Header

Fredag och god mat är väl en självklarhet denna dag. Så för att ge er lite tips tänkte jag visa vad jag gjorde för middag här hemma igår kväll. PIZZA🍕 - Det blev väldigt uppskattat av båda mami och papi, vilket tyder på att de va väldigt gott (två kräsna matätare dom två..)

Ser ni vad goda de ser ut? - Jag gjorde en helt vegetarisk med pesto, mozzarella, champinjoner och oliver och en semiveggo som hade likadana tillbehör samt jalapeno och kalkonkorv. Min fantasi va lite smått out of it igår så blev massa massa ost vilket jag inte klagar över haha, så jädrans gott..

Bottnarna köpte pappa från märket fontana och de va verkligen supergoda! - sen hade jag på krossade tomater och ost, stoppade in bottnarna i ugnen där jag hade 180° grader och luftvärme på. Sen alla på med alla andra tillbehör och seeen ett extra lager ost och in i ugnen i 10 minuter till. Middagen va alltså så jäkla simpel men så så så god verkligen.

(Sorry jessica att de inte är nyttigt, nästa recept så lovar jag😁😋)

Likes

Comments

Heej, new video alert! - Fick fixat min video från gårdagens pass, so here you go💪🏽

Jag vet att de är många som inte gillar att köra med vikter, tungt, många reps osv osv.. Men jag tycker det är så roligt och givande. Jag menar, man växer inte i muskler efter 2-3 pass, so no worries my friends. Jag har skrivit hela passet nedan i förklaringsrutan under videon, så ni kan printa den och ha med när ni själva ska träna. Ha en bra dag allihopa 👋🏽

Likes

Comments

Ett sent inlägg om hur det går för mig under mina 10 veckor med @ptemelie 10weekchallenge. Jag har ärligt talat återigen denna veckan inte följt denna strikt då jag inte är i stor behov av att gå ner i vikt och gå på underskott av den energi jag behöver för att nå mina resultat. Mina resultat hittills då jag har haft styrka i fokus, att bli stark och öka vikterna i de övningar jag utför, har sakta men säkert gått framåt. Jag har blivit starkare, ökat vikterna och börjar tycka att styrketräning är så kul. Vikten har ökat lite dock, den har ökat från 58,7 till 59,2 (+0,5), men vet ni vad, det gör mig inte så mycket. För jag har själv märkt att jag blivit "tajtare".. usch, ogillar det ordet, men menar att jag har minskat i omkrets runt midjan och blivit mer fast om man säger så. Jag ska köra på med min styrketräning och bli stark för helvete vad det är roligt!

Har spelat in ett rygg/biceps pass som jag ska försöka få ut i veckan, så får ni se lite och förhoppningsvis finner lite idéer och motivation till er egna träning🏆

Likes

Comments

Alla som känner mig kanske har märkt sen för alltid att jag är singel, om n inte vetat det tills nu så wooh, shock. Jag har fyllt min tid med mina nummer ett, alla 13 i familjen och mina närmsta vänner, så har inte direkt känt att något fattas i min vardag då jag blivit van vid att vara ensam. Missuppfatta mig rätt, det är inget fel i att vara ensam, bara att samhället sen en tid tillbaka har gjort det till något negativt, att vara ensam behöver inte vara det. Vi har blivit matade med att det är nästintill pinsamt att erkänna att vi är singlar, att vi är ensamma. Jag, som skrivit tidigare kan bli avis på mina vänner som bygger upp sin framtid med sina partners, hus, barn, förlovningar och giftemål. Det blir som väntat av mig, som är ensam att agera glad och positiv inför de mesta, men va tusan. Även om jag också arbetar för att få allt just nu på egen hand, ska det inte vara fel av oss att visa att vi också kan bli lite avis här och där.

Jag har tid att tänka då jag inte har någon annans behov att tänka på (förutom mina familjemedlemmars) men det jag menar är nog att under tiden vi är singlar är verkligen den tiden vi har att bli bra på att vara ensam, vilket är en viktig egenskap att ha. Men, hur bra på att vara ensam vill vi verkligen vara? Jag blir ibland rädd att man kan bli så bra på att vara ensam, så fast i sina egna spår att man stöter bort chanserna att träffa någon som ändrar ens värld upp och ner, på ett positivt vis det vill säga. Man kanske blir en sån bra singel så man inte kan med att någon vill fylla ens ensamhet?

