Hej på er! Som jag skrev i mitt tidigare inlägg så tog jag sovmorgon idag och skippade skidorna idag. Först tänkte jag att det inte skulle komma upp ett inlägg eftersom jag har lagt upp ett varje dag nu senaste tiden, men det fick bli ett inlägg ändå.

Så idag gick jag upp lagom tidigt för att äta frukost på hotellet, sedan gjorde jag mig iordning och tog det lite lugnt på hotellrummet innan det fick blev en promenad upp i backen där jag åt lunch. Vädret var så otroligt fint idag, satt dessutom på en jättemysig uteservering och solade lite under lunchen.

Efter lunchen blev det samma promenad ner till hotellet, men det tog inte lång tid innan mamma hörde av sig och ville ta en fika på samma resturang, så jag begav mig upp igen och mötte upp dom där. Dock började det bli lite molnigt vid den tiden vilket gjorde att vi inte satt kvar som länge utan gick tillbaka till hotellet där resten av kvällen fick tillbringas.

Tyvärr kommer detta inlägg ut ganska sent men jag hoppas det inte gör så mycket, puss.

Under här kommer några bilder från kvällens uppträdande, inte dom bästa bildarna men det är något iallafall haha.

En dag som denna var verkligen välbehövd, så mycket skratt med bra omgivning. Idag har dagen sett ut som alla andra förutom kvällen, vill bara göra om allt igen haha.

Vi hade bokat ett bord på en resturang uppe i backen vilket gjorde att vi först var tvungna att ta en enmanslift upp i backen, vilket jag aldrig har varit med om men det var roligt. När vi hade ätit kom en personal fram till oss och sa att det skulle vara musik lite senare på kvällen vilket gjorde att vi stannade kvar.

När dansbandet hade kommit började dom dansa en "folkdans" eller vad man nu kan kalla det haha. Efter en stund märkte jag att det är en kille som kollar lite extra på mig, men jag brydde mig inte så mycket till en början. Men sedan märkte jag varför, och helt plötsligt hållar han min hand och dra upp mig på scenen där vi gjorde någonting med en hatt, skrattade så mycket när jag och tre andra tjejer gjorde det.

Efter en stund kom samma kille fram till oss med en shot, men den fick pappa haha, dom trodde tydligen att jag var 18 år hehe...

Efter vår lilla övning gick vi tillbaka till vårt bord men det dröjde inte lång tid tills en ny kille tog min hand och började lyfta omkring mig på scenen och dansa med mig. Och helt plötsligt är nästa halva restaurangen på scenen. Det var så synd att ingen lyckades filma allt haha.

Vår hemfärd fick bli på en lite rodel(schelcke) som varken hade bromsar eller kunde svänga, snacka om att man satt och asgarva, speciellt när pappa körde in i mig och sedan drog in i staketet.

Imorgon kommer det bara vara mamma och pappa som drar ut i backen och lilla jag ska få sova lite och vila upp mig, har varit väldigt trött dom senaste dagarna. Så vi får helt enkelt se om det kommer något inlägg imorgon.

Idag fick det bli ett lite längre inlägg men det kanske inte gjorde så mycket, puss.

Hej på er alla fina läsare!

Idag tog vi en buss till Sportgastein för att kolla hur backarna var där eftersom vi har hört mycket bra om det stället, dock blev hemfärden tidigare än planerat. Vi upplevde att backarna hade väldigt mycket lössnö, vilket gjorde det svårt att åka och eftersom det var så högt upp blev sikten extremt dålig. Vädret under dan var först ganska grått och molnigt men runt lunchen sprack solen fram tills den gick ner sent på eftermiddagen.

Runt fem tiden gick vi till Silver Bullet för att lyssna lite på livemusik och umgås. Det var en härlig stämning och väldigt mysigt under kvällen.

Roligast idag var nog när vi var i Sportgastein och åkte en röd backe, alltså hyfsat brant haha. Mamma och Pappa åkte före mig, och när jag märkte att dom stannade upp skulle såklart jag också göra det...men min fart blev bara snabbare och snabbare, och det blev svårare att stanna. Min första tanke var såklart inte att jag skulle fortsätta och att dom skulle komma ikapp mig, NEJ, utan jag slänger mig ner i backen och gör största kraschlandningen för att stanna. Fick ju ganska många blickar efter det..

Hoppas alla får en fortsatt bra måndag, puss.

