Ville inte visa bilden med mitt hår innan men tyckte ni borde få se transformationen från det där risiga till den iskalla balayagen, så jag bjuder på den haha! Blev så otroligt nöjd, har gått ett bra tag sedan jag fixade med mitt hår, vilket syntes tydligt. Hon som gjorde detta under är Bella från min gamla klass, hon jobbar nu som frisör ch är så sjukt duktig! Kika in på hennes instagram @hairstyle_by_isabelle! 😍

Blog using your mobile phone - One of the best blogging apps on the market - Click here

Likes

Comments

Heeeej folket! Älskar hur duktig jag är på att uppdatera!

Nu ä det en 8e oktober, vilket betyder två dagar efter mitt födelsedagsfirande (irriterande särskrivning på första bilden) men 3 dagar tills min riktiga födelsedag. Jag hade en jättekul kväll med roliga vänner, även fast champagnekorken var nära på att ta sönder kristallkronan i taket! Vi firade lite hemma först men drog vidare ut och förade, men vi fick lite beslutsångest med klubbarna så fick bli båda, hehe. Insåg när jag skulle skriva inlägget att jag på riktigt inte har några bilder från den kvällen (iallafall inga jag vill visa😳). Men de var som sagt super roligt och en lyckad kväll!

Likes

Comments

Hello!

Fick en välbehövlig lunch och fika idag med min pingla jag inte träffat på evigheters evigheter! Såklart köpte jag sushi då jag inte kan få nog utav det. Innan brandlarmet gick i hela Täby centrum så hann vi sätta oss ner med en varsin kaffe och ofc lite tjejsnack. Suuuper mysigt!

Ikväll är det sista kvällen innan jag och pojkvännen åker iväg till Rhodos! Ska iallafall bli lite skönt att äntligen kunna få lite sol eftersom sommaren i Sverige knappt existerade. Kommer bli en tidig kväll då planet lyfter klockan 7 på morgonen. Funderar dock på att strunta i att sova så jag sover hela flygturen, finns nog ingen mer flygrädd än jag! 😳

Likes

Comments

Ett alkoholfritt alternativ! Är absolut helt kär i den här, riktigt frisk och fräsch! Tänkte bjuda på receptet här faktiskt och något som man definitivt borde testa. Gick lika snabbt att göra som den försvann!

Kanten:

Ta en limeskiva och dra runt kanten på glaset så sockret och saltet har något att fastna på. Strö ut vanligt socker och salt på ett fat. Vänd glaset upp och ner på glaset och "vrid" lite så det fastnar så mycket som möjligt.

Drink:

4 limeskivor

1 tsk rårörsocker

Krossad is och vatten

Lägg endast i limen och sockret i glaset. Mosa med en mortel eller annat föremål. Fyll sedan glaset med krossad is och vatten. Och voíla! En super snabb, super god alkoholfri drink! 🍸

Likes

Comments

Helluuu lovelies!

Precis som rubriken så tänkte jag ta upp detta lite, eftersom jag själv hade problem med motivationen. Jag tänkte ta upp mina tips om hur jag fick tillbaka motivationen och faktiskt började "älska" gymmet! Nu har ju jag ej varit där på ca två veckor eftersom jag har varit förkyld, gymmade en dag när jag fortfarande var sjuk och blev ännu sjukare dagen efter, så folk, gymma inte när ni är sjuka!


1. Följ konton

Detta är en väldigt bra punkt hörrni! Att följa träningskonton på instagram/weheartit/snap/bloggar mm hjälper mycket! Då när du sitter hemma och inte har något för dig eller kanske sitter i skolan och har tråkigt så ser du bilder och videos från gym/fitness folk. Hjälper iallafall mig mycket!


