Liljor må vara något av det finaste jag vet och jag älskar doften. Doftfria alternativ av liljor finns sån tur är, så att även de med allergier eller känslighet också kan njuta av dem. Här på bilden ser ni att jag klippt bort pistill, ståndare och alla strängar för då doftar det lite mindre och när de blommar ut så tappar de så dem färgar av sig när de ramlar av på bordet eller om man nuddar knapparna på dem.

Idag fyller min mamma år och i söndags firade vi henne med kalas. Då fick hon ett rim av mig som talade om att vi skulle gå på spa och äta middag. Så allt hon visste imorse var att hon skulle ha badkläder och kläder för att gå på restaurang senare. Morfar körde och hämtade mamma för att sedan plocka upp mig och skjutsa oss till Victoria Park Spa. Fantastiskt trevlig personal som visade oss runt och hjälpte till. Tofflor, morgonrock och handduk fick man låna och sen var det bara att njuta. Solen sken så vi kunde vara ute i solen och bada. Bubbel och bad inomhus och även inomhus solning. Snacka om att få perfekt väder så vi kunde njuta utomhus också. Spat var över förväntan, två pooler, bubbelbad, 3 bastu, solhörna och gratis citronvatten, juice, kaffe och te. Fin service! Efter en super mysig dag på spa så tog vi taxi in till gågatan för middag. Efter ett par gissningar om vilken restaurang så listade hon tillsist ut vilken det var när vi började närma oss MEN hon hade ingen aning om att hennes kompis Cina och dotter Louise (vän till mig) satt och passade vårt bord när vi kom in! Suprice!!!
Pinchos har ett roligt koncept och flera små rätter beställde vi. Allt från oliver, grillspett till mini burgare och risotto. Drinkarna är verkligen i toppklass på Pinchos. Efter massa snack och skatt kramade vi hejdå till Cina och Lollo och tackade för en trevlig middag sen gick vi vidare till Paddy's för en strawberry daiquiri.
Det blev en riktigt bra dag och jag är så glad att mamma är så nöjd med min planerade dag för henne. ♡

Hello! Dagens bukett går till Min mamma som fyller år på tisdag.

I buketten har jag valt champagnefärgade krysantemum, ljusgrön Astrantia, ljusgula nejlikor och vit Veronica.

Hur tänker jag när jag väljer blommor?

Jo jag väljer både efter utseende och efter hållbarhet. Jag vill ha olika former så de bryter varandra men som ändå skapar en perfekt blandning tillsammans. Vit Veronica valde jag för att det är en ny favorit som jag tycker gör sig snyggt i en bukett pågrund av att den sticket upp och ger en vild känsla. Ibland är den rak och ibland är de böjda, oregelbundna men läckra! Krysantemum väljer jag mycket pågrund av hållbarheten, står nästan alltid i två veckor. Snyggt med tre större kraftiga blommor som tar plats i buketten. Nejlikorna valde jag för att där är många små blommor, flera små blommor som fyller en bukett bättre än de som bara har en blomma per stjälk. Hållbarheten är också ca två veckor och finns i många olika färger, även tvåfärgade! Tillsist men inte minst valde jag Astrantia som är otroligt vacker. Jag skulle nog inte välja astrantian själv men i en bukett så lyfts den av de andra blommorna och blir en perfekt utfyllnad.

En mulen dag med många skratt. Idag var jag, Sonja och Filippa på malmöfestivalen. Hela dagen började med en promenad och sen kom vi inte hem från sju timmar senare. Spelade spel och käkade gott, ätandet är ju det bästa på festivaler. Det är härligt när Malmös gator är fulla med glada människor och man hör tonerna från musik vart man än går plus så doftar de munkar och godheter också. En riktiga tjejdag hade vi medan killarna var på bio och hade killdag. Till kvällen träffades vi hos Sonja och Jimmie för middag, film och såklart lite bus med barnen först. Mysig dag men toppen vänner. ♡

Min palettblad växer som bara den och nu har jag tagit sticklingar. Klippte längst nere på stjälken och plockade bort de understa bladen för att inte ha några blad i vattnet. Så nu är det bara att vänta på att de ska växla fram rötter så jag kan plantera de till nya små plantor.

Min måndagsmorgon började med löpträning i parken med Victoria och sedan ett par styrkeövningar på utegymmet. Sommarens efterlängtade sol var redan framme och vi fick en fin morgon i parken. Att träna utomhus är klockrent - sol, friska vindar och fågelkvitter.
När jag tränar på morgonen så är jag som starkast under den dagen, man är nöjd att man tränat och så är både kropp och knopp i en bra form. Jag gillar morgonträningar bäst, (när jag faktiskt tagit mig upp i tid) för min del är de svårt att komma upp på morgonen för att träna. Måndagen fortsatte på topp och vi cyklade ner till havet för att sola och käka lunch. Vi träffade fler vänner och hade en mysig dag i västra hamnen. Man fångar alla solstrålar man kan när solen väl är framme.
Till middag slog Anna och jag upp ett nytt recept och lagade mat ihopa och snacka tjejsnack som vara tjejer kan. Jag älskar att bo i stan!! Max 10min till allt - jobbet, havet, stranden, shopping, restauranger, barer, parker och bäst av allt MINA VÄNNER!
Känslan när man kan hoppa i tofflorna och promenera bort till en vän för lite gott häng eller hoppa på cykeln för en fika på torget och löpträna längst havet. Så underbart!! Jag vill aldrig flytta från Malmö.

Det finns bara en person som kan ändra på det dåliga, det är du. Det är du själv som väljer! Från och med nu ska jag försöka förändra på det jag tycker är sämre i mitt liv. Försöka skriver jag eftersom det inte alltid är så lätt, kanske misslyckas ett par gånger innan jag finner rätt.. Men jag ska finna rätt, för min egen skull! Det är mitt liv, mitt enda liv och jag ska leva precis som jag vill och känner. En vacker dag ska jag stolt berätta för mina framtida barnbarn över hur jag levde och stolt berätta om mina äventyr, min vardag och hur jag med positiv inställning löste mina motgångar. Jag tycker det är viktigt att man får leva ut efter sina mål men samtidigt ta hänsyn till andra i sin omgivning. Jag ska exempel resa vidare utan min sambo i vinter, tillsammans kommer vi resa i Asien i 4 veckor. Därefter reser jag vidare med en vän. Min sambo har en idrott han prioriterar och jag har mina äventyr, då får man dela på sig ett tag och leva efter sitt. Jag vill känna frihet, leva i en ryggsäck, dyka på fantastisk platser, dricka drinkar på en strand till soluppgången, hoppa ut för klippor, dansa salsa sent på natten och möta människor från hela världen. Det första förändringen jag ska göra nu är att lägga om min kostcirkel och jobba mot min stress. Plan 1 mot ett hälsosammare liv och en hälsosammare Emma!