God kväll på er!
Den här dagen har varit helt fantastisk! Har varit på världens dröm ställe. Vattnet här ser verkligen ut som vattnet i poolen. Ön som vi åkte till med båten hette Samiopoúla. Vet inte riktigt vad det var för ö. Men där vi stannade till var det antagligen 10 meter ner till botten och man såg hela vägen ner. Vi fick hoppa i land och gå på en liten stig i typ 3 minuter och sen kom vi till stranden som var helt magisk. Sånna ställen man bara sett på bild och vykort. Gudomligt! Det gick även getter helt fria där. Söta! Vi var där i ungefär tre timmar och solade och badade. Gick omkring i sanden och letade snäckor. Hittade även en snäcka med en lite krabba i.
Efter en timmes båtfärd dit och sen hem igen så gick vi direkt och åt mat. Det blev sallad idag, jag och Sandra åt Ceasarsallad och Jessica åt melonsalladen jag åt igår till middag.

Nu ligger vi vid poolen vid hotellet och njuter av kvällssolen. Fortfarande så varmt att man svettas bara av att ligga helt stilla. Blir nog ett dopp i poolen och en tidig kväll. Har inga planer för morgondagen än, men antagligen en dag vid stranden.
Puss på er alla!

Kaliméra! Hur har ni det? Här har vi det fortfarande superbra! Sandra och Jessica sover fortfarande men jag vaknade så jag sitter just nu på terrassen vid receptionen till hotellet. Har utsikt över poolen och ner mot havet.
Igår blev det en heldag på stranden igen och sen på kvällen åt vi mat inne i stan. Vi tog en drink innan maten.... dumt nog. Här i Grekland är drinkarna lite annorlunda. Lite starkare och lite annorlunda smaksatt. Vår drink som hette Afrodite smakade gran... men när man läste beskrivningen trodde man den skulle smaka vattenmelon och rosenblad. Och på det fick vi även en väldigt rosa shot, som också smakade gran! Innan vi åt mat behövde vi strosa lite på stan, haha. Det finns så många olika restauranger att välja mellan. Där vi åt igår fick det blir pizza och sallad. Väldigt gott var det! Strosade lite på stan efter middagen också och sen gick vi och köpte glass. Vi har hittat en superglassställe där dem gör glassen själv och den är såååå god! Går inte att beskriva. Plus att typ alla olika sorters smaker finns. Kokos, karamell, sorbet, snickers, kinderägg, jordgubb cheesecake. Ja, allt.

Idag ska vi åka båt. Vi ska åka en sån här badbåt till något ställe. Kommer inte riktigt ihåg vart båten skulle ta oss, men det kommer antagligen bli supermysigt! Jag har filmat en massa när vi varit här, tänkte försöka göra en liten film av det hela sen när jag kommer hem. Vi får se hur den blir.

Puss på er och hoppas ni har det bra!

Lunch blev det igår på samma ställe som i söndags. En riktigt bra lunchhak!

Här är den här ponchon eller vad man ska kalla det som jah köpte igår. Är supernöjd med den! Kommer kunna ha den på fler resor. Prefekt att bara dra över sig när man ska äta eller så.

Jag lever typ i en drömvärld just nu! Det går inte att förklara hur fint och perfekt det är här. Att sånna här ställen ens finns! Och vi bor i Sverige....? Skulle vilja ta med alla jag känner hit så man får uppleva det här!

Igår spenderade vi hela dagen på stranden, en så perfekt strand! Typ mitt i stan men ganska liten och inte alls så mycket folk. Rent generellt så verkar den här ön inte allt för turistig, väldigt skönt! Mycket svenskar har vi hört, men fortfarande ingen sån här turist hysteri. I alla fall, det finna små mysiga restauranger precis vid stranden som vi åt lunch på. Det blev sallad. Alldeles perfekt mitt på dagen.
Efter en heldag på stranden gick vi lite i stan och köpte med oss lite chips och vin hem till hotellet att kunna ha och smaska lite på. Sen åkte vi till hotellet och duschade och sånt innan middagen som blev inne i stan. Supermycket restauranger finns det att välja på. En hel gata där alla restauranger ligger vägg i vägg. Vi åt kyckling souvlaki och drack rosé. Efter det strosade vi runt lite i stan igen. Jag och Sandra köpte varsin sån här... ja vad heter det? En tunn klänning man kan ha över sig när man går till stranden. Hittade en superfin aprikosfärgad med mönster på. Ni får se senare. En riktigt bra dag och bara lugnt och skönt. Vi gör det vi känner för. Vi har inget att klaga på över den här resan än! Kanske att sängarna är en aning hårda... men annars, love it!

