View tracker

Har skadat mig drf Jah inte skrev igår tyvärr 😰 Jag har skadat knäskål och kan nu inte idrotta eller ens Gymma tills Jah blir frisk...😪 Jag har varit hos läkaren och så och nu är jag i skolan ... Inget speciellt allt förutom att Jah har satans så ont asså😱😰 Ska vila när Jah kommer hem puss hoppas ni hat haft en bra dag idag och igår🎀💖

Blog using your mobile phone - One of the best blogging apps on the market - click here!

Likes

Comments

View tracker

Hej alla läsare! Idag har jag haft en bra dag med Emma min lilla biff😂 Höbde inget speciellt i skolan idag så SKITSAMMA 😁 Men iallafall så gymade vi idag och det var lugnt som vanligt där, så det är finfint🎀 Hade ont överallt från igår så vi tog det lite lugnt idag.. Men det var jätte skönt efteråt hihi, jag åkte min el scooter idag och det funkar jätte bra :) Höll på och ramla på gropen då och då men hahah vad ska man säga liksom 😪😇 Asså det hände inget idag bara plugg som måste fixas och vi har NP imorgon .. Jag kan erkänna att jag inte är nojig alls😄 Jag hoppas att dem som kmr ha det, hoppas ni inte är nojig för då kmr allt att gå fint 🎀🙌 Juust nu ligger jag i sängen och kollar på nån mr bean film.. Har sätt alla då är det ingen kul längre 😪 Men ska sova snart och jag hoppas att ni hade en nice dag bland solen idag💛 Hadee!

Likes

Comments

View tracker

Tjaaao idag hade jag sovmorgon till 9:30 så de är nice eftersom jag bor 18 min från skolan. Sen så har min kompis lovat att köpa cigg till mig också så då är det toppen🚬🙌 Men det som är bra med måndagar är 1.sovmorgon 2.kort dag och gym såklart💖 Jag och Emma gick till gymet idag tidigt efter skolan, och då var det fett eftersom det är såååå skönt med lite folk och det har varit lugnt där.. Så vi passade på att träna hårt medans vi har chansen liksom, man vill ju inte vänta i kö😄 Men sen när jag skulle vänta på bussen hemåt då skulle jag kolla på bussen, då såg jag att en kille kollade skit mkt på mig i smyg liksom.. Hatar när främlingar glor asså skit jobbigt, när bussen kom så gick jag på sen han gick också på och satte säg.. Då tänkte jag ahha han kmr ändå säkert gå av efter några hållplatser..Men det gjorde han inte!? Shit tänkte jag😱 Han gick till och med bredvid mig och det känns som att han är värsta pedofilen eftersom han är för gammal för mig och han går exakt bredvid mig typ halv meter ifrån varandra, sen blev jag ju rädd eftersom han bara följde efter mig som en zombie😣 Det kändes hela tiden att han ville säga något men han kanske inte han eftersom jag blev så rädd att jag började typ gå springa ifrån honom för att hinna hem😥 Man vet ju inte vad som händer så man måste ju kuta lite hehe😪 Men asså när jag kollade tbk för att se om han fortfarande följde efter mig så var han det fortfarande och han bara stod där helt stilla och ba glodde på mig😣 Sen gick jag in i på mitt tomt och dör var det allt bra igen 😰😔... Men när jag kom hem låg jag i sängen och villade tills maten är klar och sen åt jag pizza ... 🙌😁 Men det var jätte gott och nu sitter Jah ute och skriver om det här 😂😇 Hoppas ni har det bättre än vad jag hade😁

Likes

Comments

Hellu idag har jag shoppat lite skor och byxor:) Köpte nån fin bootcut tights som är svart från @alice Belle shoes och Skor från skopunkten eftersom jag har hittat den perfekta sko till balen såklart🙌 Så jag tänkte visa er skona,byxan och vad för klänning jag ska ha på mig inför balen👑👯

Likes

Comments

Hej har ni någonsin undrat varför dina kompisar har stora och fin formade rumpor?

Det är för att de är född så eller tränar..Men ska nu lägga ut min schema så att ni kan få lite inspirerad och kanske följa min schema och mig hihi?😘

Träna rumpa 10 minuter

TRÄNINGSPROGRAM. Lägg lite extra fokus på att träna rumpa genom att addera ett powerpass i kombination med din vanliga träning. Kör detta direkt efter ett spinningpass till exempel.

