Header

Frukost

Dagens frulle blev Ànnu en gÄng min Àlskade proteingröt (hehe) med hallon, kokosflingor och dadlar till ett glas juice och teeee! Gotta love the tea!

UngefÀrliga nÀringsinnehÄll: Kolhydrater: 48g Fett: 10g Protein: 20g

Proteingröt: 1dl havregryn + 1/2 skopa tyngre proteinpulver + 2dl vatten:
blanda runt - in i micron 1.5 min - blanda runt - micro 20 sek - hÀll i en skÄl och toppa med 3 dadlar, hallon och kokosflingor.

RBillger

Move your blog to Nouw - now you can import your old blog - Click here

Likes

Comments

Vardag, Holistic Living

God morgon gott folk!
Började dagen med min handstÄende rutin . Fick veta igÄr att reglerna i fristÄende har Àndrats enormt! KÀnner att det Àr tur att jag redan övat upp lite handstÄende för nu ska man kunna stÄ pÄ hÀnder STILLA i flertal sekunder i takt med resten av teamet. Kommer bli mycket mer handstÄende: axlar/arm styrka för min del!

HÄller just pÄ att dricka upp mitt te för ska strax ivÀg mot GIH. Det Àr didaktik i bollsport och anatomi förelÀsning som stÄr pÄ schemat.

Veckans mÄl? Mina senaste mÄl har tyvÀrr inte fungerat som tÀnkt och Àrligt sÄ har det gjort mig nedstÀmd. DÀremot har jag tÀnkt pÄ det hela och kommit fram till att "Veckans mÄl" Àr riktlinjer, inte ristat i sten! Det tar tid att nÄ sina mÄl, Àndra vanor och komma in i nya rutiner.

Det sÀgs att det tar 21 dagar att sÀtta en ny rutin eller ta bort en dÄlig vana.

DÀrför tÀnker jag denna vecka sÀtta 5 mÄl jag ska försöka hÄlla mig mot. Att ha för mÄnga mÄl Àr ocksÄ en stor risk i det hela för om man inte hinner uppnÄ alla blir man mer nedstÀmd Àn nöjd.

Dessa blir mina mÄl:

1. Komma i tid
2. Prioritera skoluppgifter
3. Försöka sova kl 22.00!
4. Vara redo inför kommande dag (dvs: Ha all packning klar kvÀllen innan)
5. Positiv attityd.

RBillger

Likes

Comments

Träningsdagbok

Hej pÄ er fina!
För tillfÀllet sitter jag med en kopp te och försöker rodda ihop den kommande veckan. Har mindre Àn tvÄ veckor kvar till första tentan(!), ska fixa ihop allt inför vandringen och försöka fÄ in bÄde annat plugg, jobb och trÀningar. Min senaste trÀningsplanering föll mer eller mindre isÀr.. Denna gÄng ska jag frösak lÀra mig av mina misstag och planera in det bÀttre.

Jag har sjÀlv mÄnga mÄl jag vill uppnÄ med min trÀning. Konditionsutveckling, uthÄllighets förbÀttring, bygga muskler och utöka min vighet. Det jag nu mÀrkt Àr att jag inte hinner göra detta i min vardag. Varför? eftersom jag Àr ovan med sÄ mycket trÀning och plugg samtidigt. Mitt mÄl för min trÀning kommer dÀrför bli att fÄ ihop tillrÀckligt mÄnga timmar i veckan som jag vill lÀgga pÄ trÀning. Jag Àr som tidigare nÀmnt, en mycket trÀningsglad person och dÀrav tÀnker jag lÀgga ner 17-18 timmar för min trÀning. Har suttit ner nu och fÄtt fram dessa tider utan att pÄverka de tider jag sitter med plugget eller arbetar.

18 timmar kan lÄta vÀldigt mycket för de som inte kÀnner mig, men 12 timmar gÄr redan Ät min egen gymnastiktrÀning, nu lÀgger jag pÄ ytterligare 5-6 timmar per vecka. Vilket Àr en ökning pÄ ca 30%.

