​Imorse började vår Wave Week, vilket är en introduktionsvecka för oss nya studenter. Vi träffades alla som reste med samma organisation 09:00 i ett klassrum och fick en genomgång om regler och information. Efter det gick vi till en annan sal och la in en introduktionskurs som vi ska läsa under den här veckan (bara). Så den här första veckan lär bli ganska lugn. Efter det gick jag och en av tjejerna från min lägenhet, Stine, ner till International Student Center för att hämta ut lite papper. Sen fick vi nästan springa till nästa sal där vi skulle göra ett engelsktest, vi kom precis i tid innan testet hade börjat. *Puuuh* Efter testat gick jag ner till stranden där Sanna och Ella låg och solade. Precis nedanför skolan ligger stranden och just intill ligger en hamn, det är en så galet vacker miljö här!

Imorse packade jag upp mina resväskor och börjar få lite ordning i rummet, igår såg det ut som ett bombnedslag haha... När jag fått till det lite mer ska jag lägga upp lite bilder! Strax innan lunchtid gick jag och tjejerna tillbaka till stan för att köpa på oss lite förvaring och sådant till garderoberna bland annat. Vi började på 99 cent store, helt underbar butik! Där finns allt möjligt som är bra att ha, och allt kostar under en dollar. Sen lunchade vi ett ställe som hette Habit. Efter det gick vi till en butik som jag känner på mig att jag kommer älska, den heter Marshalls. Där köpte vi lite förvaring och sängkläder. Innan vi begav oss hem gick vi till T-Mobile och fixade amerikanskt abonnemang. Väldigt skönt att göra bort! Vi köpte ett familjepaket så telefonräkningen kommer inte alls vara speciellt dyr, underbart! Så nu har jag ett amerikanskt nummer, så att ni där hemma vet! Killen som hjälpte oss i butiken var riktigt härlig, vi fick bland annat festtips och så fick jag smeknamnen "Beatrice the boss" och "Beatrice the predator" (vad han nu menade med det hahah)... Men jag älskar verkligen hur utåtriktade och glada amerikanerna är, det är helt klart bland det bästa med USA.

Igårkväll firade jag och tjejerna min födelsedag med fördrinkar hos Sanna (som bor på samma område som mig) och sedan italiensk middag down town. Tanken var att vi skulle hitta någon krog efter det men jetlagen satte stopp för det, haha... Dock är jag så nöjd med kvällen!! Efter middagen kom en servitör in med en tårtbit till mig och alla sjöng Happy birthday haha, så roligt!

Innan vi åkte hem från down town passade vi på att storhandla, vilket jag längtat efter! Jag älskar verkligen att kolla runt i stora matvaruaffärer utomlands, vad de har för utbud och priser etc.. Haha! Speciellt USA har alltid så spännande grejer i sina super markets.

Dock var jag lite nervös över hur vegoutbudet skulle vara då jag hört tidigare att det inte är det bästa, men jag blev glatt överraskad! Det fanns ganska mycket spännande som vegansk kalkon, vegansk Ben & Jerry (vilket jag måste prova någon dag!) och vegansk macaroni and cheese osv... Dessutom är utbudet stort på lokalt odlade frukter och grönsaker. 👌🏽

Vi handlade så galet mycket att vi fick boka en taxi hem, vi trängde in oss + alla påsarna i en liten bil! Påsarna på bilden till höger är mina och mina roomies, förutom dem fick vi även med sex stycken till som tillhör en tjej i samma lägenhetsområde. 😅

Imorse blev det en tidig morgon trots den långa dagen igår. Jag och mina roomies + Sanna gick förbi Campus på morgonen, som var så galet fint! Campusområdet ligger dessutom bara några meter från våra lägenheter, hur tur!? Jag ska lägga upp några bilder som jag tog senare!

Sedan fortsatte vi att gå ner mot down town för att äta lunch och göra bort några ärenden. Vi hittade en riktigt härlig restaurang som heter Casa Blanca. Maten var riktigt god och personalen var supergulliga. Av vad jag sett av staden hittills tycker jag att den är otroligt fin och mysig (och varm!!).

