Belliblonkan

Idag var det ett event på Stockholms universitet där jag fick representera NJIE och delade ut smarriga propuds tillsammans med en trevlig kollega.

Det var superkul att få träffa alla peppade och fina personer samtidigt som vi fick vistas i solen hela dagen.

Min plan var att träna efter eventet, men eftersom jag känner att min hals rosslar en smula och mitt huvud är trött så får vi se.. Jag hatar att strunta i den plan som jag har lagt upp men hälsan sätter jag i första hand, och då får jag ge upp min envishet.

Just nu ligger jag under en filt framför en film, och förhoppningsvis piggnar jag till efter lite vila. Eller rättare sagt, jag måste sedan må bättre eftersom jag ska packa resväskan till imorgon då jag ska åka till Frankrike.

Hoppas att ni får en trevlig kväll, PUSS & KRAM

Blog using your mobile phone - One of the best blogging apps on the market - click here!

Likes

Comments

Olika saker stressar olika personer, vilket gör att man har svårt att förstå varför alla reagerar olika under stress.

Symptom på att min kropp är stressad:
1. Sammanbitna käkar.
2. Jag gnisslar tänder då jag sover, inget jag direkt lider av, men F brukar vakna av oljudet. Sedan kan det bli några oroliga/mardrömmar.
3. Huvudvärk.
4. Bristande engagemang.

Allt detta är något som jag självfallet vill undvika! Men hur gör man!?

Många blir stressade av att dom har mycket att göra. Det lättaste är att helt rakt upp och ned göra det man måste, hur tråkigt eller jobbigt det än må vara. Skriv en lista och beta av en sak i taget från todo-listan. Detta lättar både stressnivån och din vardag!

Om du har för mycket inplanerat så måste du tyvärr prioritera. Du kommer inte hinna allt, försök inse det och acceptera! Hellre att du gör några saker ordentligt än att du misslyckas med allt eftersom du har för många bollar i luften samtidigt.

Finn tid för avkoppling. Om du alltid ligger på till 100% och är på språng kommer du aldrig orka med alla uppgifter i slutändan och främst inte känna någon glädje i det hela. Ibland kan jag känna mig stressad av att slappna av, helt bakvänt, jag vet! Haha, men det jag menar är att jag blir irriterad eftersom jag tänker "nu skulle jag egentligen kunna göra det här". Släpp dom tankarna och hitta lugnet. Min medicin mot detta är att försöka se på det att jag vilar upp mig till nästa viktiga sak som jag ska göra. Om kroppen alltid befinner sig i stress är ens immunsystem konstant sänkt vilket i sin tur gör att man har lättare att få infektioner och förkylningar. Och visst skulle det vara extra irriterande om man skulle bli förkyld bara för att man vill vara så extremt effektiv, så att man i slutet underpresterar!?

Nu när hösten är på ingång medför det att många börjar skolan och vardagen förändras. Hoppas att ni kan hitta en balans av lugn, effektivitet och träning i den nya vardagen. PUSS & KRAM

Likes

Comments

Som ni säkert har haft svårt att missa är att jag är en stolt ambassadör för Pierre Robert.

Jag har testat deras sportkollektion i flera månader och jag skulle inte kunna vara nöjdare över passform, kvalitet eller design. Något som jag även vill höja upp är att dom tydligt visar upp och beskriver deras sociala ansvar på hemsidan och försöker hjälpa till för att nå en mer human värld och hållbar framtid. Ni kan se det hela HÄR , annars har jag tagit ut några citat som jag tycker är viktiga:

"Vi är ansvariga för att Pierre Robert Groups påverkan har en positiv riktning och vill bidra till en hållbar värdekedja för textilier."

"Våra kläder tillverkas under rättvisa och hållbara förhållanden. Vi ställer därför en rad krav på våra leverantörer, som vi följer upp med besök."

"Vi har som mål att minska vår påverkan på miljön och gör det genom att välja bra material och alltid leta efter mer hållbara alternativ."

"De val vi gör i dag kommer att ha en stor inverkan på framtidens generationer."

Vi är totalt sex stycken ambassadörer och ni kan hitta härlig info om oss alla på deras hemsida HÄR. Annars får ni gärna kolla in mina favoriter nedan. Ha det fantastiskt idag, PUSS & KRAM

Likes

Comments

Imorse hade jag tänkt träna benen men på grund av en massa stress fick jag anpassa mig. Istället blev det då ett lite kortare arm och magpass, som jag gjorde inklädd min favorit outfit från adidas.

Stressen kom ifrån att jag tydligen hade glömt min hemnyckel i Gävle, dvs. jag och F fick ett väldigt pussel att lösa.. Vem är hemma när och vem åker först!?

Det blir vad man gör det till

Det ska nog lösa sig, men att jag gjorde en sådan miss gjorde att jag kände mig oerhört dum. Så dum att man vill typ ge sig själv ett rejält kok stryk, i dessa stunder är det extra bra att gymmet finns!

