Hej! Nu är jag hemma i Sverige igen, landade vid 11 i förmiddags. Har inte gjort något vettigt sedan jag kom hem, hämtade Stella hos Sofia som passat henne och har bara tagit det lugnt sedan dess! Ska jag vara ärlig känns det inte alls kul att vara hemma igen, det suger faktiskt. Såklart är det kul att komma hem till Stella igen, men det är typ det enda..

Igår var jag och H som sagt och firade en jobbarkompis till honom, en svensk faktiskt! Så jag fick prata slits svenska under kvällen, vilket alltid känns skönt. Hade verkligen jättetrevligt och alla var så himla sköna! Det var dock inte lika trevligt att gå upp halv fem imorse efter att ha kommit hem vid halv två.. Men jag klarade att ta mig till flygplatsen och sätta mig på planet hem trots lite baksmälla.

Nu är det tillbaka till den vanliga vardagen som dagisfröken. Yay. Inte jättetaggad på det, inte taggad på något just nu som ni kanske hör haha.. Jaja, om drygt en vecka flyger jag och Line till London (!!) så jag har i alla fall det att se fram emot. Ska bli väldigt roligt! Nu ska jag packa upp min resväska, vi hörs imorgon igen! Förresten, förvänta er inte mer än ett inlägg om dagen. Ska prova det och se ifall jag kan hålla i bloggandet då.

Ett rum jag hittade påväg till toaletten på baren igår // en toaselfie

Münchens flygplats // Påväg in till stan

Hej! Förlåt för den kassa uppdateringen det senaste. I onsdags kom jag i alla fall hit till München, landade vid 14. Eftersom H var på jobbet så fick jag ta mig till hans lägenhet på egen hand. Tog tåget från flygplatsen och sedan buss, som tur var hamnade jag på både rätt tåg och rätt buss! Men såklart ska jag försöka ta en genväg från busshållplatsen och tappar bort mig haha.. Så där irrade jag runt i ösregnet tills jag hittade en snäll gubbe som hjälpte mig.

Igår var jag sugen på att göra något när jag ändå skulle vara själv hela dagen, så jag bestämde mig för att åka in till München och kolla lite. Sagt och gjort, vid 12 begav jag mig mot bussen! När jag kom in till stan gick jag direkt till McDonalds och åt lite lunch, lättare sagt än gjort då tjejen i kassan knappt kunde någon engelska. Fick alltså öva min nästan icke existerande tyska lite! Efter lunchen gick jag längs med Augustiner Strasse (tror jag den heter) och kollade i affärer. Köpte ett par jeans från Zara och en tröja från H&M! Visar dem senare.

Idag blev en slapp dag istället, jag sov ut ända till 12 och ligger fortfarande i sängen och kollar The Vampire Diaries. Så skönt med sådana här dagar ibland. Ikväll tror jag vi ska vara hemma och kolla film eller något, imorgon ska vi nämligen till stan på kvällen och fira någons födelsedag! Nu ska jag gå upp och göra lunch, vi hörs senare! Ha en bra fredag!!

Glömde förresten ta med min kamera så det får tyvärr bli mobilbilder.

// Bloggen kommer inte uppdateras imorgon, tar ledigt en dag. Hörs på måndag igen! //

Inte så taggad inför jobb idag.. vill mest ligga kvar i sängen. Men sånt är livet, och ska jag kunna åka bort så ofta som jag gör så måste jag passa på att jobba när jag kan! Tyvärr kommer det inte något mer inlägg förrän i eftermiddag/kväll när jag är hemma från jobbet. Ni får gärna kommentera om det är någon speciellt ni vill att jag ska skriva om! Vi hörs senare, ha en fin lördag.

// Vår stallkatt Sockan igår //

Åt precis en smoothie bowl till mellanmål. Gick en sväng bort till stallet förut med Stella och fixade lite med Erk. Lät henne springa lite i en av de stora hagarna också, det uppskattades haha. Åker tillbaka till stallet senare ikväll och rider! Ska dock ta det lite lugnt eftersom jag fortfarande är sjuk. Mår dock mycket bättre idag, penicillinet har redan hjälpt. Imorgon och på söndag är det jobb som gäller 10-15, så ikväll ska jag bara vila upp mig inför helgen.

De flesta som gillar romantiska komedier har nog redan sett dessa, men tänkte tipsa om dem ändå! Jag har sett The Holiday ett antal gånger haha, en stor favorit! Om ni mot förmodan inte sett dem borde ni verkligen göra det, så mysiga.

Här är lite bilder från när vi var i Grekland och hade hittat valparna, alltså Stella och hennes syskon! Alltså ser ni hur söta dom är?! Ni kan ju förstå att jag inte kunde med att åka hem utan att hjälpa i alla fall en utav dom. Fastnade nästan direkt för Stella, vet inte riktigt varför. Jag gillar nog mer hundar med slät päls än lurvig dock, och alla hennes syskon var lurviga.

Har hört att man ska välja den valp som är mest glad och framåt, men det var verkligen inte Stella. Hon var den blygaste av dem, men jag fastnade för henne ändå. Idag är hon bara blyg i vissa situationer men oftast glad och lekfull. Och hon har verkligen den roligaste personligheten haha! Alla borde ha en hund som Stella.

Stella är den ljusa med slät päls, den ljusa lurviga och den svartvita lurviga är hennes bröder! Sedan har hon också en till bror som inte är med på någon bild, men han ser ut precis som den lurviga ljusa fast lite mindre. De två var likadana, såg ut som två små isbjörnar haha!

I maj åkte jag och 3 kompisar till den grekiska ön Karpathos, vi åkte dit för att bli bruna innan studentbalen haha. Tänk bara om jag hade vetat att jag skulle hitta en liten valp där som skulle få flytta hem till mig i Sverige. Tänkte visa bilder på henne och hennes syskon i ett annat inlägg!

Vi hade alla fall en väldigt bra resa, Karpathos är en jättefin ö och Karpathos stad där vi bodde var så himla mysig, som ni ser på bilderna! Det var ganska skönt att åka på en chill-resa istället för tex Zakynthos som vi var på förra sommaren. Där var det ju väldans mycket fest, vilket också är kul. Men Karpathos var lugnt och skönt och vi bara njöt av värmen, solade och badade. Ibland behöver man en sådan lugn resa!

Den 17e december åker jag, pappa och min storebror äntligen till värmen!! Det är Gran Canaria vi åker till, har vart där 2 gånger innan och gillar det väldigt mycket! Längtar ihjäl mig, ska bli underbart att gå runt i bikini, äta gott och bara ha semester.

Vi kommer hem på kvällen på självaste julafton, men det gör mig ingenting faktiskt. Är inte sådan som måste hålla sig till traditioner med Kalle Anka och julmat och allt det där. Missförstå mig dock inte, jag älskar julen men just julafton är typ inget speciellt för mig längre. Älskar julmat också för den delen, men innan julafton äger rum har jag oftast vart på ett och annat julbord redan.

Var på vårdcentralen nu imorse och tog ett halsprov, visade sig att det är halsfluss jag har. Fick penicillin utskrivet så det känns bra, hoppas det försvinner snabbt! Dagens planer är alltså inte så intressanta utan det blir att ligga och kolla på film typ. Har ju tyvärr sett alla avsnitt på Misfits nu.. så tråkigt.

Har ni något bra tips på serier? Vilken är eran absoluta favorit?