Header
View tracker

När man väl har kommit igång med träningen seriöst så är det alltid bra att ha nåt som kan visa senare om man är på rätt väg eller inte som exempelvis att ta helkroppsbilder från olika vinklar för att jämföra med en period efter!
Många som vill gå ner i vikt använder sig utav en våg som visar en siffra. Att köra efter våg ger dig en ungefärlig riktlinje vart du är påväg!
Vill du ha mer exakta värde så kan du använda dig utav måttband där man kan mäta inom exempelvis 2 veckorsintervaller eller månadsintervaller.
På så sätt blir det som att lägga upp mål och det motiverar en att uppnå det!
Här nedan ser ni mina mått i omkrets och min vikt som har ökat under perioden 29 nov 2013 - 14 jan 2014

Move your blog to Nouw - now you can import your old blog - click here!

Likes

Comments

View tracker

Bjuder på före-efterbild 💪

Första bilden togs i Amsterdam där jag hade semester direkt efter Tunisien och andra togs i Sverige in my crib!

Är det nåt ni undrar över som har med träning, kost eller vad som helst! Kommentera så svarar jag på era frågor 👌


Likes

Comments

View tracker

Visst kan det vara jobbigt att räkna kalorier från början men lär man sig rätt teknik så kan man till och med räkna ut det med bara ögonmått. Att hålla ungefärligt mått på det man äter gör att man har den kontrollen man behöver för att gå ner eller upp i vikt men också för att kunna äta vad FAN man vill så länge man håller sina macros!

Vet man hur många gram protein,kolhydrater och fett det innehåller så kan man räkna ut kcal på ett ungefär!
Exempelvis Corn flakes innehåller per 100g:
Protein- 7g
Kolhydrater- 84g
Fett- 1g

Protein och kolhydrater 4,2 kcal/1g
Fett 9 kcal/1g

(7*4,2)+(84*4,2)+(1*9) = ca 390 kcal

Testa och se för er själva!


Likes

Comments

Macros = protein, kolhydrater och fett
Micros = vitaminer, mineraler och fibrer

Kost är en viktig del! Mellan 70-80 % av träningslivet står för kosten och det är den som formar din kropp efter vad du äter, som man brukar säga: du är vad du äter!
Alla har olika dagligt intag (kalorier) beroende på längd, vikt, förbränning osv. Normal kille brukar ligga på 2500 kcal för att behålla sin massa medans en tjej ligger på 1500 kcal.
Ligger man i kalorieunderskott så minskar man i massa och överskott ökar i massa.
Elin ligger i kalorieunderskott varje dag där hon äter nyttigt och tränar bra! Med kost och träning ligger hon under 1000 kalorier.
Eftersom jag bygger muskler så måste jag ha kalorieöverskott som ligger på ca 3500-4000 varje dag, men i rätt indelat macros som 50% kolhydrater, 40% protein och 10% fett.
Att göra detta till en standard leder till belöning av resultat med tiden!

Likes

Comments

Sen jag var liten så har jag alltid varit underviktig och allt ändrades sen 8 månader bakåt där jag till slut inte orkade vara smal! Min bästa vän hade redan varit med i träningsvärlden 2-3 år mer än mig och jag har lärt mig allt från honom 💪 Började med små hantlar och lärde känna maskinerna och tekniken. Sen kom kosten in och om hur kroppen fungerar!
Om ni vill nå er resultat så räcker det inte med att träna nån dag i veckan och äta vad ni vill! Vill ni få resultat så måste ni välkomna in detta i er livstil och hålla det!
Jag har själv varit kräsen med mat och haft jättesvårt att gå upp i vikt!
Klarar jag det så klarar ni det!


Likes

Comments

Här nedan ser ni hur jag har lagt upp schemat för olika muskelgrupper! Brukar ta mellan 1h 15min - 1h 30min för varje träningspass där dusch inte ingår 😛

Måndag
- bröst/mage

Tisdag- biceps/triceps/underarmar

Onsdag- ben/vader

Torsdag- axlar/traps

Fredag- rygg

Lördag eller söndag- extra pass i nån muskelgrupp som eftersläpar med kroppens proportionalitet

Likes

Comments

Jag är en 22 årig aktiv kille som utbildar mig till ingenjör och förhoppningsvis blir klar till sommaren. Jag håller mig 5-6 ggr på gymmet varje vecka och lägger en fotbollspass en gång i veckan för att hålla flexibiliteten. Jobbar deltid och på min fritid så umgås jag med min underbara flickvän!

Jag kommer att skriva inlägg om allt som har med träning att göra men också om kosten. Kommer slänga lite bilder då och då om min utveckling där ni får se på före och efter bilder!

Hoppas det blir intressant för er så som det är intressant för mig!

Likes

Comments