Jag älskar baströjorna från Filippa K! Passformen är grym och kvalitetsmässigt får man det man betalar för. När jag kom hem häromdagen så låg det en ny i vitt innanför ytterdörren.

Jag har länge varit sugen på ett par klassiska pilotbrillor från Ray-Ban, så igår när jag var ute en runda på Väla så införskaffade jag ett par. De kommer att användas flitigt den sista delen av sommaren.

Helgen har spenderats på Örenäs slott tillsammans med familj och släkt. Vi firade att mormor fyllt 75 år, att morfar fyllde 80 år och att mormor och morfar hade 55 års bröllopsdag. När vi hade checkat in så minglade vi lite med Champagne innan det var dags för middag på slottet. Maten var jättegod och utsikten över havet var fantastisk! Efter middagen gick vi ut och beundrade det spektakulära fyrverkeriet. Framåt midnatt gick vi och la oss efter en väldigt mysig kväll tillsammans. Imorse möttes jag och brorsan upp för att simma några längder i poolen innan vi fick avnjuta frukosten på slottet. Jag är så glad och tacksam att vi fick fira mormor och morfar ordentligt och att de fortfarande orkar med en helg med festligheter.

Igår efter jobbet så ringde jag mamma för att höra vad hon hittade på. Hon skulle möta upp Anna och Camilla i stan, så jag bestämde mig för att följa med. Det blev en väldigt trevlig eftermiddag/kväll i strålande solsken på Hamnkrogens uteservering. Spontana sommardagar när de är som bäst!

Åh vad jag älskar min nya parfym BonBon från Viktor & Rolf! Så mycket kärlek samlad i en rosettformad flaska!

Igår bjöd pappa och Ann-Louise med oss "barn" på en heldag till Kungsbygget. Vi åkte Zipline, Rodel och hade lerduvsskyttetävling, väldigt roligt och vilken tur vi hade med vädret! När vi kände oss nöjda åkte vi hem till pappa och Ann-Louise och åt pizza, perfekt avslut på en perfekt dag med familjen!

Vid lunchtid så tog jag och mamma tåget till Landskrona för att möta upp min fina moster och hennes väninna. Vi strosade i lite affärer innan vi slog oss ner på en uteservering med en löjromstoast och ett glas vitt. Därefter tog vi en taxi ner till hamnen där min moster och hennes man köpt stuga. Där drack vi lite vin innan vi begav oss hem mot Helsingborg igen. En väldigt mysig dag!

Igårkväll begav jag mig ner till stan för att möta upp Julia. Vi gick till Beach Club och tog några glas vin. Jag älskar spontana sommarkvällar på uteserveringar när vädret är helt perfekt!

Igår var min bästa Louise här. Vi lagade tacos tillsammans och sedan blev det obligatoriskt balkonghäng med uppdateringar från veckan vi varit ifrån varandra.

Godmorgon!
Jag vaknade redan halv sju imorse och kunde inte somna om, typiskt på semestern. Samtidigt kan det vara ganska mysigt att ligga kvar i sängen och dra sig länge framför Nyhetsmorgon på tvn. Jag njuter i alla fall för fullt av att ha semester och gjorde mig en härlig frukost som jag avnjöt på min balkong. Nu blir det en löprunda och i eftermiddag ska jag bege mig ner till Kicks för att hämta ut ett paket. Hoppas att ni njuter av det fina vädret idag!