Onsdag och veckan har väl inte riktigt blivit som jag tänkte mig. Så är det ju med livet. Dock har jag hållit mig till kostplanen, som iofs är lite luddig. Efter inbody-mätningen bestämde jag mig för att ”äta så nyttigt jag kan/vill en månad” för att sedan göra en ny mätning och se vad som hänt med mina värden. Jag har lagt till mer frukt och grönsaker (inte så svårt när jag typ inte ätit något grönt alls) och minskat på godis och kakor. Jag har alltså ätit kakor på minstingens 10-års kalas och smakat en hallongrotta när 14-åringen spontanbakat. Men jag har stoppat efter en kaka (av varje ;) ) På den mysiga tisdagsfrukosten på jobbet i går tog jag EN macka och frukt och ett ägg. Ingen stor uppoffring direkt.Jag har ökat mitt vattenintag också. Och det märks på vikten direkt.

Träningen har tyvärr uteblivit. Spinning i lördags, kom inte in på vårt obemannade gym i söndags (dörren/taggen krånglar) och jobb länge i måndags. Tjejerna är hos mig den här veckan och deras välbefinnande går först, mat, läxläsning, mys och viktiga samtal. Fick hjälp att köra minstingen till orkestern i går men kom själv till kulturhuset när träningen började. Passade på att gå en runda medan jag väntade, det blev tre km och kommer i kategorin ”bättre än inget”.

I dag är en ny dag, jag siktar på att åtminstone klämma in 3 km rodd, det känns som ett rimligt mål den här dagen. Trevlig onsdag!

Design your blog - select from dozens of ready-made templates or make your own; simply “point & click” - Click here

Likes

Comments

I går var jag på Inbody-mätning. Det såg hyfsat ut men jag kan gärna gå ner fem kilo och minska på det "inre" fettet. Tävlingsmänniskan i mig vaknade och jag funderar på att fokusera på framför allt kosten under en månad och sedan göra en ny mätning. Då blir det alltså ingen tisdagsfrukost och -fika på jobbet, inget godis och ingen alkohol. Kass månad att satsa på med 10-års kalas och helt ledig helg med Han med stort H men en bit tårta på kalaset får det bli. Vinet är inte svårt att välja bort men hur förklarar jag för Honom? Får planera bra helt enkelt.

Likes

Comments

Olga Rönnberg la upp ett litet cirkelpass i mellandagarna och idag hann jag göra det för andra gången. Det tar inte alls lång tid men jag kommer ihåg vilken träningsvärk jag hade sist! Jag avslutade med en kvarts gång på bandet också, det kändes lyxigt att ha den tiden. Det känns som jag kommit in i i tränings-mode nu, att jag fattar att det här är min chans att inte bli lika stor som mina föräldrar. Kroppen känns också helt ok, jag hade några läskiga upplevelser i höstas där min kropp totalkollapsade efter ansträngning och jag har varit, och är nog lite fortfarande, rädd att det ska hända igen.

Likes

Comments

Det blev intervaller idag! Först intervaller och sen powerwalk kvar på bandet. Enligt Olga Rönnberg bränner man mer fett då och det är ju lämpligt i sammanhanget. Vågen visade på 71,2 i morse det är mindre än på mycket länge. Som gravid vägde jag som mest 71 kg... Det var länge min absoluta maxvikt men sen hände det något och jag struntade i att jag vägde mer än så. Nu är det så enkelt som att jag inte vill se ut sådär en sommar till. Jag vill inte skämmas när jag är på badet med barnen. Jag vill vara snygg för mannen jag träffar. Det är verkligen så ytligt. Jag vet ju såklart att jag mår bättre när jag tränar och har muskler. Att det inte är vikten som är det avgörande för hur man ser ut. Men mitt första mål, sedan innan jul faktiskt, är att väga 69,4. Då har jag gått ner fem kilo och det var en utmaning som egentligen skulle vara klar till jul, men hur jag än försökte då hände INGENTING på vågen. Nu känns det verkligen som att det vänt och det är väldigt peppande.

Likes

Comments

Det där kan vara jag. Eller inte. Jag har gett mig själv ett löfte, att ta mig i kragen. Det här året ska jag fylla med saker som gör mig och min familj glad. Säga nej till saker som inte känns bra och ta kommandot helt enkelt. Piece of cake, nu börjar det!

Likes

Comments