Belliblonkan

Rör på dig lite varje dag

Godmorgon!

Förra veckan blev jag intervjuad av Miinto som är en stor onlinebutik, och har massor av nyheter inom sportkläder, mode, heminredning etc. Jag gillar att dom verkligen tar initiativ och visar att träning och hälsa är värt att trycka på! Trots att nya träningskläder kan ge stor drivkraft och sug efter motion, så räcker det inte med att handla hem nya plagg, de måste användas också!

Ni får gärna gå in och läsa hela intervjun här.

Söndag!

Idag vaknade jag upp själv här i lägenheten eftersom F är och besöker några kompisar. Inte för att vara den, men.. jag uppskattar att från stund till stund vara helt själv. Det finns självfallet mycket mysigt i att vakna upp tillsammans på helgen och ta en sak i sänder. Däremot kan det lätt kännas som att kan fastnar i allt, en lååång frukost, en lååång stund framför tv'n och sedan visps är det kväll, nej kanske inte riktigt så men jag gillar iallafall att sätta fart!!

Idag vaknade jag 08 och åt frukost och nu efter lite svar på olika mail mm. tar jag mig en kopp kaffe och ska snart bege mig till gymmet för träningspass nr. 1. Hoppas ni får en härlig avslutning på veckan, PUSS & KRAM

Likes

Comments

Semla!

Vissa kvällar/ dagar är absolut mer minnesvärda än andra. Egentligen behöver det inte innebära att något superfantastiskt hände, det kan vara den mysiga enkelheten som sätter ton.

Visst jag älskar att leva mitt "#fitnesslife". Där kan jag vrida och vända på varenda liten detalj, grotta in mig på hur kroppen svarar på olika sätt och stärka upp kroppen genom att alltid höja ribban, men det kan vara lika skönt att få ta en semesterdag från sig själv!

Jag gillar inte riktigt konceptet med cheat day, eftersom det lätt kan sätta så mycket hets på både vardagarna och själva cheat dagen då man ska hinna äta allt som man har varit sugen på sedan sist. Det jag gör istället är att jag alltid lyssnar på kroppen. Min vardag ska inte vara ett "fängelse" utan jag försöker hitta njutningen i den nyttiga maten, i motionen och i hela konceptet av en hälsosam livsstil. Då och då slänger jag in en dag då där jag släpper alla spärrar och gör exakt det jag känner för, det kan vara att vila, äta en hamburgare, etc. Det viktiga är att det jag gör är vad jag vill och att det inte spårar ur.

PUSS & KRAM

Likes

Comments

Godmorgon!

Sedan nyår har jag tränat på ett lite annorlunda sätt än vad jag gjorde innan, och nu när det har blivit en rutin för mig känner jag att det är dags att sätta den på print.

Ofta har jag skola från 9-12, alternativt en heldag skola och sedan en heldag självstudier. Bortsett från vilodagar så lägger jag upp min fysiska aktivitet på följande sätt:

Skola 9 - 12: Lunch, plugg, Träning nr. 1: rent konditionspass eller kondition och mage Träning nr. 2: styrketräning.

Skola heldag: Ett träningspass: kondition i den mån att jag värmer upp kroppen, men sedan styrketräning. Antingen med vikter eller med kroppsvikten.

Självstudier heldag: Träning nr. 1: Konditonspass vilket kan vara att jag tar med mina anteckningar till löpbandet, ställer upp dom mot skärmen och går och läser dom. Annars kan det vara en längre power walk utomhus eller en löptur inomhus. Träning nr. 2: Styrketräning

Varför dela upp träningen?

Själva uppdelningen beror främst på att jag:

1. Har sjukt nära till gymmet och det funkar bra med mitt schema

2. när jag tränar med F blir det lite mer på hans villkor (dvs. tidsberänsning) och för att jag ska hinna med allt som jag vill så splittrar jag min träning i två.

