Kl. 7 vækker min mor mig. Så ligger jeg altid i sengen i et kvarter. Når jeg endelig er stået op, går jeg ud og spiser morgenmad. Mens jeg spiser morgenmad laver jeg de lektier jeg kan nå at lave. Efter morgenmaden mangler jeg kun lige tage tøj på og løbe i skole. Jeg bor ca. 10 min fra min skole. Jeg går på Skipper Clement Skolen.

Kl. 8 ringer skole klokken. Så er der normal undervisning. Da jeg går på Skipper Clement Skolen, som er en privat skole, har jeg ca. fri kl. 15:30. Jeg løber hurtigt hjem.

Jeg når lige hjem efterskole smider min skoletaske. Jeg skynder mig at tage noget mad med i hånden og løber videre. Nu skal jeg nemlig til dans. Jeg går på en danseskole i Aalborg som hedder House Of Dance.

Kl. 16 starter min første dansetime. Jeg danser rigtig meget. Jeg danser ca. 3-5 timer hverdag plus op til nogle arrangementer og konkurrence er der ekstra træning.

Jeg er typsik færdig med at danse kl. 21-21:30. Så løber jeg hjem og får noget aftensmad. Jeg er ca. hjemme kl. 22. Efter aftensmaden er det bare i seng, så jeg kan få de timers søvn så det hele kan gentage sig i morgen.

Jeg havde en aftale med min gamle skole om ikke altid lave lektier, da jeg er på så høj en plan i min dans. Så jeg lavede næsten aldrig lektier. Du tænker sikkert hvor er det bare fedt bare det var mig. Man skal ikke lave lektier, hvor er det da luksus.

Det tænkte jeg også, men har senere fundet ud af jeg ikke har lært noget. Jeg har selvfølgelig udviklet mig med min dans, men det er bare gået meget ned af bakke med det skolemæssige. Min normale hverdag var meget hårdt. Du slapper aldrig af, du er på hele tiden. Du skal give dig selv 100 %.

Min gamle skole

Flyt din blog til Nouw - nu kan du importere din gamle blog - Klik her

Jeg har danset i 4 år. Jeg har danset Disco, Contempoary, forkellige stilarter indenfor Hip hop, Showdance, Girly style, Sportsdans eller som i kender det pardans og Ballet. Jeg har danset på en danseskole i Aalborg som hedder House Of Dance. Jeg har nok danset mest Showdance og Hip hop. De sidste 2 år dansede jeg rigtig meget. Jeg trænede 3-4 timer 5 gange om ugen. Det var en god blanding af alle stilarter.

Jeg elsker at danse jeg føler mig fri når jeg danser. Jeg elsker at man kan udtrykke sig ved hjælpe af kroppen. Ved dansen lærer jeg min krop at kende. Jeg finder mine grænser. Der er mange som danser fordi de vil vinde konkurrere, men det vil jeg ikke. Jeg har ikke et mål om jeg gerne vil bliver professionel. JEG DANSER FORDI DET ER SJOVT.

Jeg har fundet nogle få billeder fra sidste års julebal vi har på vores danseskole.

Disco. Det er mig der står til højre fra midten

Contempoary

Showdance. Her har vi lige fået en første plads i vores julebal

Hip hop. Her har vi lige vundet en førsteplads i vores julebal

Jeg vil fortælle jer om en helt normal dag på BGI Akademiet.

Kl. 06:30 ringer vækkeuret inde på vores værelse. Vi er 2 på vores værelse. Vi begynder lige så stille at stå op og tage tøj på. Normalt tager næsten alle joggingbukser og stor hoodie på. Vi går samlet alle 14 elever tætte hen til spisesalen kl. 06:50

Kl. 7:00 er der morgenmad det er vigtigt her på BGI Akademiet man kommer til tiden. Man må ikke komme et sekund for sent så er der tjans. Hvis man får tjans skal man om aften hjælpe til, der kan fx. være at lave nye sangblade. Man har en plads inde i spisesalen, et bord og en plads man skal sidde på ved bordet. Så det er helt bestemt hvor man skal sidde. Ved bordet sidder man sammen med nogle fra de andre huse, så der lærer man nye personer at kende. Jeg synes det er meget hyggeligt og vi snakker godt ved mit bord. Man sidder altid på samme pladser til morgen- og aftensmad.

Kl. 8:00 er der nyheder i springsalen. Der skal man også komme til tiden, ellers er der tjans. Man sidder på nogle trapper og kigger på et stort whiteboard. Når man ikke er mega frisk, er hyggelidt at starte ud med at se nyheder.

Efter nyhederne har man 2 timer. Her på BGI Akademiet er der ikke en fast klasse. Man har forskellige klasser fra time til time. Der er selvfølgelig nogen man kommer i samme klasse med. Man er delt op i niveau, så man får mest ud af timerne. Det er fedt for så føler man ikke at man er mega dårlig eller at det er alt for nemt.

