Den siste runden med oppvask er nettopp ferdig, gulvet er vasket og glassflaskene er kastet. For en fantastisk fin kveld gårsdagen var! Å fylle 24 med så mange flotte mennesker som stiller opp og lager god stemning- det er et privilegium. Det ble en skikkelig dansekveld, hvor vi etter vorset hos meg først dro på Memphis på Grünerløkka for å teste dansegulvet, hvorpå vi endte på Syng med full karaoke. Og fy søren så mange fine gaver jeg har fått! Vin og champagne i forlovelsesgave, duftlys, blomster, lakris og masse deilige ansiktsprodukter i bursdagsgave for å nevne noe. Heldige, heldige meg.

ONE LUCKY GIRL

Dagen i dag er offisielt siste dag av ferien, og den harde hverdagen står for døren i morgen klokka 08.00 med første forelesning. I kveld skal jeg derfor bare slappe av etter gårsdagen, forberede skolesakene og muligens ta en tur på kino. Noen som har sett Annabelle 2 og anbefaler denne?

Ha en fortreffelig søndag ❥

Blogg med mobilen - Nouw har en av de beste blogg verktøy på markedet - klikk her!

Best combo ever

Helt siden søndag har jeg vært fullt opptatt med fadderuke, stifting av nye bekjentskaper, blitt proppet full med ny informasjon og vært på vors/fest/afterparty. Selv om kveldene ikke har blitt så sene, blir man ekstremt sliten av så mange nye inntrykk hver dag, fra morgen til kveld. Med tanke på litt tidsbegrensninger, bruker jeg muligheten til å dele flere bilder fra Italia, siden det var så mye nydelig å se der.

I Genova var vi kun én natt, noe som viste seg å være helt greit. Mitt inntrykk av denne italienske kystbyen var at man fikk med seg det meste på 1-2 dager, og selv om vi ikke fikk gjort all verdens på ett døgn, tror jeg vi fikk sett mye av det som var verdt å få med seg likevel. Hotellet derimot- det var kanskje sytti prosent av opplevelsen. Jeg er veldig glad for at vi satset på et bra hotell i en by hvor det ikke var så mye å utforske og ekstra stas var det jo også å være nyforlovet her. Hotellet het Grand Hotel Savoia, og var regnet for å være det beste i hele Genova. Jeg har funnet ut to ting når det gjelder hotell- dersom det finnes både tøfler og badekåpe på rommet, da kan de fikse det aller meste for deg- og du kommer til å sove ekstremt godt. I toppetasjen av hotellet var det både skybar og restaurant som også ble brukt under frokosten. Mer bilder av det senere! Ah, hotellivet altså.. Kjenner jeg lengter tilbake til en slik komfort!

Jeg trodde ikke jeg noen gang skulle tørre å gjennomføre et så crazy spontankjøp (eller kjøp i det hele tatt), men da jeg fikk øye på denne veska i den splitter nye Gucci-kolleksjonen var jeg allerede solgt. Turen inn på Gucci skulle egentlig være en vurderingsrunde for om jeg én gang i fremtiden skulle begynne å spare til Dionysus GG Supreme i det tradisjonelle mønsteret med rødt skinn- helt til jeg fikk øye på denne. Buckleten er i Swarovski-krystaller, veska har masse lommer og rom og fargen på skinnet er så fresht! Kanskje ikke en hverdagsveske, men absolutt noe som setter prikken over i-en til litt mer spesielle anledninger.

Jeg elsker røde statementdetaljer, enten det er sko, vesker eller klær. Rødt spriter alltid opp og gjør meg i godt humør. Ekstra gøy var det å kjøpe noe så flott helt nytt, slik at man dro maks nytte av kjøpsopplevelsen- det blir liksom ikke helt det samme med Ebay. Hos Gucci ble både jeg og kjæresten servert champagne, gode stoler og hele historien til Dionysus-kolleksjonen. Jeg er i utgangspunktet en stor tilhenger av vintage og gjenbruk, men en sjelden gang er det skikkelig stas å oppleve en slik type service, spesielt når man legger igjen så mye penger et sted. Min faste følgesvenn fremover ❥

That moment when you realize this ain't a dream..