SS biceps curl och tricepspress

SS Biceps curl med stång och skull chruch med stång

Mage: en mix av situps, crunches och sidohöjningar.

Ha en fin kväll, PUSS & KRAM

Likes

Comments

Ni läste helt rätt!! Idag startar jag upp en tävling på min instagram i samarbete med NJIE där du kan vinna ett flak ProPud Milkshake i valfri smak!

Tävlingsreglerna är enkla och ni kan hitta all information på instagram där heter jag  BELLIBLONKAN.

In och tävla! PUSS & KRAM

Likes

Comments

Kräftor och kronärtsskocka med vispat smör

Igår höll vi en mysig kräftskiva här hemma i Gävle. Jag och F hjälpte till i köket med våra gemensamma kökskunskaper. Jag antar att F's kökskunskaper trollades fram av ett färgglatt förkläde och en maffig kudde knuten över magen.. "never trust a skinny chef", Haha.

Kronärtskocka med parmesan och persilja smör

Till förrätt kokades två kronärtskockor, där sedan bladen separerades och doppades i lite smör. Receptet hämtade jag HÄR ifrån, men jag bytte ut timjan mot persilja! Superdupergott!

Kräftor med majs, potatis och chorizo

Jag testade att tillaga kräftorna på ett nytt sätt! På ett amerikanskt sätt! Det blev supergott och ni kan hitta receptet HÄR från www.koket.se .

www.koket.se

Likes

Comments

Yogiakademin

3, 2, 1.. FRANKRIKE

Det känns helt otroligt, men sanningen är att jag snart ska åka till Frankrike och få uppleva en hel yogaweekend med min Mamma.

Det är nästan som så att jag känner att det händer lite för mycket på en och samma gång just nu. Men samtidigt måste jag försöka att bara njuta av allt och inse att man inte kan hinna med allt.

Prioriteringar och planering är mitt recept till att finna en hållbar vardag!

Resdagen börjar tidigt på torsdag och trots att jag fortfarande känner mig trött sen förra resan så längtar jag redan! Yogiaccademin i Biarritz ska vi beöka och under vistelsen kommer vi ha helpensionat, vilket kommer sätta ännu mer guldkant på tillvaron.

Lugn. Lärdom & Livsglädje

Likes

Comments

Hejhopp!
En av mina absolut favoritminnen är när jag och familjen slår oss ned i vardagsrummet och antikrundan rullar på tv'n. I början av sommaren såg jag reklam för att just antikrundan skulle spelas in i Högbo, och jag ville självklart uppleva det hela!

Det var superkul att få vistas bakom kamerorna, se alla programledare och få reda på mer om några av mina medhavda antikviteter. Vi får väll se om jag dyker upp i tvrutan senare mot hösten, hehe.

Ha en fin kväll, PUSS & KRAM

Likes

Comments

Godmorgon!
Det finns flera härliga känslor när det kommer till träning! Vanlig hederlig "jag tog mig genom hela träningspasset-glädjen", "jag lyckades med något jag inte trodde-glädjen" eller "wow jag har hittat något nytt!".

En av mina favoriter är känslan av odödlighet! Den brukar smyga sig på mig när jag matchar mitt träningspass med otroligt bra och lämplig musik, eller när jag klarar något som jag från början trodde var omöjligt. Sist jag gick på spinning var klockan 06:45 och jag trodde inte att jag skulle orka upp på morgonen. Eftersom musiken var på topp så fick jag dubbelt påslag av "odödligheten".

SkinnyShake

Efter träningen tog jag tåget till Gävle. Resan skedde precis under lunchtid, och jag orkade inte riktigt packa med mig en ordentlig lunch. Men jag fick med mig en jordgubbsshake från Staygood.com. Jag brukar i vanliga fall inte använda mig av måltidsersättning, utan snarare slänga in det som komplement till kosten, men just på tåget funkade det väldigt bra! Och jag måste säga att jag blev glatt överraskad över smaken på Staygoods shake, som ni hittar HÄR!

När jag anlände i Gävle hade mamma bakat en smarrig ostkaka, så slutligen fick det bli ett matigt mellanmål.

Likes

Comments

Godmorgon!
Mitt senaste benpass blev kortare än förväntat, men det jag lyckades sno ihop något bra i slutändan. Några superset, två övningar eller fler innan vila, och mycket fokus på att den tillbakagående rörelsen skulle gå låååångsamt.

Uppvärmning: Gångband i 5 min

Benpress - 6 set, 10, 10, 10, 10, 10, 9 reps Först lättare vikter och sedan hamnade jag på ca 90 kg.
Leg curl - 4 set, 15, 15, 15, 15 reps
SS Vadpress och baksida lår maskin - 3 set, 10, til faliure
Hip thrust - 3 set, 25, 25, 20 reps
Stretching

Likes

Comments