Likes

Comments

Att laga mat kan ibland kännas som en börda och så otroligt ansträngande, men ikväll hade jag sån energi (kan bero på överskott av Endorfin i min body right about now, då jag körde ett väldigt sent träningspass). Nåväl, hade fryst broccoli, haricoverts och halloumi så tänkte först vara tråkig och bara koka grönsakerna och seka halloumin, MEN festade till de lite och gjorde broccolimos och hallå vad gott. Det var så längesen jag gjorde det och insåg precis att i need to do more of it😍

Så ser det alltid ut när jag lagar mat, har alltid datorn i närheten och någon serie att se på samtidigt. In this moment är det The Blacklist jag ser på och så jäkla bra, älskar den!

Moset gjorde jag genom att koka broccolin, mixa det med 1 matsked kvarg, citronpeppar & örtsalt, så är det klart!

Likes

Comments

Dåså, en dag sen, but still, vecka 1 är över och jag känner mig si så där. Jag måste vara ärlig mot mig själv men även er och säga att jag hade det svårt att cut out all the bad stuff direkt. Jag har haft mycket ledig tid, suttit inne mycket, pluggat och umgåtts med familjen så har fikat massa, ätit chips, godis och onyttig mat samt druckit mycket läsk under hela jullovet. Eller ja, haha sen jag kom hem från USA vilket va i november har jag varit lite mindre bra på det jag egentligen brukar se som en självklarhet, att äta nyttigt. Så denna veckan gick inte direkt som jag ville, men det finns tid att ordna till sånt. Jag brukar inte vara så hård mot mig själv gällande sånt eftersom man kan inte göra mer än sitt bästa. Det är en ny vecka och denna veckan har jag ett litet mål jag ska ta mig igenom, och så kommer jag fortsätta veckorna ut. Efter vecka 1 har jag i vilket fall gått från 59.6 till 58.7 (-0,9), vilket är okej. Jag hade kunnat så mycket "bättre" då man ofta tappar sin "vattenvikt" först, men som sagt har jag inte varit mentalt där och gått in helt 1000.


Nu är det i vilket fall måndag och dags att gå till gymmet för att köra ben, varje måndag är ben för mig, vilket jag tycker är så skönt för jag missar aldrig en måndag, vilket medför att jag börjar veckan på ett bra sätt💁🏼

Likes

Comments

Tog mig modet och tog med kameran till gymmet och fick  till en massa material till en hel video, vilket jag aldrig fått förr. Phew! Jag blir nästan lättad då jag ändå plockat fram den och ställt den rätt så vill jag få så bra klipp som möjligt. Jag var lite nervös när jag gick dit för började tänka ooh what will people say? - men, they didnt say a thing😅

NÅVÄL, passet va helt nytt för min del, de flesta övningarna va nya för mig, men valde att testa och filma dem ändå. Kombinationen är också ny, men jag försökte konbinera in pulshöjande och tunga övningar för att hålla tempot uppe hela tiden. Ni får jättegärna kommentera nedan om ni gillar denna typ av video, dessa träningsvideon. Oh, och sen, svenska eller engelska prat? - brukar få båda önskemålen haha så vet inte vad jag ska hålla mig till.

Likes

Comments

Det har varit några som frågat om den 10 veckors grejen jag ska göra från och med denna veckan. Tänkte jag får ta mig tiden och klargöra vad det är som fallit mig in. Jo, en av mina bästa vänner Emelie ➡️ @ptemelie ⬅️ har skapat ett 10 veckors måltidsprogram som kallas 10 week challenge. Det går då ut på att man kör i 10 veckor där hon har skrivit upp hur din vecka ser ut, frukost, lunch, middag samt mellanmål där emellan. Det gör det väldigt enkelt att varje söndag kunna köpa in allt man behöver så man inte får panik när man inte vet vad man ska äta så man slänger i sig något som man inte borde. Jag, som tränar en hel del och är vegetarian har ett upplägg medan någon annan har ett helt annat, vilket gör detta så jäkla framgångsrikt tror jag. Man skapar sig en ny livsstil, vilket alla säger gällande bra kost, men jag menar det verkligen haha. Man lär sig massa under dessa veckor som gör de enkelt att fortsätta även efter dessa veckor.

Jag kommer här nedanför skriva mer om min framgång jag nådde med hjälp av 10 week. Förra året innan jag skulle iväg till Kosovo tränade jag som mest, gick min PT utbildning och ville satsa ännu mer i att definiera de muskler jag då hade. Jag kan ärligt säga att jag endast höll mitt avtal jag skapade med Emelie i 5 veckor, alltså halva tiden. Men, ändå nådde jag de resultat jag ville, vilket gör att jag är förväntansfull denna omgången då jag banne mig ska köra alla 10 veckorna. Men, innan Emelie gjorde något bad hon mig mäta mig, väga mig samt ta bilder, så vi skulle ha något att gå tillbaka till när jag behöver liten egoboost.

