Vi hann med ännu en free beer & burger night på hostelet på fredagen. På lördagen gick inte vårt flyg förens sent på kvällen så under dagen åkte vi med en kompis från hostelet till ett hotell och smög oss in för att hänga vid solstolarna och poolen.

Vi landade i San Francisco på söndags morgonen och vi fick äntligen träffa Olivia efter 13 månader!!! Vi åkte bara till lägenheten och inte gjorde speciellt mycket under dagen.

På måndagen däremot var det dags för turistande, och vi började vid Fishermans wharf för att kolla på sjölejonen.

Sedan hyrde vi cyklar för att cykla över Golden Gate Bridge.

En av dagarna åkte vi för att titta på sköldpaddor, de var gigantiska.

Och här kommer lite blandade bilder från alla solnedgångar på Maui, älskar solnedgångar!!

På söndagen var vi på en nakenstrand, vilket var så jäkla roligt. Vi tog bara några få bilder där med mobilerna och sedan på måndagen var vi på stranden bakis hela dagen, därav inga bilder.

Men på tisdagen frågade vår roomie oss om vi ville åka med henne till Hana, vilket är en gammal stad på andra sidan av ön. Vägen dit är också lite speciell, det är en liten krokig väg och det finns massa ställen under vägen man kan stanna på för att ta fina bilder på vattenfall.

Sedan stannade vi till vid en svart sand strand.

Och en röd strand.

​Road to Hana är ett måste om man är på Maui, så himla vackert. Allt är orört här och det finns inte ens service på telefonen där. Allt är verkligen paradis!!

På fredagen lämnade vi Oahu och 30 min senare landade vi på Maui, en annan ö på Hawaii. På fredagen tog vi det mest lugnt och på kvällen var det free beer and burgers på hostelet.

Lördagen gick vi upp tidigt för att åka till Haleakala, en vulkan, om jag inte minns fel, Hawaiis största. Vi åkte upp, parkerade bilen och sedan gick vi neråt i kraten och sedan upp igen. Allt detta tog ungefär 5-6 timmar. Men oj så vackert, och inte nog med det fick vi se solnedgången ovanför molnen på toppen sen.

Det var så häftigt att gå igenom molnen!

Dessa silver växter, växer bara på Hawaii.

Det var så mycket olika miljöer i kratern.

Och sist, det vi alla väntat på- Solnedgången från toppen.

Här kommer lite blandade bilder från Oahu, främst från Waikiki. Rekommenderar alla att åka hit, det finns så mycket roligt att göra på denna ö och allt är så himla vackert.

Främst solnedgångarna på Hawaii är magiska.

Här lite nervösa innan fallskärmshoppet.

Här- En av Hawaiis signaturrätter, Huli Huli Chicken, en kyckling i någonslags ananasglaze, yummi!

Efter en vecka på Oahu åkte vi vidare till Maui, en annan ö på Hawaii. Mer om detta sen.

Hoppade ju som sagt fallskärm på Oahu, det ska tydligen vara ett av världens vackraste ställen att göra det på och jag blev inte besviken.

Det var väldigt krångligt att boka det, men oj så värt. Vi fick även skjuts från Waikiki ända upp till North Shore där vi skulle hoppa ifrån. I vanen på vägen dit fick vi även fylla i papper att vi förstod att vi kunde dö under hoppet.

Till hoppet då, Hanna hoppade före mig och när jag såg att hon verkligen hoppade, var jag tvungen, det fanns ingen återvändo haha.

Vi valde att hoppa så högt så att vi hade 60 sekunders fritt fall, innan de fällde ut fallskärmen. Vilket jag tycker att man bör välja. Allt gick så himla fort, men kommer ihåg att jag hann tänka att det inte var så farligt som jag trodde.

Den bästa känslan var när man fick sträcka ut händerna och bara falla, så otroligt konstig och häftig känsla.

Allt kändes så sjukt nere på marken, och resten av dagen hade vi svårt att slappna av.

En av dagarna på Oahu hikade vi upp för Diamond Head. Det är en död vulkan som ligger strax vid Waikiki. Kan inte påstå att det var en särskilt jobbig hike, men oj vilken utsikt från toppen.

Vi smög oss in på ett litet avspärrat område där vi fick till fina bilder.

​Och vet ni vad som hände på vägen ner igen? Framför oss gick några svenskar och vi började prata med dem lite grann och det visade sig att de också var ifrån Örebro. Tänk vad världen är liten alltså.

Efter att vi varit på Dole Plantation, åkte vi till The North Shore. Vi hade hört oss om lite, om vilket strand som var bäst att åka till och flera stycken sa Pipeline.

Det var jättelugnt här jämfört med Waikiki Beach. Vi badade lite och satt och kollade på surfarna. På North Shore blir det högst vågor på hela ön, och under högsäsongen blir de upp till 10 meter höga.

När vi badade simmade det förresten en liten sköldpadda under våra fötter.

Blev akut hungrig när vi skulle åka hem och testade för första gången en Acaibowl från en food truck. Riktigt mumsigt.

En av dagarna på Oahu åkte vi till Dole plantagen, där de odlar främst ananas, men också bananer, sockerrör, papaya och kakao bönor.

De hade ett tåg man kunde åka runt bland plantagen, en liten tour man kunde gå för att lära sig mer om allt, och sedan hade de en labyrint som var jätterolig att gå.

Visste ni att Hawaii står för 90% av världens ananas odling?

​Efteråt delade vi på denna underbara ananas glass som var magisk. Om ni åker hit någon gång får ni inte missa denna glass!!