Hopprep och superset

Något annat som är nytt på träningsfronten (som ni kan ha märkt) är att jag har dammat av hopprepet och under en vecka hoppar jag alltid några varv på flera av mina träningspass.

superset. (på ett ungefär brukar det se ut så här för mig)

övning 1, övning 2, övning 3 VILA = tre set

byt övningar

övning 4, övning 5, övning 6 VILA

osv...

Jag tröttnar inte lika fort på att suersetta som att stå och tjata ut en övning i taget, jag får upp pulsen och kan känna mig kreativ!

Likes

Comments

Solen
6 km av skam?

Igår hade jag en hektisk morgon, och jag lämnade hemmet med känslan av att det är något som saknas. "Har jag allt med mig?" Jag kollade till och med ned för att se om jag hade byxor på mig! Det var först när jag nästan var framme vid skolan som jag fick ett sms från F "var det någon som glömde sina nycklar?", och ja det var jag!

Under förmiddagen hade vi en intressant föreläsning om pankreas och hormonfrisättning. När jag hade slutat hoppade jag på pendeltåget i vanlig ordning, men behövde gå till F's jobb för att hämta hemnyckeln. Igår sken solen utan dess like, så att jag behövde ta en 6 km lång promenad gjorde absolut inget.

Lunch, plugg och gym

Efter en lunch bestående av en champinjon- och böngryta med sallad, morötter och avokado till satt jag framför skolarbetet i några timmar. Först efter det tillät jag mig att gå till gymmet.

Kondition: Springtur på 20 minuter

Styrka: Mage och bröst, hängande benlyft, sutups, chrunches, armhävningar mm.

Ha en fin dag, PUSS & KRAM

Likes

Comments

Kött kött kött

Om ni minns så var ett av mina nyårslöften att äta mer vegetariskt. Vilket faktiskt har gått väldigt bra, så bra att jag har kunnat äta vegetariskt flera dagar i sträck utan att ens tänka på att det saknas någon ingrediens.

Min kropp har känts pigg och stark. Men i måndags fick jag dock en rejäl craving och köpte hem kött, sås och potatis, haha egentligen helt olikt mig. Men hur som helst efter måltiden i måndags och matlådan som jag åt i tisdags med resterna blev jag sjukt uppblåst i magen. Nu vet jag ju inte helt om det är köttets fel, men det är en av mina huvudmisstänkta. Jag blev så uppsvullen att det inte kändes så kul att sitta på en alla hjärtans dag dejt med F, men what to do... shit haspens. Tur att F kan acceptera mig trots att det ser ut som att vi väntar på en liten krabat, haha.

Uppblåst mage borta på en timme

Det bästa knepet som jag har mot uppblåst mage är att röra på sig! Jag antar att det sätter fart på hela systemet och min kropp brukar oftast lugna med sig efter en hurtig promenad eller ett styrkepass. Det knepet tog jag till innan själva dejten, och det hjälpte så pass mycket att jag kunde sitta på restaurangen med platt mage!

Mitt träningspass: en 15 min lång uppvärmning, marklyft, lats pull downs, stång rodd och avslutningsvis lite stretching/ yoga.

Alla hjärtans dag blev supermysig trots det tidigare "bulle i ugnen"-problemet, vi satt länge och åt fin buffe på Pong, promenerade, och planen var egentligen att vi skulle mysa i soffan med praliner, men vi var för mätta att dom sparar vi till en annan dag.

En helt plannerad alla hjärtasns dag visar att det spontana är det bästa!
PUSS & KRAM

Likes

Comments

Godmorgon!

Igår upplevde jag lyxen av att inte behöva plugga, och inte ha massa måsten hängandes över sig. Istället kunde jag kludda lite med mina målarfärger, svara på några mail, ta en låååång tupplur och sedan släng jag in ett benpass mot kvällens slut.

Tävling med Spoons!
Nyttigt, veganskt, glutenfritt, laktosfritt mm.

