Hej på er!
I förmiddags mötte jag upp Negin i Joondalup, vi satte oss och åt lunch och det var faktiskt skönt att prata svenska för en gångs skull, vi bestämde bland annat att vi ska åka till Ikea någon dag haha

Behövde bara hämta Adam idag då James var på en annan skola och JP klarar sig själv, vi gick hem och gjorde läxan innan han tog hem en kompis. På kvällen åkte jag med familjen och åt på en restaurang.

Nu ska jag sova, imorn ska jag mötas upp Ana (den tyska tjejen jag träffade förra veckan) för att antagligen hänga på en strand!
Godnatt!

bilder från i bilen på väg till restaurangen haha

I lördags var jag på whale watching men måste få bilder från Isabella innan det kommer upp här.

På söndagmorgonen mötte jag och Isabella upp en fransk tjej som åker härifrån om en vecka. Vi åkte tåg och buss i nästan 2 timmar för att ta oss till Cohunu koala park. Det var verkligen superhäftigt!

Det fanns Lamor, pratande fåglar, strutsar, påfåglar, emuer, pellikaner, åsnor, getter, hjortar osv, som antingen gick fritt eller som man fick gå in till. Det bästa måste jag säga var att det fanns massor av koalor, fick klappa på en av dem när Elodie höll i den och att man fick gå in till och mata kängrusar och wallabies, hur coolt som helst! De åt ur händerna och man kujde klappa dem, stannade där inne hur länge som helst.

När vi skulle hem så fick vi vänta på bussen i ca en timme, Elodie stod då och försökte lifta mest på skoj, tillslut så stannade en bil faktiskt, En supertrevlig mamma och hennes dotter som var på väg åt vårat håll, vi behövde bara ta tåget en liten bit sen.

Hej på er!

Nu har vecka nummer 2 på andra sidan jorden passerat och nr 3 börjat.

Hade en bra vecka följt av en superbra helg som jag skriver om i kommande inlägg.

Jobbet rullade på och vi hängde i lekparken varje dag efter skolan. Var på restaurang med familjen en kväll, det var god mat men när vi nästan var klara så såg vi kackerlackor klättra på väggen, usch!!

Tisdagen när barnen var i skolan gick jag och Isabella runt, först gick vi ner till hamnen och åt glass, sedan promenarade vi till Quinns Beach där vi köpte mat och satte oss på stranden och åt.

På onsdagen mötte jag upp en finsk och en svensk tjej på Quinns Beach, sätt där och pratade några timmar innan det var dags att hämta barnen.

På kvällen gick jag och Isabella tillbaks till Quinns och tittade på solnedgången, vi tog sedan bussen till Nando's.

När skolan började på torsdagen så hade Adam (5åringen) assembly, stannade och kollade på det, alla barnen var utklädda till australienska djur. Gick sen ner till hamnen för att fika med en tysk au pair.

På fredagen var barnen lediga från skolan så vi var hemma hela dagen, sen på kvällen åkte jag och Isabella in till Joondalup för middag och bio, vi såg Crimson Peak, kan rekommendera den!

Nu ska jag sova en stund innan barnen ska hämtas igen.

Lördagen spenderade jag med familjen på ett ställe som heter The maze. Där har de vattenrutchkanor, olika sorters labyrinter, koalor, hoppkudde och en del annat kul. Vi hade iallafall en toppendag.

På söndagen så kom min värdpappa hem från att ha varit i Irland i 2 veckor, så då var alltså första gången jag träffade honom. Han hade köpt med sig en nyckelring med en irländsk pyssling till mig. tog det väldigt lugnt igår, gick till köpcentret en stund.

Idag har svarit en bra dag! Morgonen gick superbra och 5åringen som har varit lite omständig på mornarna gjorde precis som han skulle idag och var klar med kläder på innan de andra ätit upp sin frukost! Hoppas att det fortsätter så! när jag hade lämnat se på skolan så mätte jag upp Isabella för att åka till ett större shoppingcenter i Joondalup. Fick med mig en vattenflaska och lite kläder hem. Åkte hem en snabbis innan barnen skulle hämtas för att dammsuga och hänga tvätt. Efter skolan gick vi till parken som vanligt, nu på kvällen har jag kollat på barnen när de badade i poolen, själv satt jag på kanten och frös haha.
Ska fortsätta läsa min bok nu och sen sova, godnatt!