Ett powerpass är kort, effektivt och tar max 10-15 minuter och alltså perfekt att kombinera med gruppträning, löpning eller en promenad i rask takt.

Träna övningarna på rad eller i cirkel, se förslag på antal nedan. Kör helst alla set rakt av, utan vila. Alternativt med kortare vila när det verkligen behövs.

Powerpass Stussfix 1

Höftlyft på boll

Höftlyft på träningsboll (tränar rumpa, ben och ländrygg)

Tänk på att hela tiden spänna magmusklerna för support.

Tryck till med rumpmusklerna på vägen upp och håll emot på nedvägen. Läs mer om tekniken här. Satsa på att öva in tekniken hemma innan så blir träningen effektivare.

Var noga med tekniken, det är alltid bättre att göra få med korrekt teknik och där du verkligen känner att övningen tar på rätt ställe, än många slarviga.

Nybörjare: 5×8 (gör fem repetitioner, vila kort och gör fem till osv.)

Vältränad: 3×20

Topptränad: 4×25

Powerpass Stussfix 2

Höftlyft på boll #2

Höftlyft på träningsboll #2 (tränar rumpa, ben och ländrygg)

Aktivera rumpmusklerna och musklerna på baksidan av benen för att lyfta upp höften till en rak linje mellan knän-höft-axlar.

Stanna i positionen 1-2 sekunder och spänn rumpan max. Sänk kontrollerat ned mot golvet.

Prova att göra övningen med ett ben upplyft om du är sugen på en större utmaning.

Här finns hela övningsbeskrivningen.

Nybörjare: 5×10 (gör tio repetitioner, vila kort och gör fem till osv.)

Vältränad: 3×25

Topptränad: 4×25

Powerpass Stussfix 3

Bredbensbenböj med upphopp

Bredbensbenböj med upphopp (tränar ben och rumpa)

Stå i grundposition med fötterna brett isär, spänn magmusklerna hela övningen.

Sitt ned bakåt, tryck ifrån och hoppa så högt du kan från nedersta läget. Gå upp på tå istället för att hoppa om du vill. Här finns en mer detaljerad övningsbeskrivning.

Nybörjare: 5×6 (gör sex repetitioner, vila kort och gör fem till osv.)

Vältränad: 3×12

Topptränad: 4×15

Om du inte kombinerar ett powerpass med annan träning eller med andra powerpass och känner att du också vill göra något för flåset – lägg in en kondisövning också. Exempel med cykling:

Kondisövningen – cykling 2-4 minuter per set (valfri övning)

Lägg in 2-4 minuter cykling mellan varje set för att träna kondition och förbränna mer. Till exempel – ta med en träningsboll till konditionsavdelningen och gör övningarna ett varv. Hoppa sedan direkt upp på cykeln och cykla dina minuter. Kör övningarna ett varv till, cykla osv. (Den totala tiden för träningspasset blir givetvis längre med kondisövningen.)

Likes

Comments

Idag hade vi NP i fysik och det gick bra, men vad i helvete vad onödigt det var!! Blir så arg eftersom vi har tränat in oss allt vi fick veta om inför provet, men men så handlade halva provet inte ens om fysik och de andra va om nån jävla introduktion😔 Jaja men som sagt så har vi övat att dansa inför balen idag...Såååå jävla kul! Men jaaa dagen har varit både keff och bra, ska snart ut och Gyma men ska käka nåt först så HAADE😇🙌

Likes

Comments

Om någon inte har testat det här, så måste ni verkligen göra det!! Det kallas för bakpotatis passar bra till allt!!😱🙌😇

Likes

Comments

Jävla förbannade hemkunskap, hatar att faila med vändning asså!!! Jaja men just nu är jag i skolan, så jag kommer kanske kanske uppdatera lite mer bilder. Juste ska på sos möte också jävla skit😣😱

Likes

Comments

Hej idag har jag jag gymat hos @Friskis&svettis. Tycker att det är skit kul att vara där, man träffar så mycket nya ansikte hela tiden! Jag har bara tränat rumpan idag, måste få fastare och större rumpa. Men inte bara de.. Det är bra för ryggen också! Om ni vill fråga om något angående träningschemor kan ni bara kommentera😁 Är nu hemma och ska in i duschen sen ska jag laga nåt gott! Kram på er💪🍛

Likes

Comments