Håkan, så magiskt. Denna konsert så kände jag att jag levde. När man gick ut efteråt och man insåg fan vi är i new york och lever livet. Gick som på moln efter denna kväll. Finns inga ord det är allt jag har att säga.

Förra helgen tog jag tåget in med 2 vänner och en ny tjej vilket var himla roligt. Har inte skrattat så mycket på länge och vädret var underbart samt att jag hittat två supersöta toppar. Vi åt mat på shakeshack vilket alltid är gott, vi tittade på brooklyn brigde, hängde i solen och avslutade med att ta en båt tillbaka till 34 st. En bra dag helt enkelt. Avslutade helgen söndag kväll med att se Djungelboken i 3D på biografen här i närheten! Rekommenderar den verkligen. Ny vecka och jag jobbar 3 dagar sedan är jag ledig. Sedan på lördag är det äntligen dags för Håkan och jag är så himla exalterad!!

Denna helg var nog en av de bästa helgerna på länge, jag gick på dejt (förlåt mamma och pappa men är bara ärlig okej) hängde med Hanka under lördagen och avslutade helgen med att titta på en basketmatch. Jag måste säga att jag gillar basket, ishockey går nog före med basket var fruktansvärt roligt att kolla på. Hejade givetvis på knicks. Malin hängde med och givetvis så kände vi att vi var tvungna att köpa något som visade vilket lag vi hejar på. Efter klokt beslut om att tröjorna var ganska dyra köpte vi snapbacks. Ångrar de inte en sekund haha. När jag satt på tåget hem så kände jag sådan där lycka som jag gjorde i slutet av gymnasiet. Vet inte om det är för min tid snart är slut här så jag äntligen får se nära och kära , om det är för att våren snart kommer eller om jag bara för tillfället är lycklig och vet ni vad? Jag älskar det hur eller hur.

Sedan sist har jag hunnit med ganska mycket skulle jag vilja säga. Jag har firat påsk, aupairen innan mig var här på besök och det har nästan hunnit bli vår. Har även läst mina sista credits på college så är officiellt klar vilket är himla härligt. skickar med lite bilder på tiden.  Känns som om jag gör massor och inget här borta. Måste börja planera mina helger lite bättre... Speciellt nu när de fina vädret börjar visa sig.

För cirka två veckor sedan på min 6 månaders jubileum, eller vad man nu vill kalla de, åkte jag och gjorde något sol jag längtar efter. Jag tog med mig Lisa som bor här i närheten in till city och tittade på den efterlängtade Broadway showen "Finding neverland" och jag blev verkligen inte besviken! Fällde till och med en tår eller två mot slutet för den var så vacker. "Finding neverland" och "Peter pan" kommer alltid vara min favorit. Oavsett. Att få tillfället att se de på Broadway var helt otroligt och jag är så glad att jag fått uppleva det. Efter showen gick vi och åt tillsammans med en tjej som
heter Malin vilket också var mycket mysigt. Ett bra firande för den största milstolpen här i staterna för mig än så länge. Nu är det bara 6 månader kvar innan jag har varit här ett år. För er som frågat så nej jag kommer inte förlänga med den enkla förklaringen att jag gillar min familj men känner att jag vill hem och utforska mer i världen. Jag är absolut inte klar med USA men jag är nog ändå klar med aupair livet.

Fjärde dagen spenderade vi endast i en buss från Niagra Fallen till Boston, vi stannade på rastplatser för att äta och gå på toa vi åt middag på kvällen och somnade i ett hotellrum i Boston. Femte och sista dagen spenderade vi morgonen i Boston där vi såg Harvard (köpte givetvis en tröja där de står Harvard) samt MIT, vi åkte någon slags båttur, käkande lunch i Quincy market. Boston är definitivt en dag jag måste åka tillbaka till en helg för jag blev kär. Påminner lite om hemma fast större och så himla vackert så ska verkligen försöka åka dit en helg i vår!!

Detta var sista dagen på min semester och jag måste säga att jag är himla nöjd. Det känna som vi hann med mycket, även om vi missade roliga saker då vi bara hann och stanna snabbt på de absolut mest populära ställena. Men jag är nöjd, tack mitt resesällskap för att ni hängde med på denna tur. Nu är vardagen åter här och mest helgerna lediga.

Puss och kram

Tredje dagen spenderade vi mest i en buss för nu hade vi riktningen mot Niagara Fallen. Vädret var inte på vår sida och därför tog bussresan så mycket längre tid än väntat. På vägen till Fallen så stannade vi på något slags glasblås grej? Mycket osäkert detta var ett av stoppen där man kunde gå in och se hur dem tillverkade olika glasfigurer. Vi valde att bara äta lunch i deras kafeteria för vi kände oss inte tillräckligt peppade på att betala för att se folk blåsa glas just denna dag ( vi shoppade givetvis i souvenir shoppen ändå för de måste man ju) Sedan på bussen igen och tillslut hamnade vi vid vårt mål. Jag måste ändå säga att detta resmål var definitivt resans bästa. Niagra Fallen var hur vackert som helst trots att vi dog av kyla. Vi avslutade dagen med att äta middag på Hard Rock Cafe och somnade sedan på hotellrummet.

Andra dagen startade klockan 6 på morgonen och vi drog vidare till Philadelphia. Vi tog världens snabbaste stopp här och såg the Liberty Bell samt åt frukost. Sedan in i bussen igen för att ta oss vidare till Washington DC. Där såg vi givetvis vita huset, andra viktiga monument som jag inte hittar bilder på just nu haha och givetvis Abraham Lincoln statyn med hans tal. Denna dag var mycket buss åkande med in och ut ur bussen. Snabba stopp för att hinna med så mycket som möjligt. En väldigt kall, snöig men rolig dag. Det enda som jag egentligen ville se var ju trots allt vita huset och det har jag ju nu!

​Första dagen på semester spenderade jag egentligen hemma packande men vi startade vårar lilla äventyr hos en av aupairerna som åkte med oss. Vi tog en Uber till bussplatsen för att bli upp hämtade. Första dagen spenderades alltså i New York, jag turistade lite trots att  jag bor nära city. Det var -19 ute och jag hade ingen känsel kvar i kroppen under denna dag. Vi besökte i alla fall något flyg museum av något slag? Wax museum, Empire state buildning och så vandrade vi lite ute också. Så här kommer lite oredigerade bilder för jag är för lat för att redigera dem haha.

​Vilken himla upplevelse, att få se så mycket på så kort tid. Att få hänga med människor man inte brukar umgås med. Att jag har köpt för stora tröjor som souvenirer. Men vilken härlig resa och så många minnen jag har fått. Bilder och lite sånt kommer senare för nu är det sovdags. Men tänkte bara säga att jag är hemma och lever kram.