Biim Frischenfeldt
Min vardag

Såhär ser det ut hos mig nu, inomhus. Jobb, jobb, jobb och återigen jobb. Utomhus faller snön och det är ett vackert vinterland.

Godmorgon kära läsare, hur mår ni idag? Jag mår ganska så bra förutom ett halsont som inte riktigt vill ge sig. Nu på förmiddagen ska jag jobba lite, senare ska jag mot staden och fika med ett par vänner. Så mysigt!

Jag hoppas ni har det bra,

Kram.

Min vardag

Godmorgon kära ni! Idag är det verkligen ett härligt väder (om man är inomhus!). Det snöar, stora och många snöflingor och det är fantastiskt att vara hemma just då. Titta ut genom fönstret med tända ljus och en kopp te.

Jag har precis varit ute en sväng med bilen och satan vad halt det är! Nu om 10 minuter ska jag medverka i ett telefonmöte, sedan träffar jag Sandra. Vi ska bland annat till Gränby. Det blir nog en superdag!

Kram på er, och ta hand om varandra i detta vinterväder!

Båtluff i Grekland- 16

Hej mina godingar!

Vintern har dragit igång och kylan är så jäklig att det till och med sticker i hela kroppen när man väl är utomhus. Hur ska vi klara av 10- till? Det jag har gjort idag som förkyld är att ha varit hemma. Legat i sängen och bara tagit det lugnt helt enkelt. Det har varit behövligt, men det har även fått mig att börja tänka tillbaka på i somras då jag och Sandra gjorde världens häftigaste resa. Vi båtluffade i Grekland, som så många andra har gjort. Jag rekommenderar er verkligen att göra det! Det var fantastiskt. Top 3 bästa upplevelserna jag någonsin gjort var den här båtluffen.

***

Resan till Grekland gick ganska så bra för oss. Själva flygningen var inga problem. Sandra hade hand om passen och biljetterna så vi inte tappade bort dom. Det tog 4 timmar att flyga dit, sen hoppade vi in i en taxi till första boendet. Boendet var katastrof. Jag tror det är något man får räkna med om man gör en båtluff. Vi blev även lurade på pengar av taxiföraren. När vi väl kom till hamnen fick vi knappt chansen att titta oss omkring innan vi blev lurade på pengar igen. Till sist kom vi till rätt hamn, hamnen Rafina i Athen. Färjan som vi sedan åkte tog 7 timmar, allt för att komma till den ön vi hade planerat som första ö. Mykonos.

M Y K O N O S

Detta är alltså bilder från första dagen på första ön Mykonos. En fantastisk ö. Vi spenderade 5 dagar här innan vi begav oss till Ios. Vi anlände till hamnen på Mykonos sent på natten och fick det "rum" som blev kvar kan man säga. Det är alltså första bilden ni ser. Där sov vi en natt. Paraga Beach hette det. Ett festställe på Mykonos som var HEMSKT. Lokala duschar och toaletter.

Sedan kom vi till ett lugnt ställe en bit från centrum på Mykonos. Havsutsikt och egen strand. Det var super. Mykonos är verkligen som Grekland "ska vara", med sina vitkalkade hus och blåa dörrar. Det var så himla drömmigt att vara där!

I O S

Ios... Mitt älskade Ios. Den här ön hade ALLT. Vi stannade där en hel vecka av den anledningen att ön hade precis allt som vi sökte. Det var till och med tråkigt att åka därifrån till nästa ö. Både jag och Sandra håller nog med om att det hade varit fantastiskt att få stanna där några dagar till.

Det vi bland annat lovade varandra var att ta seden dit vi kom. Det innebar att vi ville testa på allt som gick att testa på när vi väl kom till en ö. Det som var en stor hit på Ios var utelivet. Det var galet! 50 eller 60 klubbar bestod den staden av, alla klubbar med en egen nisch.

Vi festade inte bara utan hyrde även en bil för att få se hela ön, det var fantastiskt att få åka upp och ner för alla backar. Det vi även fick chansen att göra var att få se stränder som inga turister visste om. Otrolig upplevelse, otrolig ö!

N A X O S

Naxos var vår näst sista ö att besöka. En mysig, trevlig ö som var lite större än Mykonos och Ios. Ganska så trevligt, men det var svårt att leva upp till förväntningarna efter Ios. Det vi gjorde på Naxos var att klipphoppa och hyra fyrhjuling. Det var en riktig upplevelse! Vi hade ju även köpt en actionkamera så vi filmade en hel del med den när vi väl hoppade.

