Vilken seg dag. Jobbplanerat hela förmiddagen. Det är iofs väldigt kul. På Måndag kväll åker jag mot Göteborg för möte angående mitt nya jobb. Det kommer bli så spännande och roligt.
På eftermiddagen fick jag och Mamma idén om att möblera om på hela nedervåningen, hehe. Svettigt men det blev så mycket bättre.
Nu ska vi äta våran traditionella hjortnästallrik sen blir det Idol-slapp resten av kvällen. Imorgon ska renoveringsbyxorna dras på igen. Golv ska läggas. Wihoo!

I miss Mexico! Jag saknar det fuktiga klimatet, att slippa sätta på sig en jacka när man går ut och att slippa flagna! Usch värsta som finns. Det jag saknar mindre är buffén. Är typ fortfarande mätt. Har inte klarat av att äta en hel middag än. Men bli nog lagom hungrig till jul igen.
Igår gick jag igenom mina anteckningar på telefonen. Hade typ 150 anteckningar, 30 av dom var rena inhandlingslistor. Men en jag hittade som jag skrev för ganska precis ett år sedan var en lista vad jag har för drömmar dom närmsta åren. En av punkterna var köpa hus och den andra resa till Mexico. Dom kan man ju checka av rätt kraftigt nu ändå. Nu ska vi spara så vi kan bocka av tredje punkten som är att åka till New York bara jag och A. Time Will tell...

Visste ni att vi hade Nils ett bra tag som mellannamn till Hugo? Vi tänkte döpa honom efter Nisse Lind i Rena Rama Rolf, haha. Men det slutade med att vi inte valde det.
Iallafall så fick han vara en annan typ av nisse imorse. Han har fått en adventskalender av Mamma och fick idag sitt första paket.
Idag får Mamma och pappa sin nya spishäll och resultatet av det blir att vi käkar ute ikväll! Pinchos here we come!

Vilken vision jag hade igårkväll när jag ställde klockan på 6 imorse. Hade tänkt mig en lugn och skön morgon utan stress... 20 i 8 slog jag upp ögonen. Inte långt efter vaknar hela familjen... men men!
På lunchen hängde Hugo med på fotografering med sina kusiner. Så svettigt att styra 3 barn framför kameran. Men till slut blev det jättefina bilder. Synd bara att det var kl 12, dom var redan lite småtrötta så vi fick muta med lite lussebulle.
Nu är klockan efter 12 igen och jag är helt slug i både knopp och kropp. Natti!

​Försöker varva ner. En intensiv vecka har det varit. För en vecka sedan låg jag i vågorna i Mexico. En lång resa hem och en fullspäckad helg av renovering. Inte ens Hugo har blivit av med jetlagen. Alla i huset har lagt sig. Jag sitter och dricker te och är taggad inför jobb imorgon. Har nog aldrig känt mig riktigt inspirerad att jobba förut. Och ÄNNU roligare kommer  det bli på jobbfronten. Mer om det sen.

Jag och A har precis kollat på första avsnittet av Jorden runt med Filip och Fredrik. Fullkomligt älskar deras program och speciellt det här. Älskade förra säsongen också.

För den som har missat det så har vi mellanlandat i Philips gamla rum, i mitt föräldrahem i några veckor. I Fredags skrev vi på sista pappren och lämnade nycklarna till lägenheten. Jag har haft så otroligt mycket i mitt huvud så jag har inte haft tid att sörja att vi flyttat därifrån nu, för alltid! Den som känner mig vet att jag som yngre haft fruktansvärd separationsångest. Allt från människor till bilar vi ägt, haha! Det har blivit bättre men den lägenheten har varit såå bra för mig och när jag köpte den var det yar det ett stort steg in i ett nytt liv.

Imorgon händer mer saker i huset. I veckan kommer också en drös med bilder från både Mexico OCH alla bilder från renoveringen i Lilltäkt.

Godnatt folks!