Jeg elsker absolutt alt med forlovelsesringen min, og kan ikke si annet enn at han traff blink! Jeg har fått mange kommentarer på at ringen er veldig 'meg' og er veldig enig i dette. Gullet er i rosé og glorien rundt den største diamanten rammer den perfekt inn. Jeg greier ikke slutte å stirre på den, og oppfører meg sikkert helt idiotisk når jeg 'tester' den ut under flere typer lys for å se hvor mye den skinner. Tenk at ett smykke kan få meg til å føle meg så fin og fresh! Og det beste er at jeg skal gå med den hver eneste dag resten av livet.

// I samarbeid med Glossybox

Girls just wanna have SUN

Lip Pen fra Rodial

Kontureringsstick fra Model Co med vitamin E

After Sun Lotion fra Monu Professional Skin Care med Aloe Vera

Lip Balm fra Beauty Made Easy med naturlige oljer

Ansiktsmaske fra MayBeauty

~ ~ ~

Denne boksen ventet jeg litt ekstra med å skrive om, fordi jeg ønsket å teste flest mulig av produktene før jeg skrev om dem. Det er kun after sun og ansiktsmasken jeg ennå ikke har prøvd, siden jeg ikke har følt behov for noen av dem enda. Etter at jeg kom hjem fra ferie har de alle fleste dagene inneholdt regn i større eller mindre grad. I skrivende stund pøser det ned utenfor. Favorittene fra månedens eske blir både kontureringspennen som var superenkel å påføre (trengte ikke en gang foundation under for å få et fint og jevnt resultat), samt leppepennen, siden jeg ofte ender opp med kun å bruke liner/penn framfor leppestift og gloss. Sammen med lip balmen var dette en super kombo! De andre to produktene har jeg enda til gode å bruke, og gleder meg til en såpass solfylt dag at after sun blir nødvendig ❥

Vil du også prøve Glossybox med én månedelig overraskelsespakke? Sjekk ut de ulike abonnementene og tidligere esker på hjemmesiden deres HER.

Jeg ønsker å dele noen bilder fra vingården i Toscana med dere! For et nydelig sted. Etter å ha vært i Napa i fjor sommer fikk jeg virkelig smaken på vingårder, ranchs, de endeløse grønne rankene og stemningen på slike gårder. Denne vingården het Mormoraia og lå midt mellom Firenze og Cinque Terre, og det var egentlig derfor valget falt på dette overnattingsstedet (i tillegg til at dette var det fineste alternativet). Egentlig er jeg en skikkelig byjente, men akkurat vingårder midt i ødemarka- det er jeg svak for. Hotellet laget sin egen vin, hadde fantastisk mat, utleie av sykler, pool med utsikt, restaurant med utsikt.. Alt man kan ønske seg. Dette er definitivt ikke siste gangen sommerferien legges til et sted som dette og det hadde jo også vært veldig stas å besøke akkurat Mormoraia én gang til ❥

Where the magic happened ❥

Finally engaged

Ja, hvor skal jeg begynne? Det var en fin forrige mandag. Veldig fin. En mandag som virkelig var utenom det vanlige. Som dere vet har jeg vært en ukes tid i Italia og dagen før bursdagen min, den 31 juli, var det duket for stedet jeg gledet meg mest til, nemlig en vingård i Siena, Toscana. Jeg elsker vingårder og synes dette er noe av det mest romantiske og idylliske jeg kan tenke meg. Det var her, i solnedgangen mellom middagen og desserten jeg plutselig kunne vifte rundt med ringen min og fortelle alle servitørene og servitrisene at ''vi er nettopp blitt forlovet!''

Det dunker i brystet når jeg tenker tilbake på det, på det fine lille middagsbordet vårt som lå helt alene med klar utsikt over vinrankene og mot solnedgangen, champagnen vi fikk da servitrisen fikk vite om frieriet, og ikke minst ringen. Jeg tuller ikke når jeg sier at ringen er to die for, og gleder meg (!) til å vise dere den.