Hej på er! Usch är i stressmode just nu och förblir väl så tills denna hektiska period i skolan är slut. Har tre prov nästa vecka, alla är viktiga för betygen då det är de sista större examinationerna inom kurserna. Dessutom ska en engelska uppsats som går rätt segt att skriva in veckan efter. Ska iväg till Uppsala över hela långhelgen så kan inte tänk mig att jag får så mycket plugg gjort då. Måste ligga i för att få ihop det här. Såg dock idag att antalet sökande på programmet jag sökt sjunkit sedan förra året så kanske inte behöver stressa för mycket över betyg och poäng. Svårt att låta bli när man är den prestationsmänniska som man är bara. Bjuder på de senaste bilderna i kamerarullen så länge.

Gårdagens fika med tjejerna under håltimmen. | Hår on point efter att ha haft lektion i att locka håret på Alicias ledarskapsredovisning sista lektionen.

För mycket spegelselfies innan gymmet

Snacka om besviken när man öppnade rullgardinen imorse. Hade ingen lust alls att gå upp så låg och drog mig en stund. Regnsnöade igår kväll påväg hem från jobbet men hade inte förväntat mig marken täckt med en decimeter snö på morgonen. Lagom pepp när man gick till bussen i slasket när snön vräkte ner. Aja smälter väl bort snart. Svårt att tro att vi tar studenten om 6 veckor när det ser ut som Decemberväder ute.

Kom hem från en kort skoldag för någon timme sedan. Dock helt slut ändå efter för lite sömn följt av en tidig morgon. Jobbat fredag och lördag och ikväll väntas ännu ett jobbpass. Har en hel del plugg och har fortfarande inte packat upp allt sen vi kom hem men orkar verkligen inte göra något åt det nu. Får ta och vila lite så jag orkar jobba till stängning ikväll. Kommer nog bli en lite hektisk period framöver med allt i skolan nu såhär på slutklämmen innan betygen ska sättas och en del extrajobbande. Har inga roliga bilder så bjuder på ett par opublicerade från resan. Sverige under en grå period som nu bjuder inte på lika fotovänlig miljö.

Efter att ha degat i solstolen hela dagarna och käkat pommes och glass två gånger om dagen är man tillbaka till vardagen nu. Gympass på förmiddagen, standard lunchen med kyckling och pestopasta och nu bär det snart av mot jobbet. Känns helt okej ändå för det vanliga vardagslivet varar inte så länge i alla fall. Inte många veckor kvar tills man reser tillbaka till värmen under studentresan och då är allt i skolan också över🙏🏻

På vår sista kväll tog vi oss en promenad till en närliggande park vi åkt förbi med bussen samma dag. Palmer överallt precis som i resten av staden och massa fina träd med blålila blommor. Sedan blev det en lång resa hem. Bussen kom och hämta upp oss vid 3:30, så vi var på flygplatsen 3h innan flyget gick. Vi flög över fina vyer mot Barcelona där nästa flyg var 1h sent. Igår kväll kom vi äntligen hem i alla fall, skönt att komma hem men skulle lätt varit kvar ett tag till.

Idag är vår sista dag här tråkigt nog. Vi har pressat i solstolarna som vi lyckades få precis bredvid poolen och baren, druckit drinkar och varit en sväng på stranden. Njuter in i det sista.

Tog oss en promenad ner till sanddynerna igår kväll vid solnedgången. Var ca 4 km dit så nu har jag skavsår mellan tårna (Konstigaste skavsåret?) Vart en härlig promenad vägen dit i alla fall och vi fick se lite mer av staden. Skulle varit där lite tidigare dock men hann innan solen gick ner åtminstone. Superfint var det i alla fall. Idag är vår sista dag här tråkigt nog. Vi har tänkt hänga på stranden på förmiddagen och i solstolarna vid poolen på eftermiddagen nu under vår sista tid här.

Har det så bra här. Solar, badar, äter lite för mycket pommes och glass, har det mysigt bara vi två. Ikväll är planen att promenera till stranden och vara vid sanddynerna vid solnedgången, kan tänka mig att det är riktigt fint där då. Är dock en bit att gå så får se hur det går för oss. Just nu vilar vi lite från solen efter att ha legat och solat mesta delen av dagen.

Idag blev det en förmiddag på Maspalomas strand och de gigantiska sanddynerna. Tog bussen från hotellet efter frukost och promenerade sedan längst stranden och klättrade bland högar av sand. Så häftig och vacker miljö, känns som att promenera i en öken när man kommit en bit in bland dynerna. Vädret har varit på topp med klarblå himmel och nästan lite väl varmt med 30 grader där under vår promenad på sanden. Fötterna brännde ordentligt om inte skorna var på. Fick sen bli glass i väntan på bussen påväg hem till hotellet där vi käkade en sen lunch följt av lite poolhäng.

Inte tagit oss ut från hotellet än vilket är pretty bad. Men det har varit varmt och väldigt blåsigt idag så vart att hålla oss vid poolen och jobba på brännan och dricka drinkar. Får se om vi tar oss iväg någonstans ikväll. Imorgon blir det i alla fall besök på stranden och sanddynerna då det ska blåsa mindre, taggad ☀️