HEEEJ!

I mitt förra inlägg nämnde jag att jag skulle resa till Rhodos, nu är det ca 1,5 veckor sedan jag kom hem. Det var min femte gång på Rhodos, men trots att det är en liten ö och att jag har sett mycket av den har varje år varit unikt. Denna gång reste jag med en av mina bästa vänner - Hanna, och min mamma. Mamma har varit med alla tidigare gånger också, däremot var det första gången för Hanna. Vi bodde på ett hotell med tre stjäror, vi hade All inclusive och två rum, mamma hade ett eget och jag och Hanna delade.

Första kvällen åkte vi och kollade in nattlivet i Rhodos stad, det tog ca 15 min med taxi in till stan. Vi dansade och hade kul, njöt av stunden. Det hände dock något oväntat den kvällen. Vi snubblade över en tatueringsstudio. Efter mycket om och men åkte jag och Hanna hem med varsin bokad tid för att tatuera oss. Vi valde att vänta med att tatuera oss till sista dagen eftersom att vi skulle bli begränsade om vi hade en nygjort tatuering som inte tål sol och bad. Vi tänkte också igenom det hela hundra gånger om. Vi kollade upp tatueringsstudion samt pratade med folk som hade tatuerat sig där och folk som hade tatuerat sig utomlands över lag. Det började som en spontan grej men i slutändan blev det ett genomtänkt beslut. Jag tatuerade mig på revbenen, just den tatueringen har en pesonlig betydelse för mig och jag har velat ha den länge. Jag såg därför inte en anledning att inte göra den.

Där har ni bilder på min tatuering! Är nöjd över resultatet och stolt över mig själv som vågade lägga mig under nålen.

En annan höjdpunkt på resan var utan tvekan min 18-årsdag! Kl 00.00 den 18 Juni satt jag på en hyrd buss tillsammans med hotellets animation team och ungdomar från hotellet. Jag blev firad på tolvslaget med sång och när vi kom fram till utestället vi var påväg till fick jag en fancy drink. Hade grymt kul den kvällen, personalen lät mig stå både bakom baren och i DJ båset, i övrigt hängde jag mest på dansgolvet. Kan berätta för er att jag hade skavsår över hela fötterna från mina bellerinaskor efter allt dansande haha! När jag vaknade på morgonen var det fortfarande min födelsedag. Jag låg vid poolen under dagen som vanligt, inget speciellt liksom. På kvällen åkte vi till Falliraki och åt middag, det var otroligt skönt att komma bort från All inclusiven! Hela gänget var trötta efter nattens bravader och ganska mättade på dansgolv och paraplydrinkar. Vi gick in på nån enstaka bar. Vi hade en rolig kväll men i ett betydligt lugnare tempo.

En vecka gick fort men vi har hunnit njuta ordentligt. Denna resa glömmer jag inte i första taget. Åkte hem med många nya minnen och min första tatuering, minnen både på min kropp och i mitt huvud.

Ser äntligen ljuset i tunneln efter ett tungt skolår. Det är egentligen inte själva plugget som gjort det tungt, snarare att det är mitt 12 år i skolan och jag börjar känna att jag bara vill gå ut och bli klar med gymnasiet. Efter gymnasiet öppnas en hel del dörrar, man blir fri att göra vad man vill. Mina kurser börjar avslutas nu, jag har några enstaka arbeten kvar att göra.

När jag har lämnat in mina sista uppgifter måste jag börja tänka på att packa väskan för en resa jag sett fram emot så otroligt länge! Jag och min bästa kompis ska åka till Rhodos en vecka, kommer även fira min 18-årsdag där. Det är verkligen en milstolpe för mig att fylla 18, har längtat i flera år. Kan inte komma på ett bättre sätt att fira min 18-årsdag på än på Rhodos med en favorit ❤

Om jag ska vara helt ärlig har jag inte tränat så mycket som jag hade velat i vinter. Tycker däremot att det är fel att träna för sommaren, lixom för att "kunna visa sig på stranden". Jag tränar själv för att jag tycker det är kul och för hälsan, sen är det ett plus att man får en fin kropp på köpet. Det är så mycket viktigare att vara hälsosam än att ha idealkroppen. Om inte annat har jag lyckats få en hälsosammare kost, efter nyår gick jag från pescetarian till vegetarian, att sluta med kött är ett stort steg för hälsan.

En gudomligt god frukost och mixad vattenmelon till kvällsmat.

- köpa en kamera, lära mig fota och ta mycket bilder

-Ta körkort!

-Läsa mer böcker. Främst på engelska, men även på svenska.

-Träna regelbundet på gym

-Bli vig

-Bli bättre på att laga mat

-Se mer film (har sett otroligt lite film)

-Få bättre sömnvanor

-Lägga mer tid på skolan

💋💋💋

Hello!

Efter sju sorger och åtta bedrövelser är jag tillbaka med ett nytt inlägg på bloggen. Skämt åsido, men det var ett tag sedan jag uppdaterade.

