Hejsan! Dessa dagar har varit roliga.
I lördags firade vi min kusin Anton han blev 13 år (sorry men jag tror att jag nämde det i förra inlägget). Och det var super trevligt kalas, god mat och alla hade trevligt! Fast det var extremt kalt och blåsigt ute så badade vi i sjön som ligger precis vid deras hus, (det var faktiskt värmare i vattnet än på land).

Igår (söndag) var jag och mamma på ikea och köpte lite grejer, jag inskaffade mig en ny skrivbordstol, lite lådor osv. En mycket trevlig eftermiddag blev det!

Idag så hände det inte så himla mycket. På förmiddagen följde jag med mamma ner på hennes jobb och pratade med mormor (som också jobbar där), mamma skulle nämligen bara fixa lite grejer där. Sedan på eftermiddagen åkte jag och pappa till Växjö för att fixa ett ärende. När vi sedan kom hem så tog vi våra mopeder och stack på en långrunda. Sedan åkte jag upp till farmor och farfar o hjälpte de med lite saker!

Kram

Sjön vi badade i! (Detta är en gammal bild som min kusin Clara har tagit)

Idag var vi och cyklade på en ö vid namn Ven. Ven ligger mellan Sverige och Danmark. Det är en liten ö som är 2 km bred och 4 km lång. Det finns många olika cykelturer runt om på hela ön. Man tar färjan som går från Linköping ut till Ven. Det finns några små mysiga cafeér och restauranger längs vägen. Det är väldigt många turister där på sommaren men det är värt att åka dit endå, man cyklar hela tiden längs havet och det finns några ställen där du kan stanna och bada. Det är en rekommendation till hela familjen från i alla fall när man har lärt sig att cykla. Men det fanns att hyra släp till cyklarna alltså sådana där barn kan sitta i.

Ni behöver absolut inte vara oroliga att cyklarna ska ta slut för att det gör de inte... Ja, det fanns nog över tusen cyklar. Det finns till och med golfbilar om man vill köra sådana. Sedan finns det korgar som du kan ha små hundar i också om man vill det.

Men dessa inlägg har jag lagt in för att datorn har inte riktigt velat som jag, så nu är vi hemma så jag fixar allt då.

Sedan får man ju inte glömma att gratta lillkusinen Anton som faktiskt blir tonåring idag!!! GRATTIS PÅ 13 årsdagen!!

Kram

Igår var vi alltså i Köpenhamn! Det är en helt underbar stad, alla människor och nere vid hamnen är det så himla fint! Vi tog tåget från Lund C till Köpenhamn C. I Köpenhamn började vi att gå från centralen till Nyhavn, i Nyhavn var det väldigt mycket människor. Så vi åt en korv på någon liten gatukiosk och sedan tog vi en guide båt som tog oss till de mest populära sakerna i Köpenhamn. Det var som Hop on hop off bussarna fast i en båt. Det var en mycket fin tur och jag rekommenderar den mycket, man hoppar på båtarna vid Nyhavn. Sedan efter det så gick vi och åt på någon restaurang som mamma och pappa hade varit på som de tyckte va bra. Det var mycket gott och väldigt mättande. Sedan gick vi till Tivollit i Köpenhamn men vi åkte bara en karusell sedan spelade vi lite också. Vi ska till Liseberg så vi ville inte slösa så mycket pengar på detta också. Men det var bara mysigt att gå där inne och titta lite!

Hejsan alla som läser detta! Jag har alltså varit på semester med min familj i Lund och vi har sovit på ett hotell där i 3 nätter. Vi sov på ett hotell som heter Hotell Finn, ett mycket fint hotell och jag rekommenderar det. Första dagen hyrde vi cyklar på hotellet för att de hade cykeluthyrning där, vi cyklade runt lite i Lund och var inne i domkyrkan osv. Det blev till och med tid över till shopping! (:

Som ni ser på bilderna så var det en ganska mysig och lugn dag!

Hej allihopa! Just nu sitter vi på rummet här i lilla Lund på hotellet och vilar. Mamma och pappa kom precis hit med lite mat. Vi var ute och åt igårkväll och idag har vi cyklat hela dagen så nu orkade inte jag och brodern min åka ut ikväll igen...☺️ Men imorgon så blir det Köpenhamn så det ska blir super roligt!