Hvor skal jeg starte.. Det første sted jeg var her på Island, var som tidligere nævnt, helt forfærdeligt. Jeg måtte skuffet, sur og ked af det vende tilbage til Danmark, hvor jeg havde virkelig svært ved at få dagene til at gå.
MEN! I dette øjeblik er jeg tilbage på Island og vil vove påstå at jeg er endt det bedst tænkelige sted. Lige fra første dag jeg ankom, har jeg følt mig hjemme her. Jeg er omringet af dyr så som hunde, katte, får, køer, høns og heste - det er fantastisk!

Jeg ankom sent om natten og måtte tilbringe natten på BSÍ, som er en busterminal, hvor jeg tålmodigt ventede på at jeg kunne komme videre med bus til en anden busterminal og derfra med bussen til Akureyri oppe nordpå, hvor jeg skulle bo. Det var en lang tur med bussen, det tog omkring 6,5 timer, men det var heldigvis en smuk tur og rart med lidt søvn. Nu har jeg snart været her en uge og kan slet ikke forestille mig at skulle hjem igen, men der er heldigvis stadig 5 uger til!

Jeg har allerede været med til en hel del her på gården, bla. at hjælpe utallige lam til verdenen, hjælpe til i kostalden og kørt i traktor oppe på en mark i bjergene. Gården ligger lige ved en flod, hvor der er fisk i, så en af dagene skal jeg se om jeg kan fange en ørred og så skal vi have den til aftensmad! Apropos aftensmad, så får vi SÅ lækker mad heroppe, jeg troede at jeg ville tabe mig, mens jeg var her, men nu tror jeg nærmere at jeg får et par ekstra kilo med hjem, ups!!

Knus Amalie.

Blog på mobilen - Blog via mobilen - Nouw har en af markedets bedste blogging apps - Klik her

Island er og bliver mit yndlings land. Jeg elsker at tilbringe tid udendørs og især i smukke omgivelser, som der jo er overalt på Island. Jeg har dog tilbragt de sidste par dage i Reykjavík, hvor der selvfølgelig også er fint, men der er jo knap så rå natur når man befinder sig i byen.

Desværre har jeg ikke haft heldet med mig, så planen er at tage tilbage til Danmark på fredag. Mit eventyr slutter alt for tidligt heroppe og jeg har haft meget blandet følelser omkring hele oplevelsen. Jeg har både været ked af det, fordi det ikke lige gik som forventet. Jeg har også været fortvivlet, fordi jeg var bange for at jeg måske havde taget en forkert beslutning om at forlade gården, hvor jeg skulle have boet og arbejdet - men i bund og grund er jeg faktisk mest lettet. I bussen på vej fra Selfoss til Reykjavík kunne jeg mærke hvordan jeg begyndte at slappe af og hvordan mit altid gode humør vendte tilbage, hvilket også beviste at jeg ikke trives på gården. Det må have været den rigtige beslutning jeg tog. Jeg har helt sikkert også lært noget af oplevelsen - jeg har lært at turde sige fra og bevare roen selv om alt virker hektisk og forvirrende.

Jeg ville ønske at jeg ikke skulle tilbage til Danmark, jeg elsker at være heroppe og den ro jeg har i kroppen er ubeskrivelig. Igår var jeg ude og køre en tur med en islandsk fyr, som viste mig et meget lokalt sted på havnen, hvor også gamle fiskere kom og tog en kaffe i deres kedeldragter. Helt sikkert et sted jeg skal besøge igen en dag, da deres fiskesuppe så ualmindelig god ud og så er det fisk og skaldyr direkte fra en af de små fiskekuttere. Mmh, det skal prøves på et tidspunkt.

Knus Amalie

Jeg har valgt at forlade det sted jeg skulle have boet i Island. Forholdene var forfærdelige og den måde dyrene blev behandlet på kunne jeg ikke stå inde for. Det var ikke lige noget jeg havde forudset eller håbet på skulle ske, men man kan ikke altid være lige heldig. Kommer til at savne alle hestene og de smukke omgivelser.

Jeg blev kørt til bussen mod Reykjavik fredag eftermiddag og endte på Mjódd, uden et sted at sove eller en flybillet hjem. Med lidt hjælp fra min gode veninde fandt jeg et sted at sove og det var helt perfekt, med udsigt ud over Faxaflói-bugten.

I går tilbragte jeg dagen i downtown Reykjavik og fik gået en god tur, drukket en masse kaffe og undersøgt muligheder for nyt job heroppe. Senere på aftenen mødtes jeg med en ven, som jeg kender fra Danmark. Han viste mig et par hyggelige steder hvor man kunne få en øl og høre noget musik.

I dag skulle jeg tjekke ud fra det hotel jeg har boet på indtil videre. Dagen bliver tilbragt i downtown Reykjavik igen og jagten på nyt job fortsætter. Jeg bliver indtil videre i Island til d. 10 og så må vi se om heldet er med mig, så jeg har mulighed for at blive længere i Island, ellers er det heldigvis ikke værre end at jeg må tage tilbage til Danmark ( selv om jeg helst vil undgå det ).

Knus Amalie

Ja - den er sgu god nok. Jeg flytter til Island om 48 dage, 48 DAGE! Tiden er både min ven og fjende. Jeg mangler stadig at få styr på en masse ting inden jeg flytter, både at få tegnet en god ulykkesforsikring, få købt en masse varmt tøj og sko, købt flybillet og få alt på plads i forhold til min kommende roommate som flytter ind i slutningen af januar.

Jeg kan ikke vente med at komme tilbage til dette eventyrlige land, med den rå natur og de spændende fortællinger.

Hvis i er interesseret i at følge med i mit liv og høre mere om hvad jeg skal lave i Island, kan i følge med på belowthemountains.dk