Vi förgyller dagarna med strandhäng, jobb och nu har vi fått en ny tradition att gå och kolla på fotboll. Hur trevligt!

Denna månad har det även blivit en heldel födelsedagsfirande. Åkte även till Marbella över dagen!

Hello!

Har precis öppnat balkongen så nu ligger jag i sängen och solen steker in på mig. Så härligt ☀️

Har haft världens jävla natt, vaknat var femte minut för det varit så jävla livat utanför här haha Fyfan alltså grannen har spelat despasito på repeat.

Är ledig i helgen så idag blir det stranden, ska bli så skönt då jag haft så ont i lederna så stekande värme klagar man inte på. 🌴🌴

Måste berätta en så rolig sak haha vi har problem med ena badrummet i lägenheten så vi kan endast använda ett utav dom, så har det blivit problem i andra badrummet också med avloppet, trodde vi i alla fall haha tills rörmokaren kom och berättade för oss att vi stoppat ner proppen i handfatet därav att vattnet inte sjunk ner.

Aja man fick sig ett gott skratt i alla fall 😅

Nej nu ska jag och Carro äta frukost om vi hittar något i kylskåpet dvs.

Kram.

Hejsan bloggen!

Ligger i sängen och ska snart gå och sova. Det är showdelashow här hemma haha..

Denna vecka är över och vi har jobbat helg men i fredags hann vi med lite strandhäng i alla fall, så härligt
☀️🌴

Dagarna flyter på som vanligt och vi hade turen att när Sannas mamma kom hit på besök så hade hon med sig beasås, grillkrydda och dipp 💁🏼😋 så gott!

Ska försöka slänga in några blogginlägg och berätta mer vad vi gör, vet att mina trogna fans saknar mina inlägg 😉

Goddag bloggen!

Är sämst på att uppdatera men living la vida loca här borta haha. Dagarna flyger iväg som vanligt. Har varit ledig tre dagar nu så har fixat med mitt rum, varit på Ikea så nu har jag äntligen packat upp allt ur resväskan och ställt undan den. Så skönt! Blev även 15 köttbullar var i magen haha fortfarande mätt..

Idag är det inte så mycket sol och det är väldigt blåsigt... Ligger i sängen och kikar på lite flygresor då jag fick reda på igår att semestern är godkänd! Woop! Det firades med lite öl i solen. Ska väll snart ta en dusch och fixa mig lite, hatar att ligga i sängen en hel dag, speciellt då jag vet att det är dags för jobb imorgon igen och jag inte gjort något av lediga tiden.

Var även och fixade naglarna förra veckan, 18 euro skulle det kosta men som vanligt sätter folk egna priser här så betalade 25 euro. Svin billigt ändå faktiskt!

Lite bilder från lägenheten! Vi trivs så himla bra, nära till allt då vi verkligen bor mitt i Malaga Centrum. As nice!

Hello!

Ja äntligen är påsken över haha, tror ingen förstår hur hemskt det har varit att kolla på parad varje dag i en vecka från dag till natt. Utanför våran lägenhet också haha tog oss 1,5 att gå hem istället för 10 minuter. Fyfan aldrig känt mig så liten och så instängd...

Förutom att kolla på parad så har vi jobbat, hängt på stranden, druckit sangria och mojito i mängder och sen har jag faktiskt varit på dejt. Haha..

Hade världens härligaste dag i lördags. Efter en spårad utekväll på fredagen med tre norskar så gick vi och käkade padthai och sedan la vi oss på stranden, drack 1 liters sangria och mojito och låg där hela dagen, slängde oss i vågorna och bara njöt utav livet.

Hejsan bloggen :)

Idag fick man sova ut, så uppskattat 😍 känns som det blivit extremt lite sömn sen jag flyttade hit så att inte behöva ställa klockan en morgon är lyx för oss.

Jag och Sanna gick ut och käkade lunch och har sprungit runt massa på stan. En annan går loss på bershka som vanligt 😅 fick med mig skor, väska, toppar och en kjol. Tur det är billigt där !

Har blivit obsessed med spets toppar och korsetter över en T-shirt, så himla snyggt!

Nu har vi nästan nyss kommit hem, gick och handlade mat hem också så vi slipper äta ute varje dag..
Ikväll kommer några kollegor över för partaj 💃🏼🙋🏼känns som det kommer bli en bra kväll för alla, woop😀

Hello bloggen :)

Har jobbat 12-20 varje dag denna vecka. Haft utbildning också. Men nu äntligen helg och lite ledighet. I torsdags fyllde Sanna år🎉 vi köpte blommor och bjöd henne på hotellfrukost. Hur mysigt 😍 På kvällen blev det vin och en liten utgång 💃🏼

Fredagen var dock mindre rolig. Hade sovit 0 timmar som vanligt också skulle man på jobbet, köpte med mig hela donken påvägen dit också 😅😅

Hello!

I lördags var vi som sagt på Ikea!! Skulle äta köttbullar men blev donken istället haha 😅 men vi köpte med oss hem så blir att laga det till matlåda någon dag i veckan 🙋🏼

Efter några timmar där fick vi beställa en stor taxi för att få med oss allt! Blev några stora Ikea påsar! Inte nog med det fick vi bära det från plaza merced för taxin kan inte åka in där vi bor 😅😅Ae fy aldrig igen. Helt öm hela jag efter allt burande.

När vi äntligen fått hem allt gjorde jag lite middag, tog en nap, dusch och sedan gick vi över för lite vinmys hos ett par kollegor. Kom hem på morgon kvisten igen men hade så sjukt kul. Hela helgen har varit perfecto!

Söndagen blev det sushi och padthai🙌🏽 Jag och Carro satte oss även på en uteservering i solen en stund.
På kvällen blev det filmmys så imorse var man helt död när vi skulle gå över till gamla lägenheten och städa... Idag jobbar vi 12-20. Har precis ätit min lunch så ska väll börja jobba igen💁🏼

Halloj!

Är så otroligt glad just nu. Från att ha tappat all hopp till att hittat en lägenhet mitt i stan som passar oss alla! Loving life!

Tror inte ni förstår hur skönt det är att ha allting klart med lägenhet, spanskt personnr, vårdcentral och spanskt telefonnummer!

I fredags var vi så himla nervös att dom skulle ställa in mötet med mäklaren. Men vid 18:00 möttes vi i nya lägenheten, betalade allt och skrev under. FINALLY! Vi gick sedan ut och käkade pizza och drack öl innan vi gick hem, packade ihop det mesta och flyttade nästan över allt på kvällen till nya lägenheten!

Vid 10 tiden gick jag på dejt. Haha väldigt trevligt! Dock mindre trevligt när jag kom hem på morgonkvisten och skulle åka på Ikea med brudarna. Fyfan 😅allting stänger ju vid 6-7 på morgonen och tiden flyger iväg jämt så man märker inte ens att man är ute så länge..

Behövde kastruller, stekpanna, vinglas, bestick, kuddar, filtar, sängkläder osv. Köpte även klädställning, ljus, rosor, förvaring och ja allt vad man behöver. Så nu känner man sig hemma. Ska bara få upp klädställningen😅 får låna skruvmejsel på jobbet förhoppningsvis.