Jag har dessutom superglada nyheter till er. Alla hjärtans dag är här och med den för jag med en tävling till er! Tävlingen är i samarbete med fantastiska Spoons på min Instagram, och ni får jättegärna vara med!

Tre vinnare kommer få ett paket med hälsosamma grytor och sopor, och eftersom det är alla hjärtans dag så får ni även tagga en vän som också kommer få ett paket, alltså totalt 6 vinnare!

För att kunna vinna ett paket innehållandes 8 smarriga produkter måste ni slänga in en kommentar på mitt inlägg på Instagram samt vara bosatt i Stockholm eller Malmö. Lycka till!

PUSS & KRAM

Likes

Comments

Gårdagen: Havregrynsgröt, promenad, plugg, filmmys och tacos
Bryggkaffe med havremjölk

Godmorgon!

Idag ska jag sätta in sista stöten inför tentan på måndag, plugga tillsammans några klasskamrater och träna ryggen eller benen, beroende på vad jag känner för just då. Igår började jag och F kolla på serien Downton Abbey från början, och eftersom vi är riktiga serie-nördar kan jag tänka mig att det kommer bli några avsnitt av den senare idag till "kvällsfikat" aka. = propud moment.

Ha en fin söndag, PUSS & KRAM

Likes

Comments

Igår kom paketet!

Massor av nya smaker från NJIE, både på deras puddingar och milkshakes samt deras supernyhet pudding med granola!

Jag var väldigt nyficken hela eftermiddagen men nyheterna fick vila i kylskåpet länge så att de skulle bli extra kalla. Efter gårdagens gympass med F kom vi hem och bänkade oss på var sin sida av bordet med var sin sked i näven. Vi blev direkt eniga om vinnaren och andrapristagaren!

TOPPLISTAN!
Propud Chrunchy Granola Apple Pie

VINNAREN är helt klart äpplepaj! Vaniljig god kräm som man toppar med ett crunch som verkligen ger smak av äppelpaj! Lite mindre proteinmängd än i de andra puddingarna, men vad gör väl det när det fortfarande är ett toppenmellanmål.

Andraplatsen går till propud milkshake Cappuccino som doftar ljuvligt av kaffe och har en väldigt mild smak.

Tredjeplats tar Propud choklad apelsin. Jag är ingen stor choklad älskare. Missförstå mig inte, självklart gillar jag choklad men jag är inte en sådan tjej som döööör för choklad, det finns ju väldigt många olika goda smaker här i världen! Hur som helst var denna väldigt god, om man gillar de apelsinformade chokladbitarna som finns i lösgodisavdelningen så gillar man garanterat dessa.

Tyvärr gillade jag inte jordgubbs puddingen eller vanilj shaken. Förhoppningsvis blir det som med lussekatten. Först gillade jag den inte alls, men sen vände det helt och den blev en favvo. Nu ska jag starta upp dagens tentaplugg, och vad förbättrar inte denna fredag än att jag har en propud äppelpaj vid min sida!

PUSS & KRAM på er!

Likes

Comments

Två träningspass på en dag!

Godmorgon alla fina! Idag tog jag en mini sovmorgon innan jag nu ska sätta igång med dagen, plugg, träning och annat fix. Jag känner mig pigg och fräsch i kroppen, vilket gör att det lutar åt ett benpass senare idag. Just nu kör jag inte efter något särskilt upplägg, dvs. mån:ben tis:bröst...osv. Istället känner jag av kroppen och tränar därefter. Jag tycker att det har gett mig bra resultat och att träningen blir roligare.

Igår blev det först ett konditionspass på egen hand, där jag sprang i 25 min, och avrundade med några enkla magövningar. Sedan när F kom hem från jobbet och middagen agerade energibas stack vi iväg på ett kort bröstpass. Vi började med ett långt moment av hantelpress och jag avslutade allt med tre set av så många armhävningar som jag kunde! Ett roligt pass som känns av idag.

Ha en bra dag, PUSS & KRAM

Likes

Comments