Hej på er.
Imorse lämnade vi vårt älskade Phi Phi som vi varit på i drygt en vecka. Vi har haft så bra dagar där och träffat många nya människor. Men, vi kan ju inte stanna föralltid. Vi är ju här för att resa runt och upptäcka.
Vi kom fram till Krabi på eftermiddagen och tog sedan en taxi till Ao Nang. Checkade in på vårt boende som är sååå fint, mysigt och här finns världens snällaste personal.
När vi checkade in sa hon som jobbar här att om det är nånting vi behöver hjälp med, vilken tid på dygnet, kan vi gå hem till henne och bara knacka på. Om vi behöver hjälp med något, blir sjuka eller vad som helst.
Poolen ligger i en mysig trädgård med palmer, kokosnötter och massa andra träd och växter. En fin utomhusdusch finns också, och hotellkatter. Vi trivs!
Annars idag har vi gjort lite nödvändiga saker. Lämnat in tvätt bland annat och försökt ta reda på vart vi ska här efter, utan resultat. Vi tar en paus och fortsätter imorgon.

Nu ikväll träffade vi två svenskar och satte oss på en restaurang för drinkar och mat. Så kul att träffa nya människor!! Efter det gick jag och Olivia till affären och handlade loss för en myskväll. Nu ska vi äta massa gott samtidigt som vi ska se på film. Ha det bra!

vår mat vi åt igår på Phi Phi, mums.

vårt nya stora rum som vi stökade ner på ca 5 sekunder.

ibland blir lunchen inte så avancerad, idag blev det nudlar och nötter från affären.

Backpacking i Asien 2017

Vad vår dag har bestått av får ni se i bilderna, dem säger det mesta.

Just nu regnar det och vi bara hoppas på att det drar över snart så vi kan gå ut utan att bli blöta, tur vi har regnponchos iallafall, tips!!

här ser ni några av alla bett jag har på fötterna/benen. usch. men det är på bättringsvägen

Backpacking i Asien 2017

Denna dagen har vi inte gjort många knop. Sånna dagar behövs också. Eftersom vi ska va iväg i månader finns det inte alltid något spännande att skriva om eller några vackra bilder att visa. Ibland vill vi bara ta det lugnt utan äventyr och njuta av att få leva här.
Vi checkade ut från vårt boende vi bodde på och in på ett nytt. Här trivs vi. AC, pool, stort hotellområde, sköna sängar, ååh. Vi har till och med skaffat oss en katt vi tar in då och då på rummet och bjuder på vatten.
Det blev poolhäng också under dagen, och nu ikväll mötte vi upp Alicia och Emelie som vi lärde känna igår på en bar. Precis när vi skulle gå och möta dem så kommer det såklart ösregn och ett dunder och brak av åska. På med regnponchos och iväg ändå.
Vi åt middag på en restaurang, köpte en varsin cider och slog oss ner inne i vårt rum. Här satt vi och bara pratade. Mysig kväll.

Nu: sova, sova, sova. Imorgon ställer vi inget alarm, det ska bli så skönt. Godnatt.

frukost.

boendet.

middagen och vi tog en sväng ner till stranden innan vi gick hem igen. där var det fullt av liv som alla kvällar. älskar.

Backpacking i Asien 2017

Idag var vi på utflykt. Vi besökte monkeybeach, maya bay, snorklade och såg solnedgången från båten. Vackra vyer och trevligt sällskap. När vi skulle tillbaka på kvällen flög dock propellern av motorn och vi var fast på havet, haha. Vi fick bogseras iland, det var en upplevelse.

Nu: lära känna nya människor, buckets och dans. Imorgon flyttar vi till nytt hotell, men samma ö. Häng med.

bilder från dagen

frukosten imorse

Backpacking i Asien 2017

Igår blev det en mycket rolig kväll på stranden med massa nya vänner och dans under bar himmel. Och buckets såklart.
Idag blev det sovmorgon innan vi gick för att köpa en bananshake till frukost och sedan tillbringa hela dagen på stranden (vilket känns nu i efterhand då vi lyckades bränna oss..)
Vi har även vandrat över 3 km ikväll i uppförsbacke för att nå öns allra högsta punkt, Phi Phi top viewpoint. Så himla vackert att vara så högt upp man kan komma och se solnedgången. Lätt värt all svett och motion.

Nu har vi precis varit och ätit middag, Olivia har tvättat lite av sina kläder i vasken och jag har fixat naglarna. Ikväll blir det nog en sväng till stranden igen. Innan idag bokade vi en utflykt som vi ska åka på imorgon. Vi bokade av tanten som äger vårt boende vi bor på och hon är toppen. Hon är som vår extra mamma, hon bryr sig om oss och är så vänlig och vill bara väl.
Och för att tillägga en sak till så blev vi båda bitna av massa sandloppor igår. Jag är värst drabbad och har fått en allergisk reaktion, mina ben och fötter ser hemska ut. Fick bli en sväng inom apoteket innan och jag fick en salva att smörja med, hoppas det fungerar.
Kram

Kvällens.
Idag förflyttade vi oss och just nu är vi på Phi Phi öarna. Först minibuss, sen färja och sen är man här. Resan gick jättebra. Jag älskar denna ön, och Olivia älskar den också redan. Jag är så glad att vara tillbaka här, ett år sedan sist.
Vi fick ett ryck igårkväll och packade allting klart, så imorse var det bara att stiga upp. Vi båda har packpåsar med oss där vi har våra kläder och saker i, lätt som en plätt att bara trycka ner i ryggsäcken, tips!!