Idag är det en vecka sedan jag lämnade tryggheten, vänner och familj igen. Trivs superbra här borta!

I morse när jag lämnat barnen mötte jag upp Isabella igen, vi tog oss in till centrala Perth och promenerade till Kings Park, gick upp för en superlång trappa och där uppifrån såg man ut över Perth. Åkte sedan direkt till skolan för att hämta barnen, vi gick till lekparken som alla andra dagar innan de åkte iväg på parkour. När de kom hem mös vi i soffan till en film.

Nu ska jag sätta på en serie och sova, ska iväg till typ en vattenpark med familjen imorgonbitti.

Börjar komma in mer och mer i livet här borta med allt vad det innebär. Jobbade min 3e dag idag, förutom lite krångel imorse så har det gått jättebra. Vi gick till parken idag igen, jag fick leka med A eftersom hans kompis inte kom dit, så klättrade runt där med min onda fot. Sedan kom deras mamma och plockadde upp oss., lekte datten på studsmattan, måste säga att jag börjar blir rätt skillad på att hoppa på högerbenet nu, vi hade även vattenkrig som slutade med att dw hällde allt vatten på mig och att de sedan joppade i poolen trots att det var rätt kallt idag, deras läppar var blå och de skakade i en halvtimme efteåt. Efter middagen spelade vi fia med knuff som jag hade med mig i present till dem.

När barnen var i skolan så träffade jag en italiensk au pair, hon hade med sig ett av barnen som honnhar hand om, vi gick först till ett café och sedan vidare mot Clayton beach, hängde där en stund innan vi gick hem till dem och åt lunch och tittade i brochyrer med massor av häftiga saker att göra häromkring.

Ska träffa henne imorgon igen för att åka till en park inne i Perth.

Hej från en säng 8357 från Sverige.
Började resa hemifrån fredag morgon och landade söndag morgon i Perth. Resan gick bättre än jag trodde, sov nästan hela första flygresan på 10 Timmar. Mellanlandade i Bangkok i 18 timmar, så när jag hade lyckats hitta utgången på flygplatsen (gick minst 1.5km för att hitta den) bokade jag en guidad tur för att se Buddhastatyer och tempel. Det var superhäftigt! Fick se en Buddha som var 70%guld (tror jag hon sa) en annan liggande som är 150 meter lång och några till. Templena var verkligen något speciellt. Vid ett av dem så åt vi mat på små plaststolar runt ett bord där han som lagade satt i mitten, det var nudelsoppa, typ ett köttben och nudelbollar med grönsaker i. Fick även se delar av staden och China Town. När jag kom tillbaka till flygplatsen hittat de jag någonstans att äta och sen sov jag en stund innan det var dags att hitta gaten och flyga till Australien!!!
Ca 7 timmar senare möttes jag upp av familjen jag nu bor hos.
Åkte hem till de spelade spel och sen sov jag innan vi gick ut och åt på en restaurang nere i hamnen.
Måndagen fick jag ledigt så gick till ett shoppingcenter en bit bort och köpte lite sånt jag behövde typ solkräm. Lyckades sedan gå vilse när jag försökte hitta havet.
Tisdagen hade jag i stort sett bara hand om 5åringen då 9åringen var iväg på något och 11åringen sköter sig nästan själv. Tog honom till skolan, sedan gick jag på promenad ner till havet, så himla fint! Har dock inte vart på badstranden än. Hämtade honom efter skolan och gick hem och lekte på studsmattan. Senare gick vi ut och åt.
Idag tisdag så hade jag allihopa, gjorde de redo för skolan och lämnade dem där, gick sedan hem och sov tills jag skulle hämta de igen, vi gick till lekparken efter skolan och när vi kom hem spelade vi boll och hoppade studsmatta.

Nu ska jag sova igen, godnatt!