Semester, Vardag

Igår va en stor dag, eller ja inte för mig men för våran gamla båt som fick ny ägare, papp har haft båten i mer än 30 år, men nu är det dags för "grisen" att tuffa vidare!

Efter att båten blivit lagd i blöt i duvnäs så skyndade vi oss sen till boo badet för att vinka hejdå innan den fortsatte sitt tuffande ner mot Karlskrona!

Och där nere passade Tommy på att bjuda oss på strömming, eller i mitt fal en laxburgare!

Och idag börjar jag dagen med min kaffekopp, har bokat en resa till Åland och nu blir det jag och boken på balkongen en bra stund!

Helg, Mat, Semester, Utflykt

Japp, semester var det!
I går så skulle jag ha en hemmadag men att bara sitta still är inte min grej, så bestämde mig för att sätta om golvlisterna hemma. River undan alla möbler och skapar ett ordentligt kaos. Inser att limmet jag skulle ha hade torkat och att jag behövde nytt.

Och eftersom att alla möbler va undanplockade så var det ju bara att åka till affären. Affär 1 hade inte rätt styrka på limmet så fick cykla vidare. Affär två ligger vid mamma o pappa så stannade till där på vägen hem. Vilket inte blev ett snabb stopp utan ett fem timmars stopp.

Fick hjälpa till o ta bort täckningen på båten och massa sånt småfix, tog ner lite grenar och så

Cyklade sen hem i spöregn och strax efter kom mr T och så hjälptes vi åt med alla lister och vart klara lagom till allsången började!

Och idag så hämtade mamma mig vid halv elva och så åkte vi till gustavsbergsbadet och simmade! Ganska lagom med folk och efter att ha badat i 1,5 timme så åkte vi vidare för sushi lunch!

Och nu sitter jag med en ny bok o en mojito på balkonen och tänker att det är lill-lördag ändå. Mr T är inte hemma än, vet inte när han kommer heller men får väl börja med kvällens chilli con carne snart!

Helg, Semester, Mat, Renovera

Dagarna bara går i ett nu, man ser ingen skillnad på vardag och helg!
Här hemma har jag satt upp nån list och fogat lite... har läst en bok och druckit kaffe på balkongen.... ja ni hör ju, inget att dela med sig av direkt...

Igår var det fredag och då mötte jag upp jenny och så åkte vi in till stan, fick på djurgården, fikade gott och hälsade på kungens får!

Efter det åkte jag till mammas jobb och mötte henne och så gick vi till slussen och tog bussen hem!

Sen vart det en fredagsdejt på gymmet och middag framför tven.

Och idag så sov vi länge! (Eller jag sover ju länge varje dag men mr T fick sova länge) det va till en väldigt mörk himmel vi vaknade och snart så åskade det som bara den! Inga blixtar såg vi, men det mullrade så porslinet i skåpet skakade, typ!
När ovädret dragit förbi knallade vi ner till gymmet och efter det bestämde vi oss för att fiska!

Så hem till mamma och pappa och hämta lite grejer, nästa gång ska vi nog plocka med oss lite tålamod också! Så en timme senare va vi tillbaka, utan fisk. Sen blev vi bjudna på grillad hjort med potatis och sås, rökta räkor från Nynäshamn till förrätt och så bjöd vi på efterrätten!

Nu sitter jag hemma på balkongen och funderar på om jag fryser eller inte, kanske dags att gå in?

Helg, Semester, Mat, Nytt

Sen sist så har jag hunnit med en himla massa! Träffat molly, vi käkade lunch och kollade kläder. Hittade äntligen en kofta som jag letat efter i typ ett halv år! Men nu så hänger den i min garderob!

Sen va jag nästan en heldag med anna! Vi tittade också i lite affärer och käkade lunch! Men viktigast av allt va nog att vi gjorde nya naglar! Lunchen va god! Köpte två par nya skor och naglarna... ja de e inte riktigt som jag förväntade mig! Eller e nöjd med alla utom ringfingrarna... undra varför
Vad man förväntar sig, vs det man får

Och idag har jag städat o fixat och grejat här hemma. Mamma och pappa va här ganska många timmar och vi satte upp sista täckskivan och fixade i köket! Elle ja när mamma o pappa blir hör så är det paus fler timmar en som man arbetar. Pappa sa att vi påminner lite om kommunalarbetare... tre personer för att skriva i en skruv...

Och nu blir det strax en dusch o sen middag och sen ska jag se dom tre sista avsnitten på gossip girl! Och imorgon ska jag ha en ledig dag tillsammans med mr T!

Helg, Mat, Semester, Vardag

Har haft över en vecka semester nu, inte gjort mer en nödvändigt och bara vart hemma typ!

Inser när jag kollar tillbaka på bilder att det var en stund sen jag bloggade sist! Har ätit jordgubbar, druckit mojito och lagat hasselbackspotstis.

Och i söndags så va jag o mr T på gymmet med mamma o pappa och efter det kom dom hit på lite brunch typ eller andra frukost.

Min pappa = mäster fotografen

Efter det tog vi det mest lugnt, vi gick en promenad i det fina vädret och sen åkte vi in till stan för o äta middag med Anna och Jonas!

Väldigt trevlig kväll!

Och i måndags när jag vaknade så va de en gigantisk fågelbajs på fönstret. Så va bara att börja tvätta... man vill ju inte ha fastbränd bajs!