Idag blir det en liknande dag som igår. Stranden hela dagen. Imorgon tänkte vi åka på båtutflykt.
Om ni vill se lite bilder lite oftare så följ på Instagram @beatricebohlin har möjlighet att lägg upp bilder där lite oftare än på bloggen. Puss på er alla!

Godmorgon på er! Vi har sovit som stockar inatt. Sitter nu och äter lite frukost och ska sen åka till stranden. Kommer bli en bra dag! Solen skiner och allt är såååå bra. Vi bara njuter. Uppskattar allt ännu lite mer när man hör att det regnar hemma. Känner redan nu att jag inte vill åka hem. Men vi har ju många dagar kvar, kanske hinner trötta. Men med den här utsikten, värmen och ja, allt, så är det nog svårt att tröttna.
I alla fall, dagens plan. Nu frukost, sen stranden, sen hem igen och duscha och byta om och sen in till stan igen för shopping och middag.
PS. Jag har tappat bort det enda paret solglasögon jag hade med mig.... typiskt!
Kramis!

Då var vi äntligen framme och har solat och badat hela dagen. Resan gick ovanligt smidigt. Allt gick i tid och vi behövde inte stressa någonstans och behövde inte heller vänta i någon direkt längre kö eller sitta och vänta vid gaten. En riktig trevlig resa.
Det är så fint här! Kan typ inte förklara. Vi bor ganska högt upp på ett berg känns det som, utsikten är superfin! Vi har checkat in på hotellet och det är supermysigt. Lagom mycket folk. Ganska mycket svenskar men det verkar inte vara några barn här och stor pool så det räcker åt alla. Vi lite genom stan när vi åkte från flygplatsen till hotellet, så fint och mysigt. Verkligen grekiskt. Fruktträd på gården och allt. Kommer trivas som fisken i vattnet här. Imorgon ska vi nog leta reda på närmsta strand och försöka ta oss dit.
Nu är vi på hotellrummet igen och idag blir det middag på hotellet. Tänkte gå runt lite här i krokarna för att se lite omgivning efter middagen. Jag har haft ont i huvudet HELA dagen. Brukar inte klaga men det här var nog det värsta jag varit med om. Tror det har varit någon kombination av att jag inte sovit inatt, inget kaffe och värmen. Tog precis en Ipren så inväntar att den ska göra sitt.
Hoppas ni har det bra hemma i Sverige! Puss och kram.

Hellooooo!!! Äntligen semester! Oj vad jag hade energi och kraft idag på jobbet. Tiden gick så fort också. Nu är det en vecka i Grekland som väntar, kan inte beskriva hur skönt det ska bli att komma iväg. Men såklart så är det alltid något som ska hända eller något man ska börja fundera på. Och idag var det ju att det hade varit en jordbävning i Grekland som hade drabbat vissa delar. Inte just den ön vi ska till som tur var, men oavsett så funderar man ju på om/när det kommer hända igen och vart i så fall. Inget ska få förstöra den här veckan! Så nu är jag hemma, ska packa klart det sista och lite sånt. Sitter nu och äter lite och bara njuter av ledigheten. Ska försöka sova någon time innan Thomas ska skjutsa ner mig till stationen. Tåget går kl 3 inatt. Nästa gång ni hör från mig är jag förhoppningsvis i Grekland! WIHOO!!

Ett arbetspass kvar!! Endast ETT. Sen bär det av mot Grekland!
Idag hade vi ingen patient alls... man kan ju tro att det är skönt att inte behöva jobba så mycket. Men det är faktiskt svintråkigt och jätte segt. Inte alls nå kul. Dagen tog i alla fall slut och jag gick ner på stan för att träffa Matilda och Sofia. Vi tog en fika på Waynes och pratade lite om hur sommaren hittills varit. Vi bestämde också för att kika lite på weekendresor till någon mysig stad. Typ Köpenhamn eller Oslo kanske.
Åkte efter det iväg och tränade en sväng. Usch va jobbigt det var idag. Tungt. Nu, äntligen, är jag hemma i soffan och har ätit och vi sitter nu och ser ännu en film av Johan Falk.
Imorgon är det jobb. Börjar 06.45. Jobbar till 15.00. Sen iväg för ett träningspass och sen hem, packa det sista och på natten bär det av! Wiho!
Puss!

