Det var alldeles för längesedan jag ens loggade in & nu har jag gjort det samt ska försöka ge mig på att göra ett inlägg? Jag vet inte riktigt vart jag ska börja då det hänt en hel del dessa månader jag inte vart här liksom! 🤔

Jag kan ju börja med att säga att livet rullar på , riktigt bra dessutom det känns som att jag på något sätt kommit underfund med vart jag " ska ta vägen " så det är ju alltid ett plus 😉
Jag hoppas att ni mår bra 💕

Nu är det så att jag har startat en Black week is on vilket betyder att du kan köpa dig en kost & träningsupplägg för ett reducerat pris fram tills på söndag 💥
både kost samt träningsupplägget kommer självklart att vara individanpassad för dig, dina mål & förutsättningar. är du intresserad? släng isf iväg ett mejl till mig beatrice@ptstudion.com 

Move your blog to Nouw - now you can import your old blog - Click here

Likes

Comments

Igår lades det ner en hel del tid på core träning, vilket är väldigt viktigt och framför allt roligt!

Core träning är en träningsmetod med inriktning på rygg och mage, grundtanken med denna träning är att stärka/bygga upp styrka, stabilitet och balans. Ryggen och magen är involverad i många tunga uppgifter i vardagen och en stark mage och rygg är därför en stor fördel för att undvika och förebygga skador. Core-träning är en typ av funktionell träning men koncentrerat på kroppens mittendel. Genom att träna mage, rygg och bäcken som är kroppens centrum för balans och rörelse kan man underlätta i positioner som utsätter kroppens mittendel.

Fördelar med Core-träning

Den största fördelen med Core-träning, förutom den skadeförebyggande effekten är enkelheten. Core-träning kan i princip utföras var som helst, såväl hemma som på gymmet. Redskap som brukar användas är pilatesboll eller en mjuk träningsmatta.

Hälsobringade effekter av Core-träning
- Smidigare kropp
- Bättre hållning
- Ökad fettförbränning
- Skadeförebyggande
- Ökad styrka
- Stabilitet
- Minskad risk för smärta i nedre rygg


Likes

Comments

En riktigt god smoothie gjort på banan, grönkål , mango och citrongräs toppad med bovete, kokosflingor och ananas. MUMS!😍

Likes

Comments

Jag vet inte riktigt om jag har nämnt det men visste ni att PTstudion kommer hem till dig och hjälper dig att nå dina mål på hemmaplan? Du behöver inte inte tänka på att ta dig någonstans utan får din träning direkt hemma hos dig.

Ingen utrustning behövs då jag ser till att ha med mig redskapen vi behöver till att göra ett unikt träningspass hemma hos dig. Bra va? 😃

Likes

Comments

Igår sprang vi, jag och min bästa vän vårruset. Ingen av oss har sprungit i år så detta var en utmaning för oss båda men vi kom i mål. 💪 jag sprang på 30 minuter, jag känner mig nöjd ändå! 🎀 
tack min vän för att jag fick dela denna upplevelse med dig,  så himla bra kämpat!

Likes

Comments

Fick helt plötsligt upp ordet självkänsla i mitt huvud och började att fundera .....

Det finns så himla mycket du kan göra för att stärka din självkänsla. Framför allt är det viktigt att du är snäll mot dig själv och inte dömer dig själv. Om du lätt fastnar i negativa tankar om dig själv kan du träna på att tänka annorlunda. Man måste ha självmedkänsla, att vara snäll mot sig själv.

Försök att vara extra modig, våga stå för vad du tycker, våga fråga om sånt du inte vet, våga göra bort dig och bjud på dig själv! Tillåt dig att vara nöjd med det du har åstadkommit, Sätt upp mål , gör något du inte har gjort förut och strunta i om det gick bra eller dåligt. Sluta jämnför dig med andra och tänk positivt om dig själv.

Detta är något alla människor borde tänka på , även jag själv...

Likes

Comments

Då var det sista jobb dagen för den här veckan avklarad och jag tar mig 4 dagar med ledighet ifrån Torshälla och jag erkänna att det är väldigt skönt och välbehövligt. Idag kommer det inte bli så mycket gjort mer än att plugga och skjutsa barnet till fotbollsträningen samt ladda upp inför Vårruset imorgon i Västerås , någon mer som ska dit? Isåfall hoppas jag att vi ses. 😊 Mina resterande lediga dagar ska gå åt till att träna, må bra , sova, äta och umgås med dom jag tycker om det är återhämtning för mig.


Jag hoppas ni har haft en bra dag 🌸


Likes

Comments

Ja jag vet , jag har vart så fruktansvärt dålig på att uppdatera men livet springer iväg just nu och jag försöker springa ifatt.

Jag har vart iväg och jobbat ( vården ) från kl 7-13 sedan stack jag iväg för att träna. Och så var det de här med träning som folk ibland inte riktigt förstår eller vet om. Jag får ofta kommentarer " Jaha ska du åka och träna nu IGEN " , ja tänk för att jag ska göra det IGEN. För att jag ska få en fungerande vardag tillsammans med min familj behöver jag min timme på gymmet.

"Träning producerar bla något som kallas endorfiner som är ett " må bra hormon " kopplat till fysiskt välbehag, eufori och lust- och lyckokänsla, det minskar stress, hejdar fysisk och känslomässig smärta, stärker immunförsvaret, motverkar depressioner, förbättrar läkningen av vävnader, bra för tarmarnas funktion och temperaturregleringen i kroppen. Bra för blodkärlen, sänker blodtrycket. När du har mycket endorfiner i din kropp känner du dig full av energi, ditt behov av mycket sömn kan även minska, även dina hungerkänslor. Detta är bara en bråkdel om vad träning ger dig för lycka."

Börja träna för att MÅ BRA. Det är så många som prioriterar bort sig själva speciellt i den sekund vi blir förälder. Som förälder har vi såklart ett ansvar att ta hand om våra barn , men vi har också ett ansvar att ta hand om oss själva för att orka ta hand om våra barn. Ge dig tiden!




Likes

Comments

1 Maj ➡ 19 Maj.
det känns ganska härligt att se att kroppen faktiskt kan förändras lite på 19 hela dagar med hjälp av morgon promenader, träning av alla dess slag och framför allt kosten.
jag trodde inte alls att jag skulle se någon förändring då mitt huvud haft miljoner tankar och jag har känt mig stressad samt att jag inte känt att jag inte haft någon balans i vardagen. MEN det har gett resultat trots allt vilket faktiskt är väldigt NICE så att säga 😄  nu ska jag fortsätta kriga på!  👊

Likes

Comments