Magen brukar alltid vara mitt problem när de kommer till fett. De mesta jag äter samlas där eller på låren, låren fine, tur de är "inne" nu med bra ben haha, så brukar inte tänka på att jag vill ha smala lår, för har hellre starka ben än tunna, MEN det är min preferens. Magen, mitt stora "problemområde" - Emelies 10 week challenge gjorde sitt och gav mig bra resultat just på min lilla putmage + kärlekshandtag

Dessa bilder är tagna i sommar, efter dessa fem veckor jag tog mig igenom och jag fick massa komplimanger och snälla ord om hur stark jag såg ut, vilket gjorde mig väldigt glad. Jag tränar fasen massor så man vill ju gärna höra att de märks en aning haha. Är någon intresserad för mer info just kring 10 week challenge, gå in på @ptemelie och läs mer på hennes blogg eller ta steget och maila henne!

Likes

Comments

Gott nytt år till er alla och god fortsättning. Jag hoppas ni alla hade en mysig jul samt ett bra nyår med era nära och kära. Jag börjar mitt första inlägg 2017 med en kliché och skriver att jag i år ska börja äta och träna bättre. Jag har därför börjat idag, för att inte dra ut på det och för att bli "klar" med denna lilla utmaning inför min födelsedag som är vecka 10. Jag kommer under dessa veckor fokusera på mitt matintag men samtidigt träna som jag vanligtvis gör 4-6 gånger i veckan. Jag kommer dela upp alla de passen för att kunna köra så tungt jag kan och bli starkare. Jag är dock medveten om att då jag minskar mitt intag av energi kommer min kropp inte prestera sitt absolut bästa eftersom jag kommer ligga på ett underskott. Jag är dock inte så orolig över min muskelmassa då jag kommer jobba med tunga övningar samt högintensivt under mina träningspass. Så helt gone kommer mina små muskler inte vara💪🏽

Vad jag kommer göra med maten är som så att jag ska:
1.Minska på mitt intag av laktosprodukter så som: ost, mjukost (philadelphia), mjölk i kaffet.
2.Ta bort vetemjöl och använda andra mjöler vid behov. Brukar vara ett fan av rismjöl, havremjöl och kokosmjöl när jag ska baka bröd eller göra pannkakor.
3.Utesluta allt socker, inklusive de som finns i mat så inte endast godis, kakor, tårtor osv..

Med dessa justeringar är mitt mål att gå ner lite i vikt och hamna på en stabil vikt jag kan arbeta med mer när vi närmar oss sommaren. Jag är fullt medveten om att jag måste planera mina måltider rätt när jag ska träna för att orka köra hårt. Men jag är medveten om att min muskelmassa kan minska en aning då jag inte kommer ha så mycket energi i kroppen osv osv.. Men det kan man alltid bygga upp senare, det löser sig brukar jag vilja tro haha. Jag ska försöka göra en uppdatering varje söndag på hur det har gått samt om jag sett någon skillnad i vikt, olika mått osv.


Ni kanske är några som undrar varför i hela friden jag väljer att skriva detta så öppet. MEN, det blir som att jag skrivit de svart på vitt, jag har härmed skrivit öppet att jag ska ge mitt allt under dessa 10 veckor så nu kan jag inte backa eller sluta mitt i.

VIdeo från min PT utbildning i somras hos Eleiko 💯

Likes

Comments

Här mina vänner, här har ni en jäkla toppengrej till att träna de inre musklerna i rumpenstumpen. Som ni kan se i videon som är från ett av mina tabata pass är upplägget på dessa rörelser även de tabataanpassade, så 20 sekunder per övning med 10 sekunders "vila" som i detta fall är statisk vila med benet i luften.

omgång 1: sträckt ben, först upp och ner, kontrollerat i lagom takt.

sträck på benet och håll utsträckt i 10 sekunder
omgång 2: för in knät mot magen och för sedan ut benet med hälen före. Tänk er att ni ska putta bort något tungt med foten, som en liggande benpress.

sträck på benet och håll utsträckt i 10 sekunder

omgång 3: Liggande kissande hunden. In med knät mot magen och vrid därefter knät och benet upp mot taket.

sträck på benet och håll utsträckt i 10 sekunder

omgång 4: För ut benet till ursprungsläget och pumpa i en rörelse av ca 5cm upp och ner.

byt sida och gör likadant på andra benet.

Likes

Comments