning när kärlek möter dem. Be dem att gå och be dina skydds- änglar föra dem bort om de inte lyder din order.

Det går helt fint att leva med det, men som sagt kan det upplevas som obehagligt. Just nu så åker vi på en bölja av kärlek, så jag tror inte någon behöver vara orolig. Det går över.

Läs gärna mitt innlägg: "Demoner" i kategorien "Vad är det" för mer informasjon.

Likes

Comments

Många av oss har en drömvärld i tillägg till den riktiga världen. Många (de flesta) lever mycket olyckliga liv och kan hitta lycka i en drömvärld. Det är skillnad på att visualisera, se visjoner, (det skjer plötsligt) tänka i ord, (i språk) tänka i instinkter, (känna tankarna) och låta huvudet flyta.

Allt av tanker er sunt och kan vara mycket viktigt för många av oss. Våra tankar kan fungera som en överlevelses mekanism. Mindfulness finns i olika nivåer, - beroende på hva slags tankar man vill kvitta sig med. Mindfulness er et val, men det er något man kan läka med och det har många fördelar.

Tankarna är ju det absolut mest personliga/privata man kan tänka sig som vi har, pluss våra känslor. Det är också ett sätt att finna frihet på när du väl sitter inspärrad. Ditt huvud är ditt och bara ditt, det är ingen annan än du som får lov till att säga någonting om den saken. Jag menar det är ditt terretorium.

Det är trist att många på grund av skammen har en limiterad fantasi, för att i en drömvärld kan man få alla sina behov mötta. Låt fantasien leva!

Gjenom att tänka, så bearbetar man informasjon. Vi gör det ganska okontrollerat. Alltså det vi tänkar är väldigt spontant, och ologiskt. Det betyder egentligen ingenting. Vi bara tömmer oss. De bättre sätten att göra detta på är många saker men spesiellt följande:

1. Skriv

2. Minimera inntaget av informasjon per dag.

3. Låt huvudet flyta, men var ändo i nuet, alltså var "hemma med en krona på huvudet".

4. Visualisera om fantasi- figurer (Men prata inte för dig själv (- jag skall skriva ett innlägg om varför snart.)

5. Uttrykk dig gjennom din egen dans/rörelse, eller någon annan form av konst.

6 Måla, rita...........

7. Sjung (visualisera en publik om du måste med fantasi figurer.)

8. Skapa din egen värld och flytta dit ibland- där finns säkert någon du kan prata med. (Det er via visjonen vi får kontakt med en högre dimensjon.)

9. Prata med riktiga människor. Detta är en form av självrealisering. Istället för att prata om vädret,- avlasta dig.

Listan kan göras längre.. Hoppas verkligen att detta hjälper någon som mig. Jag älskar dig! Ha det bra! Kommentera.

Likes

Comments

Här är en lista:

1. Först och främst; Det att inte tänka är att undvika negativa energier och spara på energi. Altså du blir mer energisk av att inte tänka. Om du känner istället för att tänka, så är du dig själv. Då låter du det som är, vara. Det som är, är ändo vad du än är med huvudet.

2. Mindfulness styrker de andra sinnena. Det gör att livet känns istället för att det förstås eller analyseras. Du kan känna dig mer levande när du är helt i stunden.

3. Det går att leka med mindfulness. Det finns ingen lag som säger hur det skall användas. Andvänd det för din fördel!

4. Du undviker många sjuka tankar som gör dig illa. Förstås så er det vi tänker helt värkligt och viktigt för oss. Vi är ju vad vi tänker, men alla tankar i sig själv er bara som målm som passserar på himlen. Och det ända sanna är det som godkjänns av kärleken själv. Om hjärtat säger nej, så er det nej!

5. När du tar in ny informasjon, som kommer att leda till att det blåa chakrat blir i obalans, så måste du ha kraft nog att se vad som är sant och vad som är lögn. Du måste bli dig själv. Sanningen finns i ditt eget hjärta. Denna informasjonen kan plåga dig något förfärligt om du inte tar eget ansvar och har koll på tankarna. Med dina tankar kan annat få makt över dig. Dina tankar skapar stämningar, dina stämningar skaper energier och så blir du badande i dem. (Jag har sagt det för, men jag skall laga ett innlägg om städning.)

Klicka på länken för video:

Think less, live more


Likes

Comments