Genom min utbildning fÄr jag lÀra mig mycket om trÀning och har faktiskt anvÀnt mig av mina nya kunskaper för att fÄ fram ett trÀningsupplÀgg som inte kommer överbelasta mig sjÀlv. Detta utgÄr frÄn att skifta mina trÀningar mellan lÄg, medel och hög-intensiva trÀningspass.

Men som jag nÀmnde Àr första mÄlet att komma upp i andelen timmar per vecka. DÀrefter kan man justera mer i vilkens sorts trÀning man anvÀnder. Att göra allt pÄ en gÄng kan sluta i en enda stor boll i huvudet av förvirring. KÀnns riktigt kul att kunna anvÀnda mig av det jag lÀr mig, spÀnnande liksom!

RBillger

Likes

Comments

Frukost

En lyxigare frukostbricka frÄn tidigare i veckan: Kanelkryddad Chiapudding serverat till stekt Àpple, en grön juice och apelsinklyftor. Lite varmt te till det och brickan Àr on point!

LÀngre ner hittar ni receptet pÄ chiapuddingen och nÀringsinnehÄll (inte kcal - energiinnehÄll, utan nÀring!)

UngefÀrliga nÀringsinnehÄll: Kolhydrater:69g Fett:16g Protein:11g

Recept Kanelkryddad Chiapudding med stekt Àpple och mandelsmör

2 msk Chiafrön
1 dl valfri mjölk (denna gÄng anvÀnde jag havremjölk)
SmaksÀttning ex. Kanel, vanilj, choklad etc.

Hur man gör:
Blanda allt i en bunke och stÀll in i kylen över natten
Tag ut ur kylen och blanda runt
SkÀr upp Àpplet, stek i lite kokosolja
HÀll över i en skÄl och sedan chiapuddingen i samma skÄl bredvid.
TillsÀtt mandelsmöret

Ät och njut!

RBillger

Likes

Comments

God morgon gott folk. Imorse snoozade jag hela vÀgen tills klockan tjöt 7. Det kÀndes riktigt gött! Somnade oerhört sent igÄr vilket jag fÄr skylla mig sjÀlv för men jag Àr sÄ taggad inför kvÀllens trÀning att jag valde att sova en timme extra sÄ jag kan komma mer utvilad och redo inför trÀningen. DÀremot har det sina konsekvenser. Imorse han jag inte Äka in för att köttÄ pÄ gymmet.

KÀnner att veckans trÀningar inte riktigt gÄr som planerat, men jag kanske borde ha vetat bÀttre Àn att köra all in efter en dunderförkylning. TÀnker att veckan fÄ fortsÀtta i sin egen takt sÄ tar jag nya tag inför nÀsta vecka. Varför jag beslöt att inte hetsa till det denna vecka Àr just för att inte skapa stress och press. TrÀning Àr viktigt för mig, dÀremot kommer jag inte orka hÄlla tempot uppe ifall jag inte orkar mentalt. DÀrav blir det nystart pÄ mÄndag! Förhoppningsvis fÄr jag mitt gymkort tillbaka dÄ ocksÄ!

PĂ„ tal om trĂ€ning gick gĂ„rdagens gymnastikpass helt okej. Sov inte bra dagen innan vilket slog till under trĂ€ningen. DĂ€remot fick jag till rĂ€tt bra spring i benen Ă€ndĂ„, gĂ„r börjar jag Ă€ven kĂ€nna hur förkylningen slĂ€pper mer och mer. Äntligen!

Missade tyvÀrr tumblingpasset, men detta pÄ grund över vÄra individuella samtal med trÀnaren. Tycker sjÀlv det gick riktigt bra och Àr taggad för vad vi pratat om. Taggard, redo och trÀningsglad Àr vad jag Àr inför det kommande trÀningsÄret!

RBillger

Likes

Comments

"All great champions began where you are today, they just never gave up. Then why should you?"