Travel
December er jo lig med jul derhjemme i Danmark - men selvfølgelig også her! I Sydney er december den første sommer-måned men der er alligevel pyntet op til jul alle steder. Det er altså en anelse underligt og det føles altså heller ikke rigtigt som…

Flyt din blog til Nouw - nu kan du importere din gamle blog - Klik her

Travel
Det er torsdag formiddag, himlen er blå og temperaturen siger hele 40 grader! Pyyyha, ja det er altså rimelig varmt. Jeg skulle egenligt have været i skole lige nu og så på stranden efterfølgende, meeeen jeg er desværre så uheldig at være syg, så j…

Travel
Torsdag efter skole tog jeg på stranden med nogle af pigerne fra skolen. Vi tog denne gang til Tamarama da vi ikke havde været der før. Den ligger et sted mellem Bondi beach og Bronte beach, så man kan nemt gå fra den ene til den anden uden at det …

Travel
Endnu en ting man kan lave her i Sydney er at besøge Sydney Tower Eye. Det er perfekt hvis du gerne vil have mulighed for at se ud over hele Sydney. Du kommer 250 meter op og får en 360 grader udsigt hvor det er muligt at se mange af Sydneys kendte…

Travel
I dag var vi på en tur med vores værts-familie til Central Coast, omkring 1 1/2 times kørsel fra hvor vi bor. Vi var oppe og besøge en god ven af familien og spiste frokost der - vi grillede. Ham som vi besøgte bor lige ned til en strand hvilket jo…

Travel
Vi har, for lidt tid siden efterhånden, været på en tur til Dangar Island som ligger midt i Hawkesbury floden. Det er lidt nord for Sydney og man både køre i bil dertil eller tage toget. Vi var der med vores værts-mor og kørte dertil, hvilket tog c…

Travel, Food
Vi har efterhånden prøvet nogle forskellige spisesteder og her er nogle af favoritterne: MCA Cafe (rooftop) På toppen af Museum of Contemporary Art ligger der en rigtig god cafe hvor der er en fantastisk udsigt til både Opera huset og Sydney Harbou…

Travel
I den første uge vi var her, var vi på en lille tur med vores søde værtsfamilie hvor vi så Sydney Olympic Park. Vi bor ikke så langt derfra, så det var en kort køretur derhen. Det er et kæmpe område så vi så ikke det hele. Vi startede med at se det…

Travel
Lørdag var vi på en tur til Morisset Park og se vilde kænguruer, eller det vil sige, vi så dem ikke kun, vi aede og fodrede dem med bananer og gulerødder. De var så søde! Hanerne er nogle ordentlig store nogle, og dem skal man også være lidt opmærk…

Travel
Vi landede i Sydney tidligt om morgenen. Da vi havde fået vores bagage og kommet ud af lufthavnen tog vi en Uber til vores værtsfamilies hus. Eftersom at vi går på en EF skole, så har de fundet et sted til os hvor vi kan bo imens vi går på skolen. …