View tracker

Ni som har läst lite här ibland märker att jag har mina perioder, jag är inget stort fan av bloggar. Jag tänker nu fortsätta eftersom jag älskar att dela med mej av allt detta, men på instagram under namnet "Clarasfitnesss" Så kika gärna in där

Design your blog - select from dozens of ready-made templates or make your own; simply “point & click” - click here!

Likes

Comments

View tracker

Nyttigaste recepten

Idag vaknade jag vid 10, en riktig sovmorgon. När jag vaknade sken solen in genom fönstret vilket kändes fantastiskt. Men dr varade dock inte särskilt länge. Men dagens frukost blev havregrynsgröt med kokos och egen plockade blåbär. Riktigt gott, riktigt enkelt och riktigt nyttigt!! Verkligen att rekommendera.

Likes

Comments

View tracker

Hej hörrni, jag har just nu lite idé torka. Jag kan ju skriva om massor om träning, kost och hälsa m.m men. är ju roligare att skriva om ämnen som jag vet är eftertraktat av mina läsare. Så skriv jättegärna en kommentar så lovar jag att svara på den i en kommentar eller även inlägg. Du för gärna också bara skriva ideér!

Ni fick även två jättegoda tips för er kokosälskare!

  • 68 readers

Likes

Comments

Att få i sig tillräckligt med protein vid hård träning och vanlig kost kan vara riktigt svårt. Därför är proteinpulver ett väldigt bra kosttillskott om man vill bygga muskler. Tillräckligt med protein förhindrar även att musklerna bryts ner. För lite protein och hård träning kan leda till att kroppen måste ta av musklerna för att få energi. Istället för att ta av fettet och bygga muskler.


att då köpa proteinpulver att ha direkt efter träning eller kanske innan för att återhämta sig snabbt och bygga muskler eller bli riktigt taggad inför träningen är att rekommendera.

PROTEINPULVER
Det finns olika slags proteiner. Vassleprotein är det vanligaste proteinet, även billigast och populärast. Vassleprotein eller whey som de också kallas tas snabbt upp av musklerna och ger dig därför önskad effekt av träningen och snabb återhämtning.

Det finns även Kaseinprotein. Denna protein tar lång tid för kroppen att ta upp men dock så har den en fördel att förundra att musklerna bryts ner. Kaseinprotein är därför mer lämpligt innan man ska sova då de ger dig rätt proteintillskott oh räcker hela natten eftersom den är "seg" protein. Men Vassleprotein är alltså att rekommendera efter träning.

Proteinpulver är väldigt billig protein. En stor burk eller påse med proteinpulver räcker hur länge som helst, men för samma pris får du ungefär 3 middagar med tillräckligt mycket protein. Eftersom kött, fisk m.m är ganska dyrt.

Vilket protein ska man välja då?
Jag skulle säga att man ska köpa whey, vassleprotein eftersom det funkar så bra efter träning. Bäst om du verkligen vill bygga muskler är ju såklart att ha båda men det kan bli ganska dyrt, speciellt om man upptäcker att proteinpulver kanske inte är min grej eller jag gillar inte denna smaken eller liknande. Så att börja med vassleprotein, kanske inte största förpackningen och sen testa sig fram till den smaken man gillar bäst.

vart kan jag köpa de?
Det finns massvis att beställa hem från nätet. Från miljontals olika sidor över hela världen och runt tusentals svenska tillochmed så det är bara att beställa hem. Men om du känner dig säkrare med att gå i butik så finns det i "fitness" och hälsobutiker. Ex. Life, och Fitnessbutiken.

  • 82 readers

Likes

Comments

Hej allesammans! Gud va längesen de va. Kan faktiskt erskänna att jag lite tatt bort både appen och glömt bort detta helt då jag tappa suget. Men jag är tillbaks nu starkare än någonsin. Jaa sommarlov har jag fått sen senast. Underbart! Jag har vart i Spanien, i Nerja vilket är en liten söt och charmig stad i södra Spanien. Kan tyvärr inte länka nått hotell eller liknande då vi bor i en lägenhet där. Kan då meddela att springa i 45 graders värme och sol mitt på dagen i värsta värmen inte är något att rekommendera. Jaa, massor har jag egentligen som jag vill berätta för er men de struntar vi i nu faktiskt. Ni får gärna skriva i kommentarsfältet om ni kanske vill veta mer om min vecka på östkusten eller Spanien eller resten av sommarlovet. Nu i skrivande stund har jag PRECIS kommit hem från en fotbollscup, vi vann faktiskt! Väldigt kul och hård helg men toppen avslut! Hoppas alla inte har avföljt och att någon läser detta😘

JAG ÄR TILLBAKS

  • 83 readers

Likes

Comments

Träning

Här kommer en video om hur du kan träna rumpa, lår och även nedre magmusklerna på ett rullband. Testa gärna detta då det är riktigt bra övningar. Lycka till!

Likes

Comments

Jag har haft en underbar dag med jobb, 9 km i spåret och ett pass hemma i mitt hemmagym.🏃🏻💪🏽

Jag skulle bli jätteglad av lite frågor om vad ni vill som rör mig eller träning kanske. Eller något ämne du vill ta upp eller liknande. Så skriv gärna i kommentarerna så svarar jag i kommentarerna eller med ett inlägg om det är ett långt svar som flera söker svar på. Så skriv jättegärna massvis med frågor. Det kanske kan leda till en Q and A.

HA EN BRA DAG😘😘

Likes

Comments

Detta är som ni snart kommer få se ett sockerfritt och fiberrikt snacks som kan bli skit gott med dina favorit frukter!

Ni vet ju att jag äter ett visst morotsintag per dag för att förhoppningsvis få till brännan och det är även bra för såå många andra saker. Så jag valde två lite mindre morötter och ett päron.

Skalade och sköljde frukten.

Hacka frukten, lägg i hälften i en påse eller skål. Häll på kokos. Lägg sedan i resten av frukten eller grönsakerna och sedan på med kokos. Blanda runt lite och wholia.
Detta var tyvärr inget genomtänkt så det va därför det blev lite tråkiga frukter men det är så bra att det liksom alltid går att göra detta. Om du tar äpple kan jag tipsa att ta lite kanel om du gillar de! Men godas med kokos kan ju nästan vara frusen banan.

Likes

Comments

Här medan kommer ett par super inspirerande frukost tips. Dessa är 4 utav de hittills 5 mornarna av denna veckan. Skriv gärna i kommentarerna om ni vill ha exakt beskrivning för vissa.

Likes

Comments

Hallå hallå, nee jag riktigt stortrivs just nu med väder och allt helt enkelt. Flow så kallat nu innan sommaren. Känns bra! Idag har jag tränat och varit i skolan. Jag har även blivit bjuden på glass och paj och tackat nej, det stärker en verkligen. Du undrar kanske någon varför jag tackar nej till sådana godsaker men jag har en utmaningen här att ha sockerförbud under Maj. Vilket även jag självklart ska hålla. Jag äter även minst 1 morot per dag för att få i mig mycket betakaroten. Det riktigt härliga är att jag redan efter 2 veckor av detta ungefär ser skillnad. Få ju självklart tacka vädret också men har vanligtvis svårt att bli brun och är nu redan brunare än förra sommaren känns det som. Men herregud vad jag öser på med positivt här, jaa och det tänker jag fortsätta med. Nya favoritövningar kommer inom kort och även andra samarbeten faktiskt.

Det kommer redan ikväll inlägg om frukost. Kommer även "what i eat in a day" inom kort. Mycket bra och intressant väntar.

H A E N B R A D A G !😘😘

Likes

Comments