Igår hade jag en helt fantastisk dag. Sussade sött fram till 12.30. Åt en lite för lång frukost och sedan sminkade jag mig för första gången på ett tag. Tog bussen in till stan för att möta upp Hanna, vi hade lite ärenden på stan sedan gjorde vi ett tappert försök till att plugga. När fokusen tog slut och hungern tog över gick vi till Friends, finns det nå bättre än att avnjuta en god middag och snacka om allt mellan himmel och jord? där och då kunde jag inte komma på nå bättre.

Denna vecka har jag varit hurtig och gått på gymmet varje dag. Älskar att träna och har äntligen tagit upp det igen. I måndags körde jag mitt styrkepass som jag fått av min PT, på tisdagen blev det cardio och igår bokade jag in mig på yoga! Det var första gången jag var på yoga, Älskade det! .Det var Yingyoga, alltså en lugnare yoga med fokus på återhämtning. Blev störtkär i hela konceptet, att gå in i sig själv och känna efter. Det behövs i den stressiga och kravfyllda vardagen.

Idag åkte jag, min mormor och min morfar till Piteå för att gå på dop. Det var min tremännings barn som döptes. En liten Hilda.

Jag är inte på topp idag, det beror på en kombination av för lite sömn och för mycket socker. Det fanns en smörgåstårta på dopet men den var inte vegetarisk så det blev endast fika för mig. Tycker ändå det var gulligt hur folk erbjöd mig deras sallad och gurka från smörgåstårtan haha. När jag kom hem fick jag falafel och potatismos, så gott! Har ingen aning om det är en gnutta intressant att veta vad jag äter, men vare sig ni ville veta eller inte så vet ni det nu 😉

Ha det bra! 💋

DM Norra

Mitt lag/förening åkte till Skellefteå för att tävla DM. Älskar att vara på cheerleadingtävlingar, stämningen där går inte att jämföra med något annat! Vi var dem enda startande i vår klass, så för mitt lag var det mer en uppvisning än tävling eftersom att vi inte tävlade mot någon.

Tävlingen var i Skellefteå. Bussen dit gick 05.45 och vi kom hem på kvällen.

Kiruna

Dagen efter DM tog jag tåget till Kiruna. I Kiruna hälsade jag på min mormor och morfar. Jag var i Kiruna måndag-onsdag. På tisdagen åkte jag slalom, det var även premiäråket med min nya utrustning. Kan väl säga att det gick helt okej även om nya pjäxor inte är det bekvämaste.

Stockholm

Sist men inte minst, jag for till stockholm! Jag åkte nattåg från Kiruna till Stockholm, det tog ca 14h. Tros att det tog så pass länge hörde ingen mig klaga under hela resan😉. Är själv förvånad över att jag inte blev rastlös, eftersom att jag i vanliga fall har lätt för att bli det.

Väl framme i Stockholm checkade vi in på hotellet, sedan gick vi raka vägen till affärerna. Vi bodde på Hötorget, det var otroligt skönt bo mitt i stan.

En av höjdpunkterna på resan var Mall of scandinavia. Första halvtimmen/timmen köpte jag inget, jag gick bara runt och var helt tagen. Lite skillnad på Mall of scandinavia och galleriorna vi har här i Luleå kan man säga haha! Jag fick med mig ett och annat snyggt plagg hem, men det bästa var att jag fixade mina bryn. Jag fick dem färgade och trådade. AJ. Åt även vad som kändes som min vikt i sushi haha😪. Det var sjukt gott men nu blir det inte sushi på ett tag haha.

Jag har haft ett sjukt bra lov, helt klart över mina förväntningar! Som jag har nämn tidigare så älskar jag att resa, och detta lov har jag rest mycket, så jag är mer än nöjd😊

Ha det bra! 💋

Jag tänkte ta nya tag när det kommer till bloggande. Det var länge sen jag hade en aktiv blogg, men nu ska jag ge det en ärlig chans. Att blogga är trots allt något jag har tyckt om sedan jag var yngre, men av olika anledningar har jag kommit av mig. En annan sak jag har tyckt om så länge jag kan minnas är att uttrycka mig i text, vad passar inte bättre än att blogga då?

Jag som driver denna blogg hter Rebecca. Jag studerar andra året på ekonomiprogrammet. Mitt största intresse är att resa, att se nya platser eller att bara få komma bort från vardagen är så härligt! Om det var gratis att resa skulle jag förmodligen inte vara hemma speciellt ofta 😉 På fritiden gillar jag att shoppa, träna och umgås med vänner. Jag tränar cheerleading och det har jag gjort sedan Augusti 2016.

Hoppas ni vill följa mig i denna bloggen.❤

Här har ni en bild på mig, ursäkta filtet haha. Frågan är ju om folk fortfarande tar selfies utan filter? I don't. Måate ändra på det😊