Herregud härni, detta kan vara något av det finaste jag sett, önskar verkligen att ni också kunde få se det istället för mina halvsuddiga bilder haha. Idag var det så otroligt bra väder, inga moln utan bara en enda stor sol skinande från himlen. Dagen började med att vi följde med en grupp från Alpresor som hade en guidetur för frivilliga. Runt 11 hoppade vi av turen för att själva utforska backarna första dan. Resten av dagen blev det lunch på Weitmoser Schlossalm och skidor därefter. Just nu ligger vi helt utslagna i hotellrummet och ska vänta tills det blir dags för middag. Imorgon blir det troligtvis afterski som jag ser fram emot.

Hoppas er söndag också har varit bra, puss.

Nu sitter vi på Arlanda och väntar på avgång. Detta är nog första gången jag faktiskt är lite nervös haha, annars älskar jag att flyga, konstigt nog. När vi kommer fram ska vi checka in på hotellet och sedan börjar prova skidor osv så vi inte behöver lägga tid på det imorgonbitti utan direkt till backen. Jag har nog inte sagt exakt vart vi ska men för er som undrar så ska jag till Bad Gastein i Österrike.

Igår tillbringade jag min alla hjärtans dag med en väldigt nära kompis. Vi ät en jättegod middag på restaurangen Vila i Norrköping. Vi hade det otroligt mysigt men också väldigt roligt som vanligt. Hoppas ni också hade en mysig alla hjärtans dag med någon nära eller kär.

Idag var planerna att jag äntligen få fixa mina fransar med tyvärr var hon sjuk, så det får hända lite senare. Istället så fick det bli en chill dag med lite bloggande och lite plugg inför ett prov tills imorgon. Hade även hemstudieeftermiddag så jag slutade 11.20.

Det som händer imorgon är att min morfar kommer ner från Stockholm för att fixa några saker och hälsa på oss, sedan blir det att packa klart allt till Alperna för på fredag drar vi till Stockholm och på lördag till Arlanda.

Jag hoppas jag kommer kunna blogga så mycket som möjligt under resan så det är bara att ni håller utkik eller kollar mina sociala medier om jag har skrivit något.

Ni kan hitta Merisa på hennes instagramkonto, Naglaravmeri.

Nya naglar gjorda av finaste Marisa, otroligt duktig tjej som troligtvis kommer få vänta sig många återbesök haha. Egentligen skulle jag inte gjort mina naglar men det ramlade in en ledig tid p.g.a. sjuk som jag då kunde ta, som tur var.

Ikväll blir det mys med mamma och pappa med melodifestivalen och god middag. Hoppas ni får en trevlig fortsatt lördag, puss.

Igår var vi ute och åt på Angry bull med familjen, det var ett tag sedan det bara var vi i familjen som umgicks så denna middagen var väldigt välbehövd och väldigt mysig.

Under kvällen var det många diskussioner om vår inplanerade resa till Alperna, är så sjukt taggad på att få åka lite skidor med fina backar och bara ha det lugnt och skönt under lovet. Nu sista veckan har vi bara två inlämningar och ett stort prov kvar, sedan kan jag slappna av och lägga skolan bakom mig under lovet.

Senare på kvällen kollade vi även på bio. Vi kollade på filmen Split, vet inte riktigt vad jag tyckte om den filmen men den var ändå helt ok. Själv hade jag hoppats på med skräck i filmen men den var mest obehaglig haha.

Hej hjärtisar!

Nu är jag äntligen tillbaka wiiihooo. Vill först bara säga tack till alla som har givit mig komplimanger om min blogg och tagit er tiden att fråga/påpeka om att jag ska börja blogga igen. Nu har jag bestämt mig för att börja blogga igen med mera idéer och förhoppningsvis roligare inlägg att läsa till er läsare.

Nu tar jag helg och hoppas också att ni får en bra helg, puss.

Hej på er allihop!

Hur kommer det sig att jag bara bloggar om mat nuförtiden haha...? Måste skärpa mig lite nu.

Hur som helst har min dag varit bra, hur har eran dag varit? Idag har dag 2 av min praktik passerat, vilket känns väldigt bra. Som jag skrev i ett tidigare inlägg så "jobbar" jag på en ekonomiavdelning för att få lite mer inspiration inför gymnasievalet.

Efter min praktik åkte jag hem som vanligt, dock tog jag mig en tupplur innan det bar av till gymmet där jag hade bokat ett gruppass (Dans/Koreografi - Step styrka 70).

Idag fick det även bli pizza från Pizza hut till middag. Kanske inte den bästa middagen efter en ordentlig träning på gymmet men idag fick det bli så, det händer ju inte så ofta.

Imorgon blir det praktik som vanligt, ska även försöka att komma till gymmet igen imorgon och få till någon timmes plugg, inte lika roligt.

Hoppas att ni har haft en bra dag och har en fortsatt bra vecka, puss!