Godmorgon på er! Jag sitter på jobbet och har varit här sen 06.30 imorse. Idag är det väldigt lugnt och väldigt många personal. Så här sitter vi och diskuterar omkostnader, typ hur mycket pengar avdelningen lägger på att beställa färdiga mackor. Ja, sånt här vi har tid att tänka på när det inte finns något annat att göra.
Nu är det bara två pass kvar! Idag och imorgon. Wiiieeee! Längtar så. Två pass kvar! Sjukt. Vi har precis suttit här och pratat om lägenheter utomlands också. En kollega här har en lägenhet i Spanien. Gud så lyxigt att ha en lägenhet utomlands och bara kunna åka när man vill. Någon vecka när man inte har något bättre för sig. Jag känner att jag skulle bli en sån bättre människa på vinterhalvåret om man fick se solen och värmen lite. Man kanske ska skaffa dig en lägenhet utomlands om några år. Spekulationer.
Aja, nu ska jag jobba till klockan 15. Sen träffa Sofia och Matilda på stan. Puss!

Nybäddad och nytvättade lakan. Vill åka hem och krypa ner i sängen igen.

Halloj! Nu har vi bokat tågbiljett till Arlanda på lördag också. 03.09 går tåget från Gävle. Nu börjar det närma sig! Har även tvättat nu på morgonen och har börjat lägga allt i resväskan...hur kan det bli så mycket saker? Och ändå har jag bara med mig kläder som knappt väger något.
Sitter just nu i soffan och dricker kaffe. Ska snart ta en duscha och sen åka till mamma och pappa och äta lite innan jag åker iväg och jobbar kväll. Tre arbetspass kvar! Måste berätta vad som hände i springspåret idag. Jag sprang där i 5km spåret, det gick ovanligt fort och lätt idag. Ganska tomt i spåret tycker jag, mötte kanske 3 stycken. I alla fall, när jag springer där och har sprungit ganska exakt hälften så ser jag någon stå i spåret längre fram. Någon som har på sig en sån där dräkt man har när man håller på med bikupor. Helt täckt och mask för ansiktet, så jag ser inte ens om det är en man eller kvinna. Men jag typ antar att det är en man, han står även med en sån där trimmer och klipper gräset. Det jag tänker är dock att det är en motorsåg och att han typ kommer springa efter mig. Så jag tar ur lurarna jag har i öronen med musik så jag har fokus på den här personen. Jag ser att han vänder huvudet mot mig för och slutar klippa gräset så att jag ska kunna springa förbi. Typ 5 meter framför han snubblar jag såklart på en jäkla sten. Ramlar inte, men det måste ha sett riktigt roligt ut i försöket till att inte ramla. Han vinkar och jag vinkar och kutar vidare, haha. Ja, så kan det gå.
Kramis och ha en bra onsdag!

Hello! Har precis kommit hem efter att ha varit och fått nya fransar. Så nu är dom långa och fina inför Grekland, så slipper man ha smink som rinner och tar plats i väskan. Längtar tills man får lite färg, man är så fin i hyn när man har blivit lite brun.
Jag och Ellie skjutsade Thomas till jobbet imorse och sen tog vi en 5 km promenad i Hemlingby. Ganska skönt och passande att vara ledig idag faktiskt. Ska jobba imorgon, torsdag och fredag. Sen bär det av till Grekland! Kan inte fatta att dagen snart är här. När vi bokade resan trodde man aldrig att dagen skulle komma. Tror vi bokade resan i typ maj. Imorgon ska jag tvätta det sista och sen packa väskan så den är klar. Flyget går från Arlanda vid 6 på morgonen så vi kommer behöva ta tåget vid 2-halv 3 på natten för att hinna till Arlanda i tid. Är så sjukt taggad!

Pappa fyller år idag! Grattis pappa. Vi ska fira han lite senare ikväll. Jag har redan köpt tårta och lite blommor. Mamma, pappa och min bror är just nu i Västerås för att min bror ska börja plugga där i höst. Han har precis fått en studentlägenhet där också, så de är iväg och skriver kontrakt och kollar lägenheten. Det blir många flyttar i höst. Jag längtar till att komma närmare stan också, snart är det även daga för flyttpackning och städning.

Hoppas ni mår bra! Puss på er.

Grattis bästa pappa på din födelsedag!