Vi kom fram rätt sent idag. Checkade in på vårt supermysiga boende med fläkt istället för AC, kallvattendusch, sängar av trä(stenhårda) och knappt några fungerande eluttag. Dåligt wifi har vi med och pappret vi använt när vi går på toaletten slänger vi i en soptunna bredvid. Låter det hemskt? Jag tycker faktiskt det är skönt, enkelt och så charmigt att leva såhär. Efter vi checkat in bytte vi om illa kvickt till bikini, tog våra saronger och gick direkt till stranden.

Nu har vi precis ätit middag och ikväll ska vi gå till stranden för att träffa lite folk och dricka en bucket, eller två. Kanske lite dans barfota i sanden på stranden hela natten med. Vi hörs.

På eftermiddagen försvinner vattnet i havet och det blir väldigt långgrunt.

Hej.
Igår blev det fest och vi hade så roligt ihop med två vänner. Dock trodde vi mer om nattklubben vi drog till, att den skulle vara större med mer människor, men det var ändå hur kul som helst.
Lagom trötta idag sov vi till 11.00 och efter det blev det frukost/lunch innan vi pallrade oss ner till stranden. Vi båda gillar inte stranden, all sand går oss på nerverna när den fastnar överallt och när man ska smörja in sig med solkräm,haha. Kolla, vilka problem vi har här borta. Vi klagar på att vi får sand på våra kroppar och att det är för varmt. Vi insåg att våra "problem" är inga problem. Vi är glada över att vi är här båda två, helt överlyckliga. Hade vi varit i Sverige hade det varit kallt och elende. Vi njuter av varje sekund och ska från och med nu göra det hela tiden. Älskar detta enkla livet.

Annars idag har vi som sagt varit på stranden, hängt lite vid poolen, och nu ikväll har vi utfört massa ärenden, tagit ut pengar, shoppat, bokat resa tills imorgon då vi åker vidare, ätit sushi som är sååå billigt här borta och glass på stranden. Hejsvejs!

Backpacking i Asien 2017

Idag: Sovmorgon till tio. Frukost på seven-eleven, toast och juice. Häng på stranden i några timmar. Lunch i form av pannkaka med nutella och banan. Häng vid poolen på hotellet.

Nu: Häng på rummet. Dusch. Musik.

Senare: Middag. Drinkar. Förfest med människor från Sölvesborg på en balkong på ett hostel. Fest hela natten på Bangla.

Dagens. Vädret är lite molnigt nu med sol imellanåt. Men det klagar vi inte på, det är snarare bra för oss eftersom vi kan sola då i lagom mängd utan att bränna oss, bleka som vi är. Olivia är dock lite bränd, men det hör till. Stranden här är så ful, knappt fotovänlig. Idag mår jag bra igen. Tur att det gick över så fort. Hörs.

Backpacking i Asien 2017

Och så var vi äntligen på nytt ställe, Phuket. Inatt blev det inte mycket sömn, vi låg vakna och kunde inte somna. Utanför regnade det och blixtrade. Vi sov en timme sedan steg vi upp och beställde en taxi. Åkte till flygplatsen. Åt frukost på McDonald's kl. 04.00. Flög i två timmar istället för en pga dåligt väder. Åkte minibuss i två timmar. Kom fram till hotellet. Fick inte checka in. La oss vid poolen i tre timmar. Njöt av solen. Checkade in. Sov. Duschade. Gick ut för att utforska och äta middag. Satte oss på stranden och drack öl, cider och åt en varsin pannkaka med banan och choklad. Träffade två vänner från samma stad där vi bor. Satt på stranden och pratade.

Nu är vi på rummet, jag mår inte jätte bra och spydde innan. Vet inte varför, sånt som händer här borta ibland i Thailand. Känns lite bättre nu iallafall men får hoppas sömn hjälper mig. Nu ska vi sova efter att ha fått ca 6h sömn på två dygn. Godnatt.

Backpacking i Asien 2017

Vi är fortfarande kvar i bangkok. Pga ovädret som är iprincip i hela thailand just nu med översvämningar och regn fick vi ändra planerna helt. Vi fick avboka boenden på öarna som är värst drabbade och istället stanna kvar i bangkok i några dagar till. Inatt flyger vi till Phuket, som inte var planen från början alls. Så kan de bli.

Vi bokade ett nytt hotell med pool och det är riktigt fint. Vi hängde vid poolen en del igår, sedan tog vi tåget för att äta billig mat. Därefter mötte vi upp två svenskar som vi umgicks med hela kvällen.Vi tog en taxi hem ca 5-6km, 10kr per person haha.

Idag är det poolen som gäller igen, hittills har vi näst intill sluppit regn här i bangkok. Sedan får vi se vad vi hittar på idag. Hörs..