Numera hittar ni mig på Nouw.com/beatricecehlin där jag kommer dela med mig av allt möjligt. Jag känner att min bloggnamn inte lever upp till förväntningarna och vad det innebär och då fick det bli ett namnbyte. Men ni som följer mig just för att följa min träning kommer fortfarande hitta mycket om det på min nya blogg, så kika gärna in!
KRAM

Blog using your mobile phone - One of the best blogging apps on the market - click here!

Likes

Comments

Startade dagen med morgonpass efter att ha sipprat i mig en celsius vattenmelon (den växer smakmässigt för varje gång!). Idag körde jag triceps och axlar. Började med tre set uppvärmning på båda muskelgrupperna sedan gick jag över till enbart triceps. Jag körde olika pressar neråt för att vara sammanfattad. Axlarna fick lite axellyft, Militärpress och sittande hantelpress. Använde mig idag av många dropset, vilket var grymt kul!
Efter passet åt jag lite yoghurt med färsk frukt & lite ägg. Gjorde mina sysslor (plugg och städ..), gick en promenad med Enzo och efter en god lunch tog jag på mig löparskorna & sprang lite backintervaller + några övningar för magen. Så blir det när man är effektiv och är en gnutta rastlös.
Imorgon blir det nästan samma upplägg av dagen fast på kvällen blir det istället ett restaurangbesök för att fira min och Rasmus fyra årsdag! Mums!

Likes

Comments

Påsklov, sista för gymnasietiden. Både skönt och inte, liksom att vara ledig såhär mycket som man är när man pluggar på gymnasiet, det kommer aldrig hända igen. Om man inte räknar med pensionen såklart. Om jag känner mig rätt kommer jag inte ligga på latsidan efter gymnasietiden. Jag har alltid varit intresserad av pengar och den biten, det tar en framåt oavsett om det handlar om en 100% fast-anställning eller extrajobb. Jag tror att pengar ger motivation och jakten på pengarna ger en otrolig utvecklingsförmåga och du blir bättre inom det specifika jobbvalet du gjort. Pengar är inte allt, men det styr en stor del av ditt liv.

Imorgon står inte särskilt mycket på schemat, lite plugg och träning men annars inget speciellt. Skönt. Om det är fint väder kommer jag garanterat placera mig på den mest soliga platsen i trädgården med en iskall nocco i handen. Perfekt.
Hoppas ni haft en strålande helg!

Likes

Comments

Hej, tittar in och tänkte uppdatera lite om vad som händer i vardagen. Har bland annat börjat träna allt mer smartare, röra mig mer ute i solen och ta bort onödigt socker från veckorna. Det har gett mycket hittills: typ glädje. Sen att man känner sig friskare och gladare av sol är ju ingen nyhet, men fint är det iallafall. En annan sak, vikten ska neråt, det är något jag sliter för. Jag har aldrig vägt såhär mycket tidigare och det är skrämmande. Att inte känna igen sig själv. Men såklart behöver det inte vara negativt endast. Skulle jag vägt lika mycket nu fast med mer muskler skulle jag varit sååå nöjd, men socker ger inga muskler, så här är vi nu.
Ruta ett.
Delmål 1: se ut som en dränkt katt efter varje träningspass. Träning ska vara kul men också jobbigt och svettigt. Det ska kännas.
Delmål 2: äta regelbundet och laga mat som passar mig och min mage. Äter just nu mycket vegetariskt/veganskt och det är toppen!
Delmål 3: få upp konditionen och flåset, känna glädje för löpning, det har jag nu! Bara det, wow!
Delmål 4: gå ner x-antal kilogram. Och här spelar det stor roll hur, jag vill inte tappa fem kilo på tre (vore omöjligt för mig ändå men) veckor utan det får ta tid. Men en liten förändring per vecka vore roligt.
Slut på delmål. Delmål använder jag för att pusha mig själv och det hjälper för mig. Testa du med, om du också vill åstadkomma något. Oavsett vad det gäller.

