Tänkte måste bara dela med mig mera från detta underbara äventyret ! 😍

Såå vi åkte till Kreta - Platanias och hotellet va så sjuuukt fint (Casa di Porto) 😱 Maten va från samma hotellområde fast de 5-stjärniga hotellet och jag höll på att dö av glädje när vi skulle ta frukosten första morgonen, dom hade ALLT 😍 och jag vet nt hur ni är med mat, men för mig är de bland de bästa som finns 😍 så va helt extas, njöt varenda gång vi åt ! ❤️ För att inte tala om maten överhuvudtaget, bland det godaste jag ätit - rekommenderar de starkt ! 👌🏼

Vi hade inte fint väder varenda dag men fick ändå några dagar vid pool/stranden där vi låg och pressade ☀️ Havet va såå fint och jätte skönt 🙏🏼 dock va poolerna iskalla, vet nt va de va för sadistiskt sätt men jag klarade inte av att bada i dom iaf 😅 Det var även tyvärr röd flagg ngr dagar så vi inte kunde bada 😔 men en dag när de lugnat sig mötte vi våra rädslor och badade bland vågorna - såå värt de & skönt 🌊✨

Sen hade vi ju inte fint väder varje dag så då passade vi på att ta oss till Chania en dag där vi gick till saluhallen, marknad och åt längst med havet 😃 supergott & fint även här 😍 - ( vilket självklart rekommenderas starkt oxå ! ⭐️) Vi passade även på att testa på hotellets spa när vädret bestämde sig för att blixtra och spöregna 😅 jätte fint och härligt ! ( även om Anna brände sig på den ondskefulla ångbastun 😁😂 )

Sen får man absolut inte glömma bort alla goda drinkar & såå gott vin som gjorde semestern lite extra bra 🍷🍹 Absolut godaste mojiton jag har druckit ! Så om ni är i platanias dra ner till strandbaren för de va helt gudalikt gott 😍 Varnar även att vinflaskorna va jäkligt svåra att öppna men efter mkt svärord på både finska & svenska plus massa kämpande så gick det - verkligen värt det ! 😍 ( dock satsa på sån som går att skruva 😂 )

Vi hälsade även på ett finskt hotell ( Imperial ) som Annas mamma bruka bo på, det va såå fint ! Livemusik, god mat, härligt galet trevlig personal - en av dom roligaste kvällarna ( även om jag inte förstod allt 😅 )

Veeeeeerkligen super bra semester och kan starkt rekommendera till alla att åka hit 😍

Hotellet

Mat & Drinkar

Strand & Bad

Spa

Chania

Bjuder på lite extra från oss hihi 😃❤️

För er som inte sett den eller inte varit där på ett tag :) ingen proffsfotograf men lite bilder iaf 😃

hall & toa.

kök.

vardagsrum.

sovrum.

• Min koja

Äntligen så börjar älskade hösten komma ! 😍🍁👌🏻Det är nog garanterat en av mina favorit årstider massa fina färger ute, varma kläder, fluffiga filtar, filmmys, varm chokladmjölk med marshmallows, tända brasa och dom absolut bästa grejerna = Min födelsedag ! 🎂🎉 (vilket är en av dom bästa dagarna på året 😎) Halloween som är näst bäst och så förbannat kul med fest, utklädnad, hocus pocus och självklart godis 😍👌🏻 Längtar längtar ! ❤️

För exakt en vecka sen så drog Mamma och peja ut hela familjen på äventyr vi fick inte veta var vi skulle eller vad vi skulle göra. Vi tog färjan över och hamnade tillslut Danmark där vi gick på tivoli bodde på danmarks största hotell som va jätte fint 😍👌🏻 Vi åt jätte god mat och hade det supertrevligt ! Sen dagen efter blev det lite shopping, creps och hemfärd. En superbra helg ! Och detta är en av grejerna jag älskar mest med min familj, att även om dom inte är miljonärer så fixar dom så vi kan hitta på saker tillsammans och inte bara de billigaste som finns utan dom försöker fixa det bästa till oss och vi får vara tsm, något jag älskar med er mest och som jag kommer ta med livet ut. Vissa har att jag är bortskämd och ja jag är bortskämd med kärlek jag har en underbar stor släkt och familj som älskar mig, helt underbara bästa kompisarna man kan ha. Älskar er och super tack för att ni alla gör mina dagar lättare och får mig att längta efter att börja ny dag där ni är med, och ett superduper tack till Mamma och Peja som gav oss en helt super bra helg i Danmark 😃❤️

