Idag är verkligen himlens alla portar öppna..
Regnar hur mycket som helst..
Det kommer dock inte att stoppa min promenad..
Däremot så tänkte jag äta frukost innan jag går..
Tror det var den som var den stora boven till "motståndet" igår morse..
Är ju i prova-på och upplärningsfasen just nu..
så nu blir det frukost - te och smörgås..

Design your blog - select from dozens of ready-made templates or make your own; simply “point & click” - Click here

Likes

Comments

Tog mig en kort kvällspromenad igår.. Vet ej exakta sträckan, men 1-1,5km blev det i varje fall..
Kändes både skönt och lätt att gå, till skillnad mot morgonen..
Däremot så kom ett bakslag i ätandet..
Åt en dubbelnougat.. Suck..
Jag vet varför jag är godissugen hela tiden.. Visst, viss vana och abstinens är det..
Men jag äter inte regelbundet, och då blir det så..
För efter varje gång jag ätit, så finns inget sug..
Så regelbunden kost och motion är det jag får lägga fokus på just nu..
När det funkar, får jag lägga om kosten till nyttigare alternativ och räkna kalorier..
Men just nu ligger utmaningen i rutiner..

Likes

Comments

Idag var det åter igen övertalning på hög nivå för att ta mig ut..
Men ut kom jag, och längre blev det..
Gick ca 3km på ca 35min..
Hade sånna känningar i ländryggen och höfterna.. Och dem sitter i än.. Så skall strax ta Alvedon och Ipren..
Glad ändå (såklart), att jag kom iväg ut..

Likes

Comments

Provade ny frukost igår.. Havregrynsgröt med äppelbitar..
Så himla sött och sliskigt.. Fick i mig ca 3/4 portion.. Det tråkiga är att jag förberett 20 (!!!!) portioner till..
Kunde bara inte äta det i morse, så det fick bli te och smörgås.. Suck..
Igår till middag provade jag lite nyttigare alternativ.. Kokt blomkål, kyckling och kokt ägg.. Det var INTE gott.. Hade kokat blomkålen alldeles för länge..
Idag blev ett snedsteg i matväg.. Pizza..
MEN nåt jag måste få berömma mig själv med, är att jag inte ätit godis, snacks, fika eller glass på två dagar..
Låter säkert inte mycket för nån annan..
Men för mig som våndats (abstinens), speciellt idag, är det en oerhörd seger..
Däremot så blev det ej någon promenad idag.. Så imorgon efter lite morgonrutiner, så blir det en promenad igen..

Likes

Comments

Vaknade i morse och kände bara att jag inte orkar..
Blev många diskussioner i mitt huvud..
Ska strax dra på mig skorna och gå en sväng.. Lutar åt vändan på 2km..
Kör inga långdistanser, då jag känner att det är viktigare att dem blir av..

Likes

Comments

Då var första promenaden avklarad..
Blev "bara" 1,5km på ca 20min.. Är dock nöjd, för det är mer än det varit de andra kvällarna..

Likes

Comments

Välkommen till ännu en träningsblogg för överviktiga.
Tanken med denna är att jag själv skall kunna gå tillbaka och se vad jag gjort under mina dagar, veckor, månader och år.
Hitta tillbaka till inspirationen och motivationen när den tryter.
Se hur jag sköter kost och träning, för att på så sätt kunna se vad som ger önskvärda resultat, och även vad som kan vara felet vid uteblivet resultat.
Jag har gjort några försök genom åren, men nu har jag verkligen bestämt mig för att lyckas.
Jag skall prova en kost jag aldrig tidigare gjort.
Det blir en kost där jag kommer att räkna kalorierna, samt äta mindre med kolhydrater och fett.
Kommer att äta omkring 1000-1500kcal per dag.
Minimera intag av fika, godis och snacks.
Samt tvinga mig själv att äta var tredje timme, om så bara en frukt.
Angående motion, så kommer jag att göra ett träningsschema som inkluderar gym, simning och promenader (tids nog löpning).
Varför väljer jag att göra detta just nu i livet?
Jag har tre anledningar.
Den första är att jag vill väga tvåsiffrigt när jag fyller jämnt nästa år (mitten av 2018).
Det andra är för att kunna jobba med mitt drömyrke.
Det finns en tredje också, och det är att jag skall opereras i slutet av året, och jag vill minimera riskerna för en komplikation.
Med detta sagt, så skall jag nu ta mig en promenad på ca 2km, innan jag blir en soffpotatis innan läggdags.

Likes

Comments