Likes

Comments

Måndag igen och efter en helg fylld med festligheter och högskoleprov så kommer även den här veckan att fyllas till bredden. Men av annat lite mindre roligt! Opponering av gymnasiearbetet, redovisningar och nationellt prov i svenska. Mycket att göra men ett lov väntar och då är det värt att kämpa lite extra!
Vad händer ikväll? Löpning och styrka utomhus, jordgubbar som snacks och plugg på lite av varje! Resten av veckan? Träna på, äta gott och bli färdig med allt som har med gymnasiearbetet att göra.
Titta lite extra på min Elsa Beskow skål på bilden, hur härligt motiv. Älskar den!

Likes

Comments

Jag har väl mer eller mindre alltid varit skeptisk till att räkna kalorier och macros. Jag anser att själva räknandet ofta kan leda till mindre bra psykiska-tankegångar. Alltså att bli besatt eller sjuk.

Men, ja det finns ett men. Jag märker ofta att människor inte alls har koll på hur många kalorier de faktiskt behöver äta. Därför är det bra att iallafall ha ett hum på vad ett livsmedel kan innehålla. Jag ser det som allmänbildning, man ska veta vad man stoppar i sig. Oavsett om det innehåller bra eller dåliga näringsämne.

Det handlar i mina ögon och öron inte om räknandet i sig, utan det handlar om medvetenhet och veta vad kroppen behöver. Du behöver inte räkna och det finns väl egentligen ingen anledning att göra det, om man inte ska gå upp eller ner i vikt pga sin personliga hälsa. Eller till exempel om du ska dieta, bulka och deffa, det bygger mycket på att ligga på över eller underskott, därför behöver du veta vad livsmedel innehåller. För din hälsas skull.

Räkna inte om du inte vill och behöver men var medveten. Mat är viktigt. Protein, fett, kolhydrater, vitaminer och mineraler. Var för Guds skull inte rädd för att äta.

Likes

Comments

Konditionspass-deluxe idag, körde olika former och väldigt intensivt, inte så mycket vila! Avslutade med lite mage och axellyft för att bara köra igenom de två muskelgrupperna lite extra!

10 min cykling (medel intensivt)
1000 meter rodd (intensivt)
10 min löpning (medel intensivt)
5 min tabata-intervaller i lutning på löpbandet (intensivt)
Upphopp 10x3
Stepups 30 sekunder x3
Tre olika magövningar 15x3
Axellyft 15x3
Avslutade med 10 min pw och foamroller

Som ni ser blandade jag intensiv fart med medelhög, för att orka och använda till exempel löpningen som återhämtning!

Likes

Comments

Ljuset i tunneln, i mitt fall fredag 24 mars, då gymnasiearbetet ska vara inlämnat. Efter det kanske man kan ta ett extra djupt långt andetag och fokusera på roligare saker som att: Träna för att det är roligt, äta mat som faktiskt hjälper kroppen på lång sikt och inte äta för att få energi för stunden och särskilt, bli frisk. Tarmsjukdomar är problematiska av många anledningar, men i mitt fall: kan jag äta det här, eller kan jag inte? En tid hos en dietist väntar så småningom och det hoppas jag kan hjälpa på vägen. Det är svårt att äta mat om mer än 80 % ger dåliga reaktioner på kroppen, man behöver liksom lite riktlinjer att leva efter. Samtidigt tycker jag det är tråkigt att sätta förbud på saker som jag inte kan äta. Men vill man orka träna och ge skola/jobb den energi som krävs så behövs åtgärder göras, såklart!

Stress är inte ovanligt för unga, och jag som person har ett väldigt högt tempo i kroppen normalt. Pulsen är hög och jag gör det mesta snabbt så jag sedan kan hinna göra annat. Så är det nog för många, man vill vara effektiv och hinna göra så mycket som möjligt på kortast tid. Men jag och säkerligen många andra behöver tänka ett extra varv. Är det verkligen nödvändigt att stressa och låta pulsen gå i taket bara för att hinna checka av fyra av fyra punkter på "att göra listan"? Nej jag tror inte det.

Likes

Comments