Sen så tog jag en promenad med tant och hennes bebis, och på kvällen blev det ikea!

Imorse så ringde det på dörren vid 9:30, man blir ju livrädd, och inte är man klädd för att öppna heller. Men de va bring som kom med ett paket som jag inte han få då, så kom det ety papper i brevlådan om att de gick att hämta efter elva. Så vid halv tolv knallade jag till centrum... fick inte tag på paketet o så läste jag på lappen att de först är imorgon efter elva.... lagom bitter köpte jag lite is te o traskade hemmåt igen!

Och nu blir det balkonghäng enda tills gymmet kallar ikväll!

Helg, Mat, Vardag, Semester

I onsdags kväll va jag på picknick med mina gamla scoutkompisar! Och i torsdags så träffade jag iris och ida igen. Vi åkte hem till iris och åt lyxig buffé o spelade krocket!

Så fint väder va de också (så länge man va i lä) annars blåste det typ storm! Åkte hem och så gick jag och mr T till gymmet och efter ett jobbigt arm/axelpass så gick vi hem och lagade middag!

Och igår lurade jag med pappa på en storhandling och så fick jag äntligen tag i en bort/skruvdragare! Så efter handlingen så satte jag upp en lampknapp, handtag på skåp och lite annat som man inte kan göra med en skruvmejsel. Och efter det lite jordgubbar och gossip girl.

När mr T kom hem från jobbet så drack vi lite kaffe och sen gick vi till gymmet igen, idag var det dags för ben. Och efter det passet så var det spagetti i hela benen! Men de blev hem o dusch och sen så lagade jag sushi åt oss!
En välförtjänt tv middag nu när det blir helg (för vissa) en annan har lördag hela veckan!

Baka, Mat, Vardag, Semester

Trots att det vart lite mycket sist så blev det ganska bra. Fick till mina morotsfrallor,en morotskaka och middag till mr T och hans kompis kom hem.

Och på kvällen gick vi och tränade! Usch, det gör fortfarande ont överallt haha! Men man känner dg ändå pigg, stark, lycklig och nöjd med si själv när man är klar!

Slog ju sönder en nagel häromdagen. Och man mörker att den blir så mycket ömtåligare om
Man inte har någonting på, så satte mig med mina egna gel lack och försökte få till något som håller till nästa gång! Det är inte snyggt kanske, men de håller! Haha

Och igår till middag pt vi lax i foliepaket med färskpotatis, alltså man får passa på att äta färskpotatisen medan den finns! Såå gott!

Och nu är jag precis klar i tvättstugan, ska vika lite bara o stoppa undan det. Sen ska balkongen få lite kärlek och blommorna ska få vatten! Det växer så det knakar!

Och sen blir det en promenad och picknick ikväll!

Baka, Helg, Mat, Utflykt, Vardag, Högtid

Innan midsommar så han jag med en lunch o fika med bästa Jenny! Vi köpte korv o bröd o cyklade hit o bakade sen kladdkaka till fikat!

Och i torsdags så firade jag och mr T att vi varit tillsammans i två år, eller årsdagen va egentligen i måndags men vi firade med picknick i torsdags!

Midsommar kom lika fort som den gick, vi hade en jätte fin dag ute på Gudö, med sill lunch dans och grillat till middag! Har inte en enda bild för min telefon fick totalt spader den dagen och strejkade med allt!

Sen har vi mest hängt med varandra, vart hemma hos mamma och pappa o lite så! Vi gick en promenad och upp på en utkiksplats där vikingarna härjade för många år sedan!

Och nu håller jag på med alldeles för mycket på en gång! Hsr handlat, städat, försökt baka bröd och morotskaka och laga lunch. Tappade en plast grej i marken så den sprack, ner på golvet o börja plocka delar. Slog nageln i golvet så den sprack också... kände där att de nog va dags för paus!

Och nu fick det bli lunch o gossip girl och sen en islatte på det!

Utflykt, Vardag, Nytt

När vi va nere i Småland så va vi ju på kosta outlet, och då hittade jag några super coola vattenpärlor som självklart fick följa med mig hem.

Så jag tog tre gram pärlor och tre dl vatten och hällde i en glas vas och tolv timmar senare...

Och dom e så sköna o känna på också, och man kan stoppa ner en blomma i om man vill istället för jord. Och så ska man bara se till att pärlorna inte börjar torka in!

Himla häftigt om ni frågar mig!
(En kartong ger fyra liter pärlor, men vem har plats för det?)

Helg, Vardag, Högtid

Vaknade vid 8 istället för fem på söndagsmorgonen och då va de förberedelser på gång överallt! Så vi gick upp och åt lite frukost innan vi började hjälpa till.

Och vid två tiden så började det strömma in folk! Vi gjorde oss snabbt kalas fina och gick sen runt o pratade ned folk!

Närmare 70 personer kom det lagom till att buffén dukades fram vid tre tiden!

Och sen vid halv fem så var det dags för mig och mr t att åka hem! Vi fick skjuts till växjö o tog sen buss till tåget (som va försenat) men vid elva va vi hemma, istället för vid tio.

Och sen va de måndag, tomt i kylskåpet så tog cykeln till affären, kom knappt hundra meter så gick kedjan av. Suck! Så hela dagen gick åt att fixa den!

Men nu har jag ny kedja, så ny dag- nya möjligheter!