Ursäkta bildröran. Men alla våra bilder ligger på olika platser. Vissa är överförda i telefonen, andra fortfarande i kameran och på gopron.
Funderar varje kväll när jag ska somna vart nästa resmål ska gå till. I September nästa år åker hela Lindoff-klanen till Kroatien för att fira svärmor Annika. Det kommer bli så kul, speciellt att Hugo får resa med alla kusiner. Han kommer även fira sin 2-årsdag där.
I vår och sommar kommer vi nog bara vilja njuta av huset och pyssla, spendera lite tid i Hjortnäs. Förhoppningsvis finns tid och pengar att åka någonstans vintern 2017. Det jade varig grymt! Jag vill ta med Anders till USA och även till Schweiz, men det får ske på sommaren. Karibien är vi väldigt sugna på. Och våra kompisar som nyss flyttat till Thailand och är dykinstruktörer som vi lovat att hälsa på. Aaah dreams dreams...

Älskart!
Mexico är bland de finaste platserna jag besökt i mitt liv. Helt magiskt vackert. Sanden och havet var så rent. Lagom med vågor så man kunde ligga och flyta i strandkanten. Sanden fortsatte ca 100 meter upp i en gles skog av palmer kan man säga. Även där var det såå skön sand att gå i. Och det bästa av allt, inga smådjur.
Vi såg minst 1 bröllopspar om dagen som fotades på stranden. Även ett par som hoppade i poolen med bröllopskläderna på. Crazy americans! Den dagen var det fullproppat av amerikanska bröllopsgäster i poolbaren så där gick det inte att komma fram. Förutom Anders och Philip som blev medbjudna på shotrace, haha!

Dygnet har inte vridits om riktigt ännu. Vi vaknar mellan 6 och 7 på morgonen. Det är väldigt skönt ändå. Kommer iväg i bra tid till frukosten innan allt annat folk kommer. Och man ligger på stranden innan kl9. Man kan säga att vi tar vara på all tid vi får här.
Idag var det en sån härlig dag. Havet är såå varmt. Kan ligga i 30 min och bara guppa.
Vi såg skum flyga över palmtopparna 100 meter bort och sprang dit. Dom hade byggt upp en jättestor borg och sprutade ut skum nå kopiöst. En DJ stod och spelade skitbra musik. Vi körde också en Mannequinn Challenge som jag försöker hitta. Dom filmade minst 2 minuter med riktig kamerautrustning, men fick aldrig förstå vart den hamnade.
Grym dag iallafall, fler kommer!

Vi är här och vi lever lajf. Hade velat blogga mycket mer men jag vill suga ut varje sekund av denna resan. Behöver all återhämtning jag kan få.
Det kommer komma en hel drös bilder sen. Det är så underbart här. Vi planerar redan nästa resa. November är verkligen en perfekt månad att åka i.
Resan hit gick superbra. Hugo var lysande resenär. Han sov 2,5 timme på golvet under stolarna på flyget. Resten av tiden kollade han på Fåret Shaun och åt russin, tack och lov! 12 timmar tog flygresan. Det är det enda minuset hittills.
Havet är så varmt och rent. Ibland varmare än i luften. Sanden är kall och smutsfri. Rekomenderar alla som funderar på att åka till Mexico att KÖR BARA KÖR!

Underbar bikini från Freya

Ligger på ett hotell i Örebro. Äntligen har man lite egentid. Den lilla stunden man får själv på kvällen när plutten somnat är så liten och går åt att plocka ihop sig själv, typ.
Idag har jag jobbat i Karlstad, Karlskoga och Örebro. Mycket bilåkande. Mycket tid att tänka och ringa många samtal. Höll på att bryta ut i tårar i förmiddags. Jag var så arg och frustrerad att jag var påväg att vända hem igen. Men dagen slutar faktiskt bra. Allt som har med renoveringen att göra nu är sååååå jobbigt! MEN om 20 dagar åker vi till Mexico. FÖRSTÅ!! Äntligen ska jag få lite färg på kroppen och så långt ifrån renovering och Sverigemörker man kan komma, halleluja!