Great ocean road har vi nyss lämnat.
Det är en av dom finaste platserna jag har sett!

Vi fick en idé om att grilla korv, och i priset ingick inte grillgaller, så vi fick ta varsin pinne och trycka igenom korven, detta tog alltså en evighet för korven att bli ens varm.. hungrig som alla är, börjar alla bli griniga, så det fick bli att steka upp korven istället. Och ha en mysbrand.

Natten va ett helvete.. så otroligt kallt och så fick man sommartäcke, så många timmarsömm har ingen av oss fått.

Men ändå vaknar man
Vid 06.00 varje morgon.. hade underlättat om man gjorde det hemma i Sverige också haha..

Nu sitter vi i vårt framtida hem, och det känns helt magiskt! Kör längst vägen, inga problem, inga måsten, inget att tänka på. Bara ta dagen som den kommer.
Aldrig känt mig såhär fri någonsin, utan tvekan den bästa känslan jag har känt!

Nu blir det till värmen och öken!

Ikväll blev det dejt i gräset tillsammans med den godaste & billigaste pizzan i mitt liv.. 35 svenska kronor, så nöjd!

Ikväll blir det att titta på pingviner innan vi sticker imorgon med vår husbil

Söndag var det visst idag, och det är varmt och skönt väder!
Som vanligt blev det en morgon promenad och handla frukost, det blev minsann en hel grillad kyckling med sallad.
Efter 13 timmar sömn vill man bara trycka i sig mat!

Ikväll får man se vad som händer men blir nog en lugn dag.

Just nu är alla små slitna, så en strandpromenad blir alltid bättre.
Idag är det soligt och kanske 22 grader i solen.

Min och Eric väska har fortfarande inte kommit, så tålamodet börjar hamna på en farlig gräns..

Kvällen börjar med att vi bara skulle ner i lobbyn och ta en drink.. en drink! För att fira att vår resa börjar på riktigt, att vi faktiskt har en plan nu.
Efter drink efter drink slutar det med att vi börjar snacka med en massa folk och blir bjudna på hemma fest.
Där i de läget säger man självklart ja! Vi springer ner till en alkohol butik vid 9 och letar efter
Goon det berömde räliga drickan som alla backpackers dricker för det är billigt. Och goon va visst bara vin och det var helt ok. Vi köper 4 liter vin, varför 4 liter vet i fan.. bra idé just då när man är full.
Vi går runt stan och letar efter festen till slut kommer vi fram och då ska vi klättra in genom ett fönster..
Denna tös som hade hemma festen hade precis flyttat in i hennes rum. Och självklart mamma som jag alltid är säger jag ju till henne,
du kommer bli vräkt! Men hennes hyresvärd kom visst sen och festade med oss..
så hon lär nog få behålla sitt rum ett tag till. Jag och martin palla inte trycket mer, klockan 11 gick vi hem fulla med gps på.
Tobbe och Eric fortsatte kvällen med utelivet, och kommer hem vid 5. Och säkert lite fulla fortfarande idag

Igår var vädret sådär så vi tog tåget ner till city, och där ser vi en butik för backpackers. Innan vi går in i butiken sa vi att vi inte skulle "handla något" utan bara att kolla. Efter en timme kommer vi ut från butiken och har blivit lite fattigare.. vi har fått hyra en husbil! Så på måndag ska vi hämta vårt nya hem dom kommande 7 veckorna. Och pågarna får vänja sig med vänster trafik.. Och då ska vi se dom finaste delarna av Australien.
Så nu börjar vår resa på riktigt!

vilken resa..
Igår kom vi fram utan väskor någon av oss, för väskorna är kvar i Dubai.
Nu har man handtvättat sina underkläder och strumpor och självklar är dom inte torkade, så nu får man gå med pyjamas shorts som trosor och strumplös.

När vi kom fram på hosteln är det visst ett "partyhostel" och ALLA är fulla förutom vi, och där står vi utan kläder, slitna och ingen av oss luktar rosor direkt.
Men trots det, var det vi som såg mest propert ut. Det var killar i tjejkläder, tjejer med killkläder, pyjamas jumpsuit, kalsonglösa män. Mycket spännande vad ikväll har att bjuda på..

Nu på morgonen blev det en strandpromenad och det var ca 10 grader i luften och människor badar i havet! Helt galet! Tyvärr var det inga pingviner men kanske får man se dom imorgon!

Nu blev det verkligt, om några timmar sitter jag & (Martin, Eric, Tobbe) på flyget till Melbourne. Och det är så mycket känslor, nära och kära som man kommer sakna.
Det känns lite extra hårt när man verkligen har förstått att man åker imorgon. Men ska ändå bli skönt att komma iväg ifrån verkligheten med att jobba, sova, äta.. och nästa dag blir likadan.
Speciellt när man åker med 3 underbart galna pågar där mycket kan hända haha!

Imorgon åker vi halv 15.30 ifrån Kastrups och hela resan tar ca 21 timmar. Man är lite små nervös för svängningar för det är absolut det värsta jag vet med flygning. Men jag har hört att det är en rak sträcka så håller tummarna för det!

& något jag kommer sakna med Sverige är fan min tv! haha.. Paradise Hotel, Bonde söker fru, Wahlgrens värld och självklart Världens tuffaste jobb med Carina Berg, om man hade kunnat ta med sig svenska kanaler hade jag utan tvekan gjort det /.
från bella_94_girl redigt tragiskt..