*Puuuh* äntligen är den eviga resan över! Nu har jag kommit fram till lägenheten som jag ska bo i och mött upp tjejerna som jag ska dela den med.

Imorse steg jag och tjejerna upp tidigt för att äta hotellfrukost innan vi gick till incheckningen. Väl där krånglade det och vi fick vänta ganska länge innan Norwegians system var igång. Sådan tur att vi rest tillsammans några stycken, annars skulle detta vara riktigt tufft. Sedan gick i alla fall resen hyfsat enkelt. Planet var riktigt stort och fint (vi lyxade faktiskt till det och satt på premium!). Trots flygrädslan gick flygresan snabbt och ganska bra till och med. Besättningen var himla gulliga mot mig och jag fick träffa piloterna, vilket verkligen hjälpte!! Tips. En av de gav mig faktiskt ett litet gossedjur att ha medan jag flög, då kände jag mig verkligen som en åttaåring hahaha...

Vi landade på LAX och vi hann inte mer än hämta väskorna innan Reese Witherspoon gick rakt förbi oss! Jag som trodde att jag inte skulle se en enda kändis här, men så hann jag inte ens lämna flygplatsen innan jag såg första. Haha!

Resedagen har verkligen varit såå lång, nu är klockan snart 23:00 här så nu gå jag och lägger mig. Godmorgon till er där hemma i Sverige! 😘

Vilken dag detta varit... Morgonen började med uppstigning 04:45 för att hinna med flyget ner till Stockholm. Avskedet till familjen gick betydligt bättre än väntat, men huva vad avsked inte är min grej! Flygturen ner gick förvånansvärt bra faktiskt, visst var jag rädd vissa stunder men känslan att flygturen bara skulle vara i en timme hjälpte (med tanke på att nästa flyg skulle vara 11 timmar haha!). När jag kom till Arlanda mötte jag upp tjejerna och gick till Starbucks för att äta frukost. Sedan gick vi till gaten för att stiga ombord på planet. *Så långt allt bra.*

...Meeen, planet blev försenat från 10:00, till 11:00, till 12:30, till 13:05, till 13:15, till 14:00.... och till sist fick vi veta att planet kommer att vara försenat till 11:00 imorgon. SUCK. Men det är bara att göra det bästa av situationen. Så det var bara att hämta väskan, lämna utrikesterminalen och checka in på hotellrum Haha, vilket kaos vi haft idag... Jag hopps verkligen att det går smidigt och lätt imorgon utan fler förseningar eller strul (eller kraschar för den delen). Nyss har vi iallafall ätit en riktigt god middag tillsammans på SkyCity (som Norwegian bjöd på!) och nu sitter jag på ett hotellrum tillsammans med en av tjejerna och titta på TV. Håller tummarna för bättre tur imorgon!

I födelsedagspresent från André fick jag en otroligt mysig kväll på Savoy. Han bjöd mig på en fördrink och middag på Savoys restaurang (som verkligen var så gott!) samt så hade han även bokat en svit på hotellet. Han är för bra, kommer verkligen att sakna honom nu när jag far! Vi gick även ner och hängde i spat både på kvällen och efter frukosten nu på morgon. Välbehövd kväll iväg från all flyttkaos.

​Ganska direkt efter att vännerna åkte hem idag började släkt och bekanta att droppa in i stugan inför nästa avskedsfest haha... Även den här var riktigt rolig och mysig, men också lite sorglig då jag sa hejdå till många som jag inte hinner träffa mer innan avresan. Verkligen en lyckad dag & kväll. ❤

​I fredags hade jag min hejdå-nu-flyttar-jagöver-atlanten-fest (+ett tidigt födelsedagsfirande). Det var verkligen en superrolig kväll, tack så mycket för den. ❤ Vi var ute i min familjs sommarstuga som jag hade piffat till inför kvällen. Ja, jag älskar verkligen att arrangera temafester haha! Speciellt nöjd blev jag faktiskt med mina Jell-O shots som jag la upp som USA:s flagga. Under kvällen hann vi med allt från en grillad middag ute i solen, spela Edward Fortyhands och beerpong, blandade drinkar och nattbadade.