2. Skippa ursäkterna!

Herregud, hur många gånger har man inte sagt: äh jag tar gymmet nästa morgon, vill sova lite till. Eller: jag känner mig lite för hängig, kanske börjar bli sjuk. Äh det är för sent. Nej men det är dåligt väder ute. Nä det är för varmt ute. Sluta upp med det! Om du säger: imorgon ska jag upp klockan 7 och springa och sen lite hemmaträning, GÖR DET DÅ. Du kommer ingen vart med ursäkerna och du kommer inte tacka dig själv i framtiden för det.


3. Börja med lite hälsosammare mat

Något som verkligen fick mig att vilja träna var att börja äta bättre mat. Istället för att inte äta någon frukost började jag göra gröt och dricka grönt te. Det fick mig även att prestera bättre i skolan och känna mig piggare. Sedan hade jag mycket mer grönsaker på tallriken och proteiner. Hos min mamma äter vi alltid hälsosamt eftersom att hon och min styvpappa börjat träna. Vilket underlättar för mig!


4. Bakgrundsbilder

Detta knepet fick jag utav min klasskompis, jag bytte mina bakgrundsbilder till mer motiverande bilder. Kan vara en text, eller någon som gymmar, eller mitt goal, eller bara lite reminders, typ "drick mera vatten/ät bättre/skippa inte gymmet", bara något som ger dig själv motivation.

5. Köp nya träningskläder

Det är precis som när man köper nya vanliga kläder eller kanske en ny fest klänning, man blir ganska exalterad att använda den för första gången! Samma sak är det med träningskläder, man vill gärna använda dem och det gör det bara ännu roligare att träna!


6. Ha alltid saker i väskan

Om du ska till skolan eller jobbet, ta med dig träningskläder och vattenflaska i väskan! Så om du känner på morgonen att du ej kommer göra det så kanske du ändrar dig under dagen. Var alltid förberedd!


7. Gör ditt egna schema

Gör upp en plan för din träning och veckan. Skriv upp i en almanacka/din mobil/datorn vilka tider du är upptagen med andra planer eller skol/jobbtider. Skriv även upp veckovis eller månadsvis vad och hur du tänkte träna. Du kanske vill ut och springa i spåret varje onsdags morgon? Skriv in det på onsdagarna då. Du kanske vill träna ben på torsdagar? Skriv in då när du har en lucka. Du kan även skriva in hälsosamma middagar eller luncher om du lagar din egna mat!


8. Gymkompis

Hitta dig en kompis som vill träna med dig! Ni kanske kan skaffa gymkort på samma ställe och då om ni planerar in när ni ska gymma och den ena backar ur, se till så att den inte gör de! Kanske om det kommer upp nya planer, men om man är för lat, trött eller bara intre orkar, påminn personen då om hur hon/han kommer ångra sig. Men om hon eller han verkligen inte vill, då ska inte du backa ur själv! Mycket viktigt!

Hoppas att det var till någon hjälp för er som saknar motivationen.!

Likes

Comments

Besök gärna min weheartit!

Jag tror jag är i ett desperat behov utav sommaren. En resa hade passat sååå bra just nu! Orkar inte med stressen i skolan angående alla slutprov och uppsatser, hade varit ganska trevigt om jag kunde resa bort lite och alla skoluppgifter gjorde sig själva. Man kan ju drömma iallafall! Har liksom suttit en stor del av dagen och kollat på studentkläder och scrollat igenom weheartit x antal gånger. Tror jag underskattar sommaren lite för mycket när den väl är här!

Likes

Comments

Blev hemma idag igeeen på grund av sömnbrist. Vet inte riktigt vad det är men har inte sovit normalt sedan november. Någon period under december gick de bra, men nu har det kommit tillbaka igen och inatt fick jag bara två timmars sömn. Så istället för att gå till skolan så jobbar jag hemma idag med gamla rester jag har kvar. Mitt mål är att få klart det nu i veckan så jag kan göra annat nästa vecka, förhoppningsvis komma tillbaka till gymmet och klara av provdagarna i skolan!

Likes

Comments