Blev överbjuden hem till Kajsa på rosé. Innan solen gick ner hann prata om framtidsplaner, killar, kläder och sommaren.

Idag sprang HBO blodomloppet och Fanny kom och höll mig sällskap. Vi tog en taxi till restaurangen RAW där vi mötte Kajsa för efterlängtad sushi och ett glas cava. Visst njöt jag av stans bästa sushi, men mer njöt jag av mitt sällskap. I toppklass bästa tjejerna! Älskar att umgås över en matbit eller ett glas vin.

Min barndomsvän Amanda gifte sig i lördags med sin Jonas. Är så glad för deras skull och ännu lyckligare är jag att jag snart, om bara några veckor, ska få träffa deras dotter. Grattis världens finaste brudpar!

Efter middagen kom Johanna över med rosé champagne inköpt av hennes pappa som var och reste i staden Champagne. Vi som älskar champagne verkligen njöt av denna tillsammans med en annan gemensam sak som vi älskar, tryffelchips. Senare kom även Hilda och Johannas pojkvän Tobias över och lyssnade på gammal musik och sjöng till några klassiker.

Vi blev danssugna, tog en taxi in och mötte upp Hildas pojkvän och hans killkompisar. Vi blev dock inte så långvariga i stan då jag skulle upp tidigt idag för att skjutsa mamma till flygplatsen.

Gick en härlig promenad från Stureplan till Gröna Lund med Kajsa, Vi hann precis komma in på Grönan innan de ropade ut i högtalarna att tivolit var fullsatt. Zara Larsson uppträdde idag och bjöd på en helt fantastisk show! Jag är så glad att jag fick se henne live! Innan uppträdandet tvingade Kajsa upp mig i den nya attraktion Ikaros. Som frittfall tilt, bara det att man lutar 90 grader. Jag trodde vi skulle dö, men ak det gjorde vi inte. Fick lugna pulsen med ett glas vin efteråt.

En bock för att vi klarade av Ikaros.

Mamma och jag tog oss in tidigare till stan idag för att hinna med en frukost på Pom & Flora. Vi hann dit precis i tid innan resten av alla stockholmare kom dit. Det blev fullsatt när klockan slagit åtta.

Vi delade på en acaiskål med hallonkräm, tog två mackor med avokado, ena med fetaostkräm och den andra med ägg, båda super goda! Jag beställde också in en pink lemon ginger som var super fräsch.

Min lunch idag köpte jag från Holy Greens. Jag älskar deras sallader, de är smakrika, nyttiga och mättande. Man får så mycket mat och är prisvärda. Idag blev det en Grönsakslandet med röbetshummus. De har massor av goda alternativ på menyn.

Kajsa och jag kände oss rätt less på vardagen och nu under kristi himmelsfärds helgen bestämde vi oss för att åke till mitt landställe för avkoppling. Vi kom fram rätt sent på fredagen och köpte med oss sushi till stugan, öppnade en flaska vitt och satt ara och snackade.

På lördagen körde vi till Järvsö och åt en räksallad på Lill-Babs Caffär. Vi köpte även med oss efterrätt därifrån som vi åt när vi kommit tillbaka till stugan.

Vi bläddrade efter inspiration i tidningar, drack bubbel och njöt av värmen.

Vi lyckades med att få igång grillen och middagen var verkligen en i min smak.

I dag söndag, vaknade vi upp till blå himmel och strålande sol. Vi sov i solen tills det var lunchdags och packade ihop våra saker i minin och begav oss hem mot Stockholm igen.

Jag måste planera in flera sådana helger i stugan, det är så mysigt och välbehövt!

Vad passade bättre än att dricka öl på Oleary's och kolla på matchen mellan Manchester United vs Ajax. Caroline och jag bestämde oss för att titta på matchen trots att vi inte är några jätte fans. Johanna kom också förbi lite senare och vi hade en trevlig kväll. Kanske lite mer tjejsnack än fokus på matchen.

Idag fick jag spontan besök av Olivia och hennes pojkvän Jonas. Jag mötte upp dem på Standvägen 1 för en lunch i solen.

Alla beställde in laxen med vit sparris och den var helt fantastisk.

Här är det söta kärleksparet. Jonas är från Oslo och Olivia jobbar nu där som flygvärdinna.

Jag ser ut som en liten flicka på den här bilden men är bara överlycklig att äntligen få träffa bästa Olivia. Här sitter vi inne på Kung Karl hotell, där Olivia och Jonas bodde över natten.

Vi köpte med oss glass ut i solen samtidigt som vi kikade i butiker efter en morsdag present.