Postad i: Malta, Food

​Igår var jag ledig hela dagen så då kom Sanna hit. Vi gick ner till stranden och var där i någon timme och sen gick vi till där jag bor och åt lunch. Perfekt ledig dag!

Postad i: Malta

​Ett till ställe som vi har åkt till under min tid här på Malta är Birgu, en riktigt fin stad. Mitt mål är att försöka åka till varje by/stad på hela ön då den är ganska liten.

Postad i: Malta

​I helgen har vi haft ett läger för scouter här på campingen, så det var ungefär 300 barn här och det har varit så roligt! Har lärt känna nya människor, fått se hur det är att vara en scout och så mycket mer.
Jag har ju aldrig varit scout själv men nu jobbar jag ju på en camping som ägs av scouterna

Postad i: Malta

​Lite bilder från de gångerna jag har varit i Valetta som är Maltas huvudstad.

Postad i: Outfits, Malta

Fördelen med att bo i ett varmt land är att man nästan varje dag kan gå runt så här och får användning av alla sommarkläder.

Postad i: Malta

En av kvällarna här så åkte vi till Bugibba för att gå ut och äta på en restaurang vid vattnet. Hade riktigt fin utsikt och hade en riktigt bra kväll!

Postad i: Malta, Food

Idag har vi varit på stranden, åkt till Bugibba, grillat och bara haft en rätt lugn men rolig dag.

Postad i: Malta

​Igår åkte jag till Sliema som ligger ungefär 1 timme med buss från där jag bor för att träffa en tjej som också är svensk och bor där. Det var riktigt trevligt, vi drack lite drinkar och sen gick vi runt lite i Sliema då jag inte varit där så mycket ännu.

Postad i: Malta

​För en månad sen exakt åkte vi tjejer till Mdina med en av tjejernas föräldrar som var på besök.

Postad i: Malta, Party

​I Lördags så åkte jag och några andra till paceville som är ett ställe med massa barer och krogar för att festa lite. Har velat åka dit sen jag kom hit och efter detta lär jag åka dit fler gånger.