Kl. 11:35 er der frokost, der sidder man selvfølgelig på sin plads fra morgenmaden. Her på BGI Akademiet får man varmt mad til frokost, så det er dejligt.

Efter frokost er der 3 timer hvor en af timerne er noget sport. Det kan enten være fællesgymnastik eller linje. Jeg går på BGI Akademiets danselinje, og det er jeg rigtig glad for. Det er skønt at man har noget idræt, fordi så det ikke bare bliver en mega lang fucking kedelige dag.

Kl. 17:30-19:00 er der aftensmad. Da jeg er i fællesgruppe 3. Så spiser jeg kl. 18:00. Man har en halv time til at spise i. Da jeg skal spise kl. 18 har jeg en halvtime stilletime. Jeg skal spise aftensmad efter stilletimen, og efter aftensmaden har jeg stilletime igen. I stilletimen skal jeg være inde på mit værelse, der kan man så lave lektier.

Efter aftensmaden kan man lave hvad man vil. Jeg plejer typisk enten gå hen i springcenteret og springe, eller op i dansesalene og danse. Det er hyggeligt der er man typisk sammen med dem man ikke har set så meget tideligere på dagen. Det er super at vi har den mulighed.

Kl. 21:30 er der rengøring. For mig skal jeg gøre trappen op til dansesalenen rent, og dansesalene. Det er meget rengøring, fordi vi gør rent hver fucking dag. Jeg hader at gøre rent.

Kl. 22:45 er det tid til at gå i seng og sige godnat.

Dag 1:

Vi skal køre i 24 timer i bus. Vi køre kl.11 fredag morgen. Vi er 5 busser afsted og 3 forskelligefællesgrupper. Jeg er i fællesgruppe 3. Fællesgrupper er nogle huse der er slået sammen. Vi er en rigtig stor efterskole, så vi er inddelt i 6 forskellige fællesgrupper. De er agtig små efterskoler. 2, 4 og 6 skal til tjekkiet. 1, 3 og 5 skal til Frankrig. Vi køre hele natten.

Dag 2:

Vi når frem kl. 11 lørdag. Vi får sat telt op. Vi bor på en 5 stjernet campingplads. Dagen står bare på alt lære området at kende. Vi bor lige op ad en flod.

Dag 3:

Det er søndag og vi skal ud og sejle kajak i dag. Vi skal sejle på den flod vi ligger lige op ad. Vi har en guide med som fortæller om floden. Det er en kort tur i dag. Den lange tur er først tirsdag. Vi bruger næsten hele dagen på at sejle kajak. Vi skal sejle 15 km.

Dag 4:

Det er mandag og der er mega koldt. Dagen står på bytur. Vi skal forbi to seværdigheder. Først skal vi se en drypstensgrotte. Jeg har aldrig været i sådan en før. Så det er meget spændene. Vi skal også forbi en bro. Efter de 2 seværdigheder, står det på bytur. Huset Niflheim skal gå sammen. Vi går ind og shopper også noget aftensmad bagefter.

Dag 5:

I dag skulle vi tideligt op fordi i dag skal vi ud og sejle i kajak. Det er en lang dag i dag. Vi skal sejle 25 km og der vi være nogle hop. Vi tager afsted fra campingspladsen kl.9. Der er 2 hop i løbet af turen. En 5 og 9 meters hop. Jeg hopper kun fra 5 meters, tør ikke 9 meteren. Vi er først sent hjemme.

Dag 6:

Onsdag står på vandretur i området. Vi skal krydse 2 floder. Det er en meget flot natur. Vi vandre ca. i 3-4. timer og resten af dagen står på afslapning ved poolen. Om aften var der fest på campingspladsen.

Dag 7:

Vi skal tideligt op. Vi skal hjem i dag. Så vi pakker det hele ned og ryder op. Bussen kører kl. 11 og vi må sige farvel til de 29 grader. Nu kan vi så se frem til 24 timers bustur til Danmark.

Dag 8:

Vi er nu kommet tilbage kl. 12 på BGI akademiet. Der er lækkert frokost klar til os og det var den udlandstur fra nu.

Du kan se nogle billeder fra udlandsturen nedenunder:

Lang dag hvor vi var ude og sejle i kajak

Drypstensgrotte

Broen vi skulle se

Vandreturen

Aftensmad i byen

Jeg blev konfirmeret d. 8 Maj 2016. Jeg går meget på i negle. Jeg har altid lange flotte negle. Jeg begyndte at interessere mig for negle siden jeg var helt lille. Jeg elsker fransk manicure og glimmer. Så det var oplagt at have fransk manicure af glimmer. Du kan se mine negle nedenunder. Jeg var rigtig glad og tilfreds med mine negle.