Regn och plusgrader, hu! Sitter och dricker en latte i väntan på dom andra som faktiskt kan åka i slaskig snö. Snart blir det en sista korvgrillning innan bussen går hemåt.

Idag har jag fått hjälp av bäst Anna i barnbacken där jag lärt mig ploga. Nu kan jag ta mig nerför egen maskin och - hör och häpna - jag tycker att det är KUL! Skulle till och med kunna tänka mig en till skidsemester i framtiden. Det ni!
Vid lunch samlades vi och grillade korv och gulaschsoppa, så mysigt! Ett så otroligt härligt och hjälpsamt gäng!
Tyvärr är det plusgrader och regn nu efter lunch så snön blev för svår för mig att åka i. Igårkväll blev jag även nertvingad för en för svår backe av mina något onyktra kollegor. Vurpade givetvis och drämde i knät onödigt hårt, så det blev högläge, kylklamp och kompress innan kvällen kunde gå vidare! Knät började strejkade i den svåra snön så jag kastade faktiskt in handduken och sitter nu på afterskin med blöt rumpa. Blev några fall för många!

Nu måste man piggna till och försöka hålla takten med gänget, fan man känns inte yngst i det här sällskapet! Sjuk uthållighet.

Inatt vaknar jag av att jag hör röster i lägenheten. Försöker skaka liv i mina kollegor som sover med öronproppar. Anette hinner ner och ser en kille springa ut genom balkongen och vi får tillslut upp Björn på undervåning. Står och diskuterar vad vi ska göra när jag ur ögonvrån ser en rörelse. En andra person står och gömmer sig i hörnet bland våra jackor en meter från mig. Hon rusar ut mot balkongen med mig jagades med det högsta vrålskriket jag åstadkommit under mina 25 år. Kan säga att jag aldrig varit så rädd i mitt liv, kan faktiskt ha kissat på mig lite.
Vi försöker ringa den norska polisen som tillslut svarar och säger att dom"tar en tur förbi om dom hinner". Eh?
Får tillslut tag på väktare efter flera försök till journumret som ingen svarar på. Dom kommer inte förbi för "det finns inget att göra nu". Eh?
Ja du Norge, jag är inte jätteimpad...

Åldrats minst tio år på en natt, i alla fall!

För den som inte tror mig kommer här bildbevis - jag står på ett par skidor!

Skippade barnbacken och drog upp i en blå istället! Fyra åk, varav det tredje skedde utan några fall. Bättre än förväntat, som ni hör! Dock inte förstått förtjusningen i detta med skidåkning, men det kanske kommer!

Nu tog krafterna slut och jag måste vila upp min möra kropp på afterskin.

/Shaun White

Jytte har stickat mössor till oss alla. Lätt snyggaste gänget i backen!

Nu byter bloggen namn lite då jag, Emma, ska ut på nya äventyr. Till både min egna, och alla andras, extremt stora förvåning ska jag ge mig ut i skidbackarna! Japp, ni hörde rätt - den största invandraren i Sverige ska äntligen testa på det här med skidåkning.
I eftermiddag åker jag och 15 kollegor till Hemsedal (det ligger i Norge, för den som inte visste det, typ jag) och det tar 8 h med buss (för den som inte visste det, typ jag).
Hoppas att det finns wi-fi i dom här stugorna alla snackar om.

Se upp i backen, nu kommer saudiern!

Paddla kajak i tropiskt land - check!

Idag blev det båtutflykt till en nationalpark 1,5 h härifrån. Första stoppet bjöd på en kajaktur i turkost vatten. När det bicepspasset var avklarat körde vi ben då vi klättrade upp för ca en miljon trappsteg till en grön lagun. Lunchen avnjöts på båten innan vi gick i land på nästa ö för bad & snorkling. Det senare blev inte av för sikten var för dålig.

PS Överväger att säga upp mig på jobbet och bli flytväst-modell istället. Bara så ni vet. DS

Gör ett nytt försök med bilderna från roadtrippen.

PS Som ni kanske har märkt är det numera bara jag, Emma, som bloggar. All framgång & kändisskap har stigit Saranda åt huvudet. Det, eller så är hon bara lat. DS

Igår var det ganska molnigt så det passade utmärkt att göra den planerade roadtrippen vi hade! Vi åkte med taxichauffören "Mr. T" (hans namn var bra mycket längre än så men ingen kommer ihåg det...) från hotellet klockan 9 och gjorde följande stopp under den 8 h långa dagen:

- Hin Ta & Hin Yai (Grandfather & Grandmother rock)
- Wat Sila Ngu
- Wat Khunaram (Mumified Monk)
- Namuang Waterfall 1
- Wat Samrit
- Pagoda Laem Sor
- Hin Lad Waterfall & Wat Hin Lad
- Lunch i Nathon
- Bo Phut
- Big Buddha
- Wat Plai Laem

"Wat" betyder "tempel" på thailändska, så som ni ser var det en del stopp på olika tempel på ön. Jag älskar tempel, känner mig alltid så lugn och fridfull där. Blev även välsignad på två av templen vilket känns bra! Anser nog mig fortfarande vara mer buddhist än något annat. Önskar att jag bodde här på heltid.

Nedan följer ett litet axplock av bilder från dagen. (Tyvärr vägrar anslutningen mig ladda upp fler än tre bilder.) Avslutade med 2 h spa (thaimassage och ansiktsbehandling [den senare tåls diskuteras]) innan vi köpte med oss sliskiga hamburgare hem.

Idag har vi schtekt på stranden, badat och diskuterar nu middagsalternativ.

PS Lycka är att hitta "toast with peanut butter" på frukostmenyn! #låtosssägaattjagbulkar DS

PS2 Saranda berättade att vi hade fått nya grannar som kanske var snygga. Hon ska fan testa synen när vi kommer hem. DS2