Träffade Ebba i matbutiken och vi bestämde oss för att träffas på kvällen. Efter middagen hoppade vi in i bilen till stan. Vi satte oss på Créam för ett glas, jag tog en espresso martini och Ebba körde en alkoholfri drink. Sen rullade vi hem igen. Vi hann bara gå igenom en bråkdel så redan nästa vecka är nästa träff inbokad.

Längst in i garderoben fann jag den här läckra mocka kjolen i rött. Är totalt kär i den och kände mig super fin idag på jobbet. Fick många fina kommentarer från mina kollegor vilket fick mig att känna mig som en solstråle.

Vi borde absolut vara mer positiva i vardagen!

Vi körde runt lite i Visby innan vi hamnade på stranden. Somnade med kläderna på, det har varit en vild helg med lite sömn så jag borde bli ursäktad.

Vi år de godaste rökta räkorna tillsammans med ett glas iskallt vitt.

Innan färjan hann vi med en glass vid glassmagasinet som ligger intill hamnen.

Kön var enorm och det var hundratals glassorter. Jag valde Rose och kokos, drömmigt!

Samlade ihop några vattenflaskor som jag delade ut till onyktre människor (rättning: mer onycktra än mig).

Har spenderat en långhelg på Västkusten med Kajsa. Vi tog direkt tåget till Grebbestad under helgen som Karnevalen var.

Vi ko fram lite senare än lunch på fredagen och inskaffade oss alkohol till helgen. Kajsas hade fixat boende precis vid hamnen, alltså gångavstånd till allt. Hon visade mig hamnen och sen bjöd vi över en kompis Oskar på middag. Sedan förade vi hos Oskar med två av hans killkompisar. Kvällen avslutades på terassen.

Vid lunchtid kom vi iväg på en promenad till en dagsfest med livemusik. Det var ett super mysigt ställe där vi även hängde med Kajsas kompisar. Vägen hem från dagsfesten stannade vi upp för att titta på karnevalen. Det var ett tåg som gick igenom hela staden med alla möjliga flak. Festen fortsatte vidare till kvällen.

På söndagen spenderade vi dagen på klippan och sen kom Kajsas pappa som fyllde år. Vi gick ut och åt middag på en super mysig restaurang. Efter två dagars vilt festande bestämde Kajsa och jag oss för en hemmakväll med film och ansiktsmask.

Måndag och sista dagen. Vi åt på ett underbart brunchställe med Kajsas pappa, innan Kajsa och jag hoppade in i bilen och åkte till Fjällbacka och Smögen. Vi kikade i lite butiker, åt räksallad till lunch och bara njöt av livet på Västkusten.

Nu sitter jag ofrivilligt på tåget hem mot Stockholm. Kajsa kommer hem imorgon och jag saknar henne redan. Har verkligen haft världens bästa helg! Grebbestad, vi ses snart igen!

Kajsa, Johanna och jag hänge på Josefinas ikväll. Vi tog in lite drinkar och en flaska vin. Vilka grymma låtar som spelades. Mysig tjejkväll och vi kom alla hem i lagom tid vilket är skönt. Det är ju en dag imorgon också.

Hade en super midsommar igår. Idag har jag spenderat dagen hemma hos Hilda. Vi har badat dubbelbad ute, druckit prosecco, myst i deras uterum med ansiktsmask och gamla familjefilmer från när vi bodde grannar.