Igår spenderade jag i stort sett hela min eftermiddag på en båt från ön Santorini till Naxos, vilket var lagom segt haha. Vi landade med planet någon gång efter lunch på Santorini och möttes av 31 graders värme, så härligt. Vi tog sedan en buss ner till Santorinis hamn. Båten gick någon gång runt 15.00 och var framme runt 19.00, kan ju säga att jag haft roligare haha. Vi stannade först på ön Ios, sedan på Paros och sist men inte minst på Naxos.

Ärligt talat skulle jag nog säga att jag aldrig haft tråkigare än under den båtresan, kanske något överdrivet men det var verkligen långtråkigt och väldigt varmt haha. Hann tyvärr inte göra särskilt mycket igår, då hela dagen bestod av resande. Men när vi kom fram till hotellet var vi alla alldeles för hungriga, så det blev mat direkt haha. Hoppas ni har en härlig söndag, vi hörs senare.

Godmorgon, sitter just nu på Landvetter och väntar på planet som snart går till Grekland. Planet är dock försenat med en halv timma, så vi har precis ätit lite frukost och ska snart dra oss till gate'n.

Planet skulle egentligen gått runt åtta men går nu pågrund av förseningen en halv timma senare, så runt halv nio. Planet landar efter ett par timmar i luften på Santorini och sedan tar vi en båt till Naxos. Lär fördriva tiden på planet genom att radera gamla bilder, vill ju kunna ta massor av bilder där och jag kan lova att det verkligen behövs då jag har lite mer än 5000 bilder haha. Ha en härlig lördag, vi hörs från Grekland.

Imorgon drar jag och familjen till Grekland, vi sticker ganska tidigt och kommer fram runt lunch. Vi flyger först till ön Santorini och tar sedan en båt till ön Naxos. Båtfärden lär ta cirka 3 h har jag för mig, men man lär ju kunna fördriva tiden med att sola haha. Ska verkligen bli så härligt med lite värme. Jag har faktiskt precis packat klart. Jag packar nästan alltid i sista sekund, även fast jag egentligen haft hela dagen på mig.

Vi har precis ätit jordgubbar, såå himla gott och ett måste på midsommar haha. Nu ska jag iallafall bara ta det lugnt, hoppas att ni har haft en härlig midsommar, vi hörs senare.

Åh det är redan fredag imorgon och för den delen även midsommar. Idag har jag mest tagit det lugnt, vart en stund på stan och även vart en sväng på biblioteket. Tänkte nu sätta mig en stund och läsa (händer allt för sällan, måste bättra mig!!) och äta detta goda, mums. Hoppas ni haft en härlig torsdag, vi hörs senare.

Idag har jag i stort sett solat hela dagen, vilket har resulterat till att jag nu i princip är lika röd som en tomat haha... Nej men ärligt talat har jag nog vart lite för mycket i solen idag, så lär tyvärr hålla mig inomhus imorrn.

Vid lunch drog jag och pappa för att fixa ett par ärenden, vi passade även på att äta lunch och som vanlig när jag äter ute, blev det Caesar sallad haha. Den här var faktiskt väldigt god och rekommenderas absolut, mycket bättre än den jag åt under prao-veckan haha. Har precis vart ute med min bror en stund och ska nu bara ta det lugnt, vi hörs senare.

Kom precis hem från ett härligt men ganska sent gympass. Älskar att gymma lite senare, då det inte är för varmt och heller inte fullt med människor haha. Hade egentligen tänkt att ta bussen och gymmat själv, men mamma ville hänga med så vi körde ett pass tillsammans.

Idag har jag förutom att gymmat, gjort iordning på mitt rum, men skulle nog inte påstå att jag är helt klar än, men har kommit en bit på vägen iallafall haha. Har även vart ute och solat en stund, så härligt med lite sol. Hoppas ni haft en grym tisdag, vi hörs senare.

Ungefär så här har jag sett ut idag, bilden är från förra veckan, men hade nästan samma outfit idag. Det känns så skönt att det är lov och att man äntligen kan göra vad man vill om dagarna. Vaknade ganska tidigt idag och tog sedan bussen ut till en kompis innan lunch. Väl hos henne pratade vi en massa och spelade även kubb i solen, så mysigt. Efter lunchen drog vi på oss bikinis och solade en stund, vädret idag har verkligen vart på topp.

Har i princip vart hos min kompis hela dagen och tog bussen hem för en stund sen. Har precis ätit middag och tänkte bara ta det lugnt nu haha. Hoppas att ni har haft en grym måndag, vi hörs senare.

Jordgubbar kan ju helt klart va något av det bästa med sommaren. Efter vi hade shoppat igår, köpte jag och mamma med oss jordgubbar hem, som vi sedan idag åt till frukost. Åt även en macka, även den var god, men jordgubbarna är svårslagna haha.

Idag har jag inte jätte mycket planerat, lär fixa iordning mitt rum och sedan dra ut i solen en stund. Får hoppas på lika bra väder som igår. Ni får ha en bra söndag, vi hörs senare.

Innan lunchen drog jag och mamma iväg till ett köp centrum för lite shopping. Kollade runt massor och hittade två stycken bikinis och en klänning, allt i svart faktiskt haha. Innan vi sedan drog vidare till ett annat köpcentrum i närheten, plockade vi sallader på Ica, som vi sedan åt på en bänk ute i solen. Vädret idag har verkligen vart på topp, så det var super mysigt att sitta ute en stund.

Jag ligger just nu ute och solar, lär la sola en stund till och sedan bara ta det lugnt. Får se ifall jag kommer iväg en sväng till gymmet också, vi hörs iallafall senare.

Så här spenderade jag min kväll igår. Vi var och åt på pinchos med familjen, för att inviga sommarlovet. Det var faktiskt första gången vi åt där och det lär definitivt upprepas. Det var verkligen sjukt gott och jag beställde in quesadillas, kycklingspett, sötpotatis pommes (som var såå goda) och en supergod mojito på det.

Idag har jag inte så mycket planerat, ska dra in till Göteborg med mamma för att kolla efter bikinis. Vi åker ju till Grekland om exakt en vecka och jag känner verkligen att jag behöver uppdatera min bikini-garderob haha. Lär förmodligen titta på annat kul också, det brukar ju bli så haha. Ha en superbra lördag, vi hörs senare.