View tracker
View tracker
View tracker

Hej! Sov inte alls mycket inatt och när jag vakna imorse var jag totalt lost. Rubbar jag min dagsrytm som att sova dåligt, stressa ihjäl mig eller äta oregelbundet så reagerar min kropp direkt. Jag är så känslig! Vad händer då? En dag som denna är ett bra exempel på konsekvensen. Jag blir extremt trött och matt, kan inte koncentrera mig på något alls, fryser ihjäl, blir känslosam, hungrig, och till och med min hud reagerar på det. Har liksom under en natt fått stora bölder i pannan som värker utan att jag ens rört dom. Japp, och när jag är i ett sånt tillstånd så brukar jag oftast inte kunna kontrollera det. Har jag sovit dåligt så syns det, i det beteende och utseende mässigt! Haha! Jag har sånna problem. Men hittills har jag lyckats överleva dagen och sitter just nu i en buss påväg mot min pojkvän. Har inte sett honom på typ 1,5 vecka och behöver honom mer än någonsin. Längtar efter att få hoppa upp i hans famn! Bilderna ovanför är från dagens val av kläder! Ångrar att jag valde nylonstrumpor dock, svinkallt ju! Märks att man gör allt för att förneka att vi fortfarande är i efterdyningarna av vintern!

Likes

Comments

Åh, vad jag längtar efter att få vara kreativ! Snacka om att det kommer bli mycket sånt efter studenten. Känns helt seriöst som att mitt nya liv kommer börja då. Friheten i att välja och skapa sitt egna liv och livsinnehåll. En fantastisk känsla och möjlighet som är närmare mig än någonsin.

Likes

Comments

Morgontimmarna är guldvärda för mig och har nog alltid varit. Älskar att vakna i tid och få sitta länge vid köksbordet och äta frukost, läsa Bibeln, dagdrömma och bara vakna till. Stressar gör jag alldeles för mycket i min vardag, men mina morgonstunder är mer eller mindre oberörda. Stressar gör jag alltså sällan på morgonen, men självklart händer det att man sitter för länge med frukosten att man behöver skynda sig igenom resten innan man måste springa till bussen, mindre kul men ändå värt det. Frukost är för mig något av det bästa här i livet! Okej att jag nästintill aldrig äter annat än gröt men sanningen är att jag aldrig tröttnar på det. Gröt tillsammans med banan, nötter, gojibär, kanel och mjölk ger mig en rejält stadig start på dagarna och händer även att det blir kvällsmålet också. Fantastiskt gott och mättande mål! Under det senaste veckorna har jag varit väldigt aktiv under dagarna och behövt äta någonting mer för att fylla på energiförrådet! Gröten brukar alltså numera ätas med en knäckemacka med keso och ägg på. Nog om det, tiden springer iväg och jag måste avsluta. Idag ska mycket hinnas med -städning, plugg, träning m.m! Ha det fint!

Likes

Comments

Hej på er! Har precis varit i skolan för handledarmöte och är nu påväg mot gymmet. Kondition, ben och rumpa ska tränas är tanken! Tror även jag kommer ge mig på stairmastern idag igen! Provade på den första gången igår nämligen och det blev ju lätt en ny favorit! Pulsen blev riktigt hög och jag svettades som en gris! Satsar på och varva konditionsdelen med 20 min trampandes, 20 pw/jogg och 10-20 på spinningcykeln eller crossen, beroende vad jag känner för! Åt iallafall en rejäl frukost imorse så energi kommer jag förhoppningsvis ha! Hoppas ni får en fin tisdag!

Grötfrukost

Påväg mot skolan i solsken

Likes

Comments

Godmorgon! I skrivandes stund sitter jag i köket efter att ha kommit hem från ett morgonpass på gymmet med en vän. Underbart. Vaknade faktiskt av mig själv imorse och var redan uppe vid 05.20. Pigg då och relativt pigg under passet, känner jag mig själv så kommer 6h sömn resultera i att tröttheten smyger sig framåt eftermiddagen. Äsch, får rädda det med några koppar kaffe! Hur som helst. Nu är jag och K inne på vecka 5 av bbg och resultatmässigt så kan jag nog skymta att konturer och muskler har börjat visa sig på kroppen, vilket är en stor morot i allt detta slit! Rumpan har ju varit prio för min del och den har växt en del sedan dag 1! Väldigt nöjd hittills men jag är långt ifrån färdig hörni.

Nu återstår 7 veckor av programmet, och tills dess är det all in som gäller. Bal och student om mindre än två månader samt sommar. Målet är att jag ska trivas i min kropp detta året så att jag knappt ska behöva tänka på den. Tidigare år har jag mått extremt dåligt över min kropp och nästan gått och gömt den. Men denna sommaren - då blir det andra bullar minsann! Jag vill hitta balansen, hitta ett sunt förhållningssätt till träning & mat. Jag har en tendens att antingen vara "av" vilket motsvarar ingen träning och massa mat. Eller så är jag "på" = strikt kost och extremt mycket träning. Att hålla på och pendla mellan dessa är inte hållbart någonstans och skadar kroppen mer än att bygga upp den. Därför vill jag hitta den där balansen, med en regelbunden träning, en sund och näringsrik kost och även kunna tillåta mig själv att ibland vila och unna mig något. Det hör livet till! Och jag tror det är även det som är hållbart i längden och något som håller motivationen uppe! Japp, det siktar vi mot. Nu är det dags för frukost numero 2! Dagen ska fyllas med plugg, städning och förhoppningsvis en pw/jogg runt kvällen. Vi får se! Kram på er!

Nyvaken, osminkad och sliten tjej före träning

Likes

Comments