Vi bodde även på ett jättebra hotell som inte alls var för dyrt. Frukosten ingick i priset och vi bodde väldigt centralt. Det var långt till stranden men det gjorde inte så mycket. Det vi främst gjorde var att åka fyrhjuling och gå omkring i staden där. En otroligt mysig stad, dock lite för turistig för mig. Jag hade lika gärna kunnat skippa Naxos.

P A R O S

&

A N T I P A R O S

Sista ön som vi besökte hette Paros. Paros hade även en granne som hette Antiparos och där var vi också. På Paros hamnade vi långt bort från civilisationen. Vi bodde fantastiskt fint med havsutsikt och så, bara det att det låg långt bort från centrum. Men det gjorde inget. Jag och Sandra levde på som vanligt iallafall. Vi hyrde även en moppe så vi kunde ta oss runt. Runt Antiparos seglade vi även, det var jättekul. Vackra grottor och kristallklart hav. Ni ser ju på bilderna ovan vilket fantastiskt blått hav det var.

Allt som allt var denna resa fantastisk. Alla olika öar hade sin egna prägel. Jag hoppas ni gillade denna lilla summering av min och Sandras båtluff vi gjorde i somras. Fantastisk sammanfattas den i ett ord.

Kram på er.

Hudvård

Hej på er, jag har inte ens startat upp dagen med att säga godmorgon till er! Jag börjar med det. GODMORGON! Igår var jag en sväng till Lush här i Uppsala för att köpa mig en ny hudvårdsserie. Min hy har aldrig varit dålig tidigare, jag har knappt haft några finnar alls genom mina tonårs-år. Jag har märkt nu de senaste månaderna att min hy bara blir sämre och sämre. Särskilt innan den berömda veckan vi tjejer har en gång i månaden. Det är otroligt tröttsamt och det får även mitt självförtroende att dra sig tillbaka.

Hur som helst. Jag skulle vilja visa er andra vad det är som jag har köpt och vad min hudvårdsserie innehåller. Än så länge har jag bara blivit positivt överraskad! Jag har nu köpt allt från samma märke, alltså Lush, så att jag inte håller på att mixtra mellan olika märken och produkter hur som helst. Jag har fått höra att det är något man bör undvika, men jag vet inte! Jag vill visa er iallafall!

***

Den första produkten är en sminkborttagning som återfuktar huden. Andra produkter jag provat med samma syfte har endast torkat ut mitt ansikte. Särskilt vid ögonlocken där man generellt har tunnare hud. Men även runt näsa, runt munnen och på hakan. Det denna gör för mig är att den rengör på djupet, jag känner mig verkligen fri från sminkrester när denna har använts.

Jag använder även en återfuktande ansiktskräm som verkligen är helt fantastisk! Den känns otrolig på huden efteråt. Jag är verkligen sjukt förvånad och positivt överraskad!

Denna masken har jag även hunnit prova. Jag gillar den, redan från första stunden var jag nöjd. Den kyler när ansiktet med hjälp av pepparminten som den innehåller, vilket känns skönt på huden. Efter användning känns jag även så himla len. Att avsluta med ansiktskrämen efter denna mask var verkligen ett +, det kändes som att ha varit på ett spa efteråt.

De två ovan har jag inte hunnit prova än. En skrubb och en ansiktstvätt. Det ska bli jätteroligt att få testa. Jag fick även med mig två tester. Två stycken ansiktsmasker som man ska ha i kylen. Hur häftigt verkar inte det?!

Som ni kanske märker är jag väldigt ny på allt detta. Jag har aldrig lagt ner pengar eller tid överhuvudtaget på bra hudvård. Så jag hoppas verkligen nu att detta funkar för mig och ger mig en bättre hy!

***

Ha en jättefin dag hörrni, idag ska jag tvätta mig med ansiktstvätten och smörja in mig med den mjuka ansiktskrämen. Jag känner mig förkyld, igen... Så det blir en lugn dag med relativt lite jobb att göra.

Kram på er.

• Båtluff i Grekland 2016

"Hej mina godingar! Vintern har dragit igång och kylan är så jäklig att det till och med sticker i h…"

• Lush

"Hej på er, jag har inte ens startat upp dagen med att säga godmorgon till er! Jag börjar med det. G…"

• Welcome Snow

"Hej på er! Vilken fantastisk dag vi har haft idag. Till en början var jag negativ, men nu är jag po…"