Header

Här är en smygtitt på mina bågar, om ca 10 dagar får jag hem dem igen med rätt glas för mitt synfel. När jag hämtar brillorna så ska jag även välja ett par solglasögon som man får på köpet, just nu var där inga jag ville ha men fler modeller är på väg in. Synoptik på Mobilia har verkligen bra personal och jag är så nöjd med all hjälp. Det ska bli skönt att ha glasögon och slut på denna dagliga huvudvärk.

Blog using your mobile phone - One of the best blogging apps on the market - click here!

Likes

Comments

Jag längtar tillbaka till Thailand, 6 veckor på frifot med en ryggsäck.

Likes

Comments

Många säger till mig "wow vad duktig du är som kan springa så långt" "jag vill också kunna springa lopp" osv osv.. Till alla er som önskar att ni också hade en plats i löpspåret, På med skorna! Helt ärligt så började jag att springa i 5min och gå 25min.. Kände mig som en elefant på löpbandet och hoppades att ingen la märke till mig. Sen blev det 7mins löpning- 10min - 12 min och tillsist joggade jag i 30 min!! Det var stort för mig, då slutade jag jämföra mig med andra personer som kom i löpspåret i parken som flög förbi mig. Man får ju inte glömma bort att den "snabba löparen" i parken har också varit på ditt trappsteg till att bli en bra löpare. Man måste börja någonstans.
Därför ska man inte gå ut för hårt heller, hellre komma hem efter ett kortare pass och känna sig nöjd och glad efter att genomfört passet som man planerat än att gå ut för ett hårt 5km pass i början som man inte klarar av. Alla framsteg är bra, även de små.

Mina tips till nybörjare;
Bekväma skor och kläder
Drick ett glas vatten innan löpträningen
Ät två timmar innan löpningen
Våga bli andfådd
Blanda gång och löpning efter egen förmåga
Korta turer första passen
Stretcha ut efter träningen

Lätta löptips
Lyft på bröstet -var stolt!
Inte för långa steg -våga låta de ta, tid stressa inte fram.
Pendla med armarna rakt fram
Knyt inte nävarna, slappna av i axlarna.
Trött? Gå till nästa "stolpe" och löp vidare sen igen.
Ha kul!

Varje gång du ta av dig skorna -var stolt!

Likes

Comments

Nu börjar uppladdningen för halvmaraton, det är inte bara träningen som är viktigt. Det är även kläder, skor och att man planerar helgen. Startbevis och tröjan från min välgörenhet grupp ska hämtas ut. Jag tillsammans med många andra kommer att springa med FUCK CANCER på ryggen. Vi springer i förmån för Ung Cancer. Vår anmälnings avgift är dyrare än de vanliga startplatserna och häften av pengarna går till Ung Cancer. För mig är det viktigt att göra skillnad, de är ju ändå en speciell känsla när man hjälper till med något viktigt. Under mina löpträningar nu provar jag mina träningskläder och ska välja ut vad jag ska ha på mig, inget skav, byxor som glider eller för korta strumpor. Man vill inte ha något som stör när man ska springa 21km.

Bilder från Göteborgsvarvet 2016.

Likes

Comments

Efter en lång tid med mycket intensiv huvudvärk står de nu klart att det är dags för mig att köpa glasögon. Har valt ut fyra olika bågar som jag ska prova och känna efter vilka jag vill ha. Alltid svårt, men jag tror ändå att jag hittat en favorit.

Likes

Comments

Nu är det bra 25 dagar kvar till GöteborgsVarvet 2017!! Idag skiner solen i mitt älskade Malmö, parken börjar bli grön och alla nyplanterade blommor doftar gott. Klockan 11 mötte jag Ingrid i Pildammsparken för löpträning. 3km i ett bra tempo, 6min/km är ett bra tempo att träna i, målet för mig är att hålla mig på max 7min/km på Varvet. Då förbättrar jag mig tid från förra året. Efter ett varv på 3km så körde vi trapp/back-intervaller. Det sög i benen ska jag berätta, men jag vet att uppförsbackarna i Göteborg också är kämpiga! Nu är jag väldig taggad för varvet, allt blir lättare när vädret är bra för uteträning också. Att springa tillsammans men en vän är ju såå mycket roligare!! Jag springer oftast själv och då känner man efter på ett annat sätt när man blir trött.
Göteborgs Varvet 2017, Lets Go!!

Likes

Comments

Tbt - Zakopane feb17

Likes

Comments

James ღ ♥

Likes

Comments