Det har varit lite dåligt med bloggandet de senaste. Därför kommer här ett inlägg om vad vi gjort de tre senaste dagarna.

I fredags var det ju midsommar. Det firade vi alla tillsammans i stugan. Som mest var vi 15 personer, men det gick och kom folk lite då och då.
Vi hade satt upp två partytält på altanen, där vi satt hela kvällen. Som vanligt var det regnigt på midsommar och då var det väldigt skönt att man kunde sitta ute under tälten utan att bli blöt.
Så vår midsommar bestod av musik, skratt, regn, båt och mat.

På lördagen var vi alla ganska trötta. Därför hände det inte så mycket den dagen. Vi tog det lugnt på altanen och käkade lite glass.

Idag var det också en väldigt lugn dag. Det blåste väldigt mycket, så det blev mest att ta de lugnt i lä på altanen. Vi avslutade dagen med att käka middag på Bella gästis. Det var väldigt mysigt och gott!

Nu är denna Hunnebo veckan tyvärr slut. Nästa blogginlägg blir om ca 2 veckor, då vi ska bila ner till Kroatien. Vi hörs då!

Idag var sista dagen vi var här själva, utan våra föräldrar. Därför bestämde vi oss för att göra en riktig lyxfrukost. Vi stekte potatis, ägg, korv och bacon. Vi köpte även lite yoghurt och färska frallor. Så det blev en riktigt god och mysig frukost.

Efter frukosten tog vi det lugnt och städade igenom stugan och lite sånt. Vi hade bestämt oss för att åka till Smögen idag eftersom vädret inte skulle bli så jättebra, så vid 13:40 tog vi bussen dit. Vi kände att det skulle vara roligare att vara på Smögenbryggan och gå runt där, än att vara i stugan. Men som tur va blev vädret mycket bättre än vad vi trott. Så det var väldigt skönt.

Innan vi kom fram till bryggan blev det lite shopping i gröna tältet (SommarRea Smögen, som det egentligen heter). Vi gick sedan ner till bryggan där vi åt hamburgare och fish and chips. Vi hade egentligen tänkt ta bussen tillbaka till Hunnebo klockan 16. Men det upptäckte vi ganska fort att vi inte skulle hinna. Därför bestämde vi oss istället för att ta bussen som skulle gå klockan 18. Vi gick runt en stund på bryggan och shoppade även lite saker.

Mellan Smögen och Kungshamn går det båtar som kallas Zitabåtarna. Och eftersom vi skulle behöva vänta ganska länge på vår buss så tog vi båten över till Kungshamn. Både för att fördriva tiden, men också för att det var en lite mysig grej. Men vi kom ändå fram till Kungshamn typ 30 min innan bussen skulle gå, så vi drog in på Pