Belliblonkan

Som ni redan vet firade jag i och F fem år tillsammans förra helgen. Frågan som återstår då är: hur vi firade!?

Fredagskvällen började med ett superfint besök till Pelikan, vilket vart en perfekt uppladdning inför lördagen.

Lördag: förmiddagen började lugnt med sovmorgon, och sedan satt vi fart ordentligt. Längs Strandvägen på Östermalm kan man bl.a. hyra kajaker, cyklar och sist men inte minst trampbåtar. Vi bokade en trampbåt och fick vänta ett tag på att en skulle bli ledig.

Enkel picknick, sol och en timme ute på det böljande blå räckte gott och väl eftersom jag upptäckte att det är väldigt omöjligt att besöka damernas när man är ute på en liten båt. Trots det bekymmret var det väldigt fridfullt att guppa runt och se på de andra stora båtarna.

Till middag lagade vi sashimi i soya med wasabi och sesamfrön. Sjögrässallad och olika grönsaker med dipp. Ett enkelt ihopplock som blev ett vinnande koncept!

Trots våra mätta magar efter middagen valde vi att avslut kvällen på topp med en efterrätt på högre höjder. Reastaurang himmelen ligger i Skrapan på Södermalm, och med sin höjd på 103 meter kunde man minst sagt blicka ut över en himmelsk utsikt!

Nu väntar nya äventyr, ha en fin helg kära vänner. PUSS & KRAM

Mycket mycket mycket

Igår hade jag en hektisk dag, det kändes som att jag både färdades hit och dit, upp och ned och ja... överallt i min NJIE-express. Först besökes Sickla, sedan en butik söderöver och slutligen tre butiken inne i stan. Att köra runt mitt inne i Stockholms city är något som man vänjer sig vid. Man anpassar sig till att de vanliga reglerna inte kan gälla och man behöver vara mer observant på folk som upptäcker att de ligger i fel fil för sent osv. Däremot tycker jag alltid att det är svårt att hitta en bra parkering.

Lyssna på de ord som kroppen säger dig

När jag kom hem från jobbet fortsatte jag hålla igång i full fart. Jag gick och mötte upp F efter hans jobb och vi lagade böööhmburgare (vegetariska hamburgare) tillsammans. Efter maten var det planerat att vi skulle till gymmet, jag var lite trött och tog min heliga power nap. Däremot underskattade jag hur trött jag egentligen var och bara fortsatte och sova sova och sova.

Med enbart paus för att gå upp och borsta tänderna och klättra upp i sängen, så sov jag från kl 20:00 till 07:00. Man ska aldrig pressa sig till mer än vad man klarar av, och igår behövde jag uppenbarligen inget gympass, bara sömn i stora lass.

Idag var jag uppe med tuppen och känner mig riktigt pigg. Jag har en rolig dag att se fram emot, med både jobb och finbesök. Ha en fin fredag, PUSS & KRAM

Mord & elände

Godmorgon Torsdag, däremot var det ingen god morgon igår. Jag vaknade, åt frukost, klädde på mig och greppade bilnyckeln. När jag klev ut på gatan och blickade ned längs den motstående gatan var den helt tom! Den brukar vanligtvis vara fullparkerad. Igår var den helt tom, förutom min helt ensamma NJIE-express som stod så fint parkerad där med en gul remsa fäst under vindrutetorkaren. P-böter!

Usch och fy satan, 850 kr rakt åt pipsvängen. Min första tanke var att jag ville mörda p-vakten och gå hem och lägga mig i fosterställning. Trots denna usla start bestämde jag mig så fort jag satt i bilen, att detta inte skulle få förstöra min dag. Visst det suger att jag fick en böter, men det suger ännu mer om jag skulle låta det påverka hela mitt humör och förstöra min dag. Ingen fosterställning för mig! Istället uträttade jag allt som jag skulle på jobbet, och fick även chans att prata med en vän i telefon om min attans böter. Trots att jag förstår att alla då och då åker på p-böter, så är det skönt att få prata med någon om det, och höra att de också har gjort ett sådant sned steg.

Dagen avslutades med en god middag från spoons, ett ruggigt bra benpass och innan lampan släcktes lästes några sidor ur en deckare. Ha en fantastisk dag, och låt inget förstöra ert glada humör, PUSS & KRAM

Träning som blir gjord!

Ett av mina bästa knep för att hålla motivationen på topp är att verkligen genomföra de träningspass som man har tänkt sig. Visst kan det låta enkelt i teorin, men i verkligheten kan mycket hända i vardagen vilket gör att man måste prioritera sin tid, och möjligen offrar sina träningspass.

Identitet

Om man har bestämt sig för att genomföra tre träningspass per vecka så ska man också göra det, (självfallet är undantaget om man är sjuk)! Vissa veckor kanske man inte hinner med tre ordentliga pass, men bara att genomföra ett litet komprimerat pass är oerhört mycket bättre för både kroppen och knoppen än att inte göra något alls.

Att lyckas med sin träning och hela "fitnesslivet"handlar om mer än att bara utföra själva träningen. Man måste känna sig som en tränande individ/ en aktiv person. Om man identifierar sig själv som en aktiv person kommer det smitta av sig på andra val i livet och de positiva effekterna sprider sig som ringar på vattnet. För vissa är det svårare att definiera sig själv än för andra. Om man då exempelvis skriver upp de träningspass man utför, så kan man enkelt kolla tillbaka vecka för vecka och se att man verkligen är duktig och tränar. Svart på vitt får man bevis!

Om du trots allt måste kompromissa träningen, är det bättre att nagga passet lite i kanten än att stryka det helt! Förvandla ett 60 min pass till 30 min, gå en rask promenad, gör några ruscher i trappor med burpees som avslutning, eller någon annan sorts intensiv eller förkortad variant. Man hinner inte alltid allt man ska och vill göra, men lite motion tar dig iallafall ett litet bäbissteg närmare mål.

Misstag

Godmorgon alla glada! Idag känner jag mig utvilad och redo för ytterligare en arbetsdag. Jag känner på mig att jag kommer vara väldigt nitisk idag eftersom jag gjorde en tabbe igår. Igår skulle jag fört åka till Nacka för att besöka en butik, istället kollade jag fel på schemat och åkte till Barkarby. När min kollega sedan dök upp i den butiken, och förklarade att det är först nästa vecka som jag ska vara där hettade det lite om mina kinder. Det fanns inget annat att göra än att åka till Nacka, och acceptera att en timme var bortkastad i trafiken.

Matigsallad med bulgur, kikärtor och vattenmelon

Gårdagens middag vet perfekt! F var misstänksam till en början = "frukt kan man inte ha i mat!", men ki fick han eftersom han tog om flera gånger! Sallader är något av det bästa jag vet eftersom man kan variera dom så mycket, man kan kombinera och prova olika smaker och texturer i oändlighet. Dessutom kan en tömning av kylskåpet bli en riktig succé.

Gårdagens middag bestod bland annat av: bulgur, vitkål, mangolblad, körsbärstomater, vattenmelon, kikärtor och fetaost.

Café Terassen
Riv i ryggen!

Uppvärmning: Löpning 30 min
Marklyft
Stångrodd
Hantelrodd
Back extencions + upphöjda sidoböjningar
Lutade situps

Godmorgon måndag! Denna start på arbetsveckan blir verkligen en av om gångerna då man välkomnar rutiner tillbaka till schemat. Visst jag har haft en fantastisk helg, men nu efter alla festligheter blir det skönt att återigen bli en tråkig ansvarsfull och ordningsam människa. Inget mera magknip för att man råkade missa lunchen, åt en brak middag och sedan lade sig sent!

Idag har jag flera butiker på olika platser som jag ska besöka med min NJIE-express. När jag slutar hoppas jag ha ork för mitt lilla projekt, inredningspyssel och gym.

Ha en grym vecka, PUSS & KRAM

Avslappning

Denna söndag kommer handla om att ta en sak i taget och ducka för all stress. Någonting gör jag uppenbarligen fel eftersom min hy har tackat för sig och emigrerat. I dess ställe har nått fult helt utan lyster klivit in som jag inte alls trivs med.

Imorse tog jag sovmorgon, frukost och sedan unnade jag mig en stund av ansiktsmask och ingenting. Just att göra ingenting är något som jag har problem med. Jag blir sjukt rastlös och oftast vill jag multitaska allt som man kan. Däremot kan jag förstå att det kan behövas en stund av lugn och stillhet även för mig.

Planer för dagen

Något som jag blir väldigt lugn av är att pyssla, och det ska jag försöka göra idag. Dessutom vill jag hänga i solen, om den nu vågar visa sig lite mer. Jag ska hålla på med mitt hemliga projekt och slutligen ska jag gymma.

Ha en fin söndag, PUSS & KRAM

Frukoststund med presenter

Igår var det arbetsdag för både mig och F, men vi tog vara på all den tid vi hade tillsammans iallafall. Först frukost och lite presentutdelning, sedan begav vi oss åt olika håll. Mina möten i olika butiken gick förvånansvärt fort och redan vid lunchtid kunde vi mötas upp för att njuta av en stor skopa glass i solen. Glassen köpte vi i Hornstull på King Scoopa. Jag valde True Rocky Road, och F en strut Pistacchio.

King Scoopa
Pelikan på Södermalm
Rotmos & fläsklägg, Potatispuré & köttbullar

Kvällen var supermysig, en promenad i den smått kyliga luften, solnedgång och sedan drinkar på Vampire Lounge.

Idag var planen att vi antingen skulle gå upp tidigt och åka hela vägen bort till Carl Lasson gårdarna, eller åka ut med en båt i skärgården. Alternativ 1 om det regnade och alternativ 2 om det var soligt. Nu vet jag däremot inte riktigt vad vi ska hitta på. Vädret såg fint ut först, men nu vräker det ned. Det är för sent att välja alternativ nr. 1, och alternativ 2 lockar inte riktigt längre såå.. vi får slå våra kloka huvuden ihop och komponera ihop en ny plan.

Drinkar på Vampire Lounge

Idag är det den fjortonde juli!

Idag firar jag och F fem år! Helt sjukt hur mycket det börjar låta, och vad mycket vi har hunnit med. Vi har bott i Gävle tillsammans, Stockholm, besökt Frankrike, Gotland, England, Cypern och fler resor ska det bli!

F är min tokiga glädjespridare, och med honom är skratt tills magen krampar inte alls långt borta. Om jag även blickar tillbaka tills perioden innan jag träffade honom har jag förändrats oerhört mycket som person. Självfallet gör men det över fem år, men jag tror att mycket av mitt starkare självförtroende kommer från honom.

För fem år sedan!
Var jag puckad?

Många kan nog titta tillbaka på sin barndom och hålla med om att dom också kände sig utanför. Att de andra barnen var taskiga och mobbades, och man kände sig osäker. Så var det för mig, plus att jag har mina läs- och skrivsvårigheter. I flera års tid trodde jag att jag var uppriktigt puckad! Tack vare rätt lärare och rätt personer i min omgivning har detta vänt, och nu är ingen utmaning för svår för att prova på! Om man har otur misslyckas man, men det värsta som finns är att leva med ånger för att man inte försökte!

Tack vare min kille har jag absolut fått starkare självförtroende, mod och kan även få känna mig vacker. Firandet far redan börjat, men ikväll blir det dejt på restaurang Pelikan! Ha en fin helg kära vänner.

Puss & Kram

Från Täby till Årsta
Fån Årsta till Vasastan

Godmorgon! En arbetsdag på NJIE kan verkligen bli allt annat än vad man hade planerat. Igår skulle jag besöka 5 olika butiker, men efter det andra mötet ringde min kollega och sa att jag behövde åka till Årsta för att lasta bilen full med vår nyhet matkvarg.

Jag klickade runt på GPSén och sedan bar det av mot Åsta. Bilen lastades full och sedan fick jag köra tätt tätt bakom Camilla för inte tappa bort henna i Stockholmstrafiken.

Matkvarg

I Vasastan mötte vi även upp fina @eemelieg och Nelly som också är ambassadörer för NJIE. Därefter fick vi gå runt med två stora skrindor fullastade med sås och dela ut till alla. De som passerade blev jätteglada, och det är roligt att något så enkelt som en liten gåva, ett leende och ett par ord med en främling kan sprida så pass mycket glädje!

Problem

Vårat största problem var att en av de nya vagnarna var trasig. Av alla fyra hjulen rullade tre rakt medan det fjärde rullade diagonalt. Vilket gjorde att den var j*vligt tung att släpa upp och ned för backiga Vasastan. Aja, lite extra träning tar ingen av oss skada av.