Jag vet att jag varit superdålig på att blogga ! 😁 Men efter mkt jobb & slit hela sommaren var det äntligen min tur att åka på semester ! Och det måste jag ju bara dela med mig av ! 😍

Dag 1 - Mot Alanya ✈️

Började dagen med en mysig vitlöksdejt med min tuffa kusin Meja (vilket innebär vi åt massa vitlöksbröd och kollade film) 😎 som var jätte mysigt ! Sen när Nikki kom så åt vi lite lax sen blev det avfärd mot växjö ✈️ ! Vi åt lite mumsigt på flygplatsen sen gick allt oväntat bra, flyget tog ca tre timmar så det var lite jobbigt att sitta länge 😁 och sen blev det ännu mer sittande i bussen mot hotellet som tog ca två timmar, men vi gjorde iaf ett stop så vi kunde köpa vatten 💧👌🏻 När vi väl kom fram till hotellet så var klockan ca fem på natten och rummet va jätte kvavt så det blev på med air condition(elr hur stavas) direkt ! Sen natti natti 😴

Dag 2 - Första dagen i värmen ☀️

Vi började dagen med frukosten som var helt okej 👍🏻 Sen tog vi ut pengar och testade på Hamam som va 👌🏻👌🏻
Först så fick vi sitta i bastu(vi höll på att dö) sen när vi dött klart där så fick vi sitta i ångbastu och dö lite till 😅 Men efter det så skrubbade dom bort all död hud på oss och vi fick kallt vatten kastat på oss och blev även helt inbubblade vilket var väldigt skönt och kul faktiskt ! Efter det så blev det ansiktsmask och en drink, för att sen avsluta med massage 😍👌🏻 Det var lätt värt pengarna och något jag rekommenderar till alla ! 😍 Sedan efter de så blev det beachen för första gången och det va super varmt i sanden och jätte skönt i vattnet ☀️💦 Men man blev även rätt trött och hungrig efter flera timmars strand så då åt vi på resturang nära stranden, jag tog jätte mumsig hamburgare och vi fick supergott bröd innan maten 😍 dom hade även supercoola cola burkar med lol på 😍😍 Sen avslutade vi kvällen med att kolla oss runt lite och till stan där det tydligen va uppror (vilket vi inte fick veta förens dom oroliga smsen vi fick) men ngr sa iaf till oss att se va bråk och att vi skulle vända, duktiga som vi är så vände vi självklart och gick till hotellet för att avsluta kvällen med en av dom godaste pizzorna jag ätit 😍👌🏻

Dag 3 - Solning på högsta nivå

Började dagen med frukost sen direkt till stranden där vi typ pressade sönder hela dagen 😁 Vi tog även en mat paus med god toast och ngr drinkar som va mumsmums 😍 vi fick även extra drink och efterrätt gratis 😃👌🏻 Sen blev det hotellchill resten av kvällen med drink igen 😅 Alltså en lugn bra dag 👌🏻

Dag 4 - Solfridag med utgång 😅🎉

Efter allt pressande i solen från gårdagen så var jag nu helt sönder bränd att tillomed mina ögon va svullna 😁 Så det blev en solfri dag i skuggan hela dagen, men det va faktiskt rätt skönt och fick bränna ändå 👌🏻 Sedan efter vi svalkat oss med drink så begav vi oss på upptäcksfärd mot ute ställena ! Konstigt nog kunde nästan alla vid restaurangerna svenska, vet nt hur många ggr vi blev stannade 😁😅 Sen efter vi kollat var ställena låg så bestämde vi oss för att gå och käka på ett "svenskt" ställe 😂 Det var tydligen så bra oxå att köpte man en drink fick man en på köpet, dock beställde vi lite fel så vi fick två var direkt, men det klarade vi bra 👌🏻 Jag tog en jätte god tonfisksallad sen testade vi att röka vattenpipa, vilket jag iaf aldrig testat innan men de var la okej 😅😃 och dom på restaurangen körde kycklingdansen vilket var väldigt kul 😂 Så även här blev det en bra dag😃

Dag 5 - Madrassattack

Vi började med frukost, sen gick vi direkt till stranden som vanligt förutom att denna gången köpte vi en badmadrass oxå 😃 Dock gillade den inte oss så mkt för när vi skulle ta ner den så blev det ist en halv drunkning av vågorna med madrassen och vi kom inte ens i vattnet med den, dock var det stora vågor och nog vi som va dåliga menmen 😅 Efter kämpandet och solningen så blev det drinkpaus och sen hotellchill med supergoda pizzan igen 😍👌🏻

Dag 6 - Nicoles födelsedag 🎂

Nu kom den roligaste dagen på semestern Nicoles födelsedag 🎂 Vi började med frukost som vanligt sen ner till stranden direkt där vi solade och badade. Vi tog även en matpaus med toast, melon och drinkar, under tiden så fick Nicole special drink med söta figurer på och så sjöng dom för henne, väldigt gulligt ! 😃 Sen fortsatte vi den speciella dagen med turkisk kväll på hotellet vilket innebar buffe med SUPERGODMAT, magdans, turkdans och flertal drinkar ! Vi fick även stöta på ren idioti under kvällens gång, det va en kvinna som ja, va väldigt på de yngre grabbarna och dansade, vilket hon får göra bäst fasiken hon vill, men hon hade sin lilla lilla supersöta dotter med sig och efter ett tag när dom suttit vid grabbarnas bord så blev det ett jäkla liv, och dottern grät och mamman svor oh spottade oh tvingades därfifrån. När vi sedan fick höra vad som hänt så tänkte hon tydligen låta sin lilla dotter, som ja precis kan börjat lära sig gå och prata, röka vattenpipa, och då hade en av killarna sagt åt henne att det inte var rätt, och då flippade hon totalt. Vissa är ju rätt bra dumma i huvudet kan jag iaf inte annat än att tänka 😡 tyckte så synd om dottern ! :c Menmen förutom det så var det en Riktigt trevlig kväll ! 😃👌🏻

Dag 7 - Sista dagen i paradiset ☀️

( KÄNSLIGA LÄSARE VARNAS ! )

Vi började dagen med frukost och stranden som vanligt, men idag lyckades vi faktiskt få ut madrassen i havet, vilket var jätte skönt ! Tills Nicole ropar oh vill jag ska rädda henne för att hon har då sett en..... tampong i vattnet 😁😱 väldigt äckligt och jag räddade henne faktiskt inte utan hade fullt upp med att skratta ihjäl mig (snäll som jag är😂) Efter det så gick jag upp och solade sen efter ett tag kommer en förskräckt nicole upp från vattnet då har hon stött på ngt ännu värre ! .... en simmande bajskorv 😁😂 Otroligt äckligt men nu höll jag total på att dö av skratt 😅😂 Så det blev inget mer bad utan sen fortsatte vi till restaurangen där vi återigen fick det supergoda brödet och coola cola burkarna 😎 men idag blev det kebab i pitabröd på menyn ost vilket var jätte gott och nicole tog kycklingkebab vilket var ännu godare ! 😍 Så proppmätta gick vi en runda och jag köpte två par skor 💁🏽 Sen avlutade vi med hotellhäng med drinkar, glass, fågeldansen och kattunge. Det blev alltså ett lungt och bra avslut på en bra vecka 😃

Dag 8 - Hemåt ✈️

Då var sista dagen här, vi åt frukost packade våra grejer, sa hejdå till de som jobba där som varit helt underbara och supertrevliga ! Sen blev det bussresa igen och när vi sen väl kom fram till flygplatsen så fick vi följa med två trevliga damer som oxå skulle flyga till växjö, så det gick jätte smidigt och bra ! Däremot åt jag nog det
n äckligaste och vidrigaste hamburgare och pommes någonsin ! Vi skulle äta på burger king, som jag tkr är godast av alla, men när jag fick hamburgaren va brödet helt jäkla sönderbränt, det va två salladsblad som såg halvt ruttna ut och den smakade rent av förjävligt och pommesen med, kunde inte ens äta upp det oh var så galet besviken 😡 Men som tur var hamnade jag jämte ett jättetrevligt par som bjöd mig på godis 😍 Så resan gick återigen jätte bra 😃👌🏻 och det var rätt skönt att komma hem faktiskt 😅 Borta bra, hemma bäst 😅😃❤️

Hotellet vi bodde på hette Develi och det va ca 50m till stranden, det fanns pool om man ville men vi tog havet ist 😎 Internetet sög och man hade det bara från och till i lobbyn/restaurangen men personalen oh maten var helt underbar och dom va supertrevliga ! Jag rekommenderar lätt att åka dit och passa på att göra hamam för det var lätt värt det! 😍👌🏻 Men nu måste jag sova då jag kom på det bli upp och jobba imon igen 😅 så natti natti hoppas ni nöjda med min reseuppdatering 😅😂 😃💕

Igår hade jag riktigt trevlig mysdag med farmor i växjö ☺️ Först så gick vi till Kafé de luxe där vi åt JÄTTE god mat ! Potatisen va dödligt god 😍👌🏼 Sen efter det så gick vi vidare för att kolla på teater om Astrid Lindgrens liv, vilket var väldigt intressant oh bra, dock lite svårt hänga med ibland 😅 Men väldigt bra oh mysigt 👏🏼😃 Vi lyxade även till det med en påse bilar^^ Det var en riktigt trevlig dag/kväll ! 😃❤️

I fredags så blev det filmmys med familjen och gick äta massa mumsig ost till let's dance💃som lyckas förstöra varenda låt😠🙉 igår blev de spel med lillebror nästan hela dagen 🎮 för att sen fortsätta en bra helg perfekt hos Sara där det blev spel, sång och skratt. Sen blev det vidare till chaplins och avslut med pizza 😍 Så det har varit en brabra helg😃

Jag vet jag blivit jätte dålig på att blogga, men denna helgen va jag i göteborg med min bebis vilket jag bara måste dela med mig av !Det blev super mario spelande, lyxfrukost 😍 , shopping, besök hos linns släktingar ( som va jätte trevliga 😃) och en jäkla massa massa körande 🚗 Men det vad riktigt kul kul ! Alltså en helt toppen helg 😃👌❤

Det har varit en lugn helg med träning, massa filmmys, åkt runt lite med min älskade linn 😃 blev även en liten åktur till donken med familjen, sen chock CHOCK jag har varit i ett garage 😱 och jag dog inte 😱 Och idag börjades dagen med scones och gotte vilket är bland godaste som finns😍 sen filmmys med lillebror och nu är det dags att avsluta helgen på bästa sätt, brieost och filmmys med min älskade familj 😃❤️ det blir the imitation game igen, ska bli intressant att se vad dom tycker om den, jag vet ju redan att den är bra bra ^^ sen blir det natti natti, godnatt alla söta själar :3

Igår började jag dagen med att sova ut ordentligt, sen blev det träning med Nikki 💪 där jag fick kämpa för att ens komma in, vilket va blöjobbigt ! fick gå in oh ut tre ggr minst -.- Sen efter det hårda träningspasset, så fick jag ta mig uppför alla trappor hos mamma -.- där jag som tur va fick äta gudomlig potatisgratäng 😍 godaste som finns 😍 Och för att fortsätta kvällen helt bra bra så kom Carl på toppen iden att vi skulle på bio 😃 så jag, Carl, Sara och Martin åkte på äventyr till stora växjö och såg The Imitation Game, den va bra bra får 👍👍👍👍 av 5 :3 Sen efter lång seg väg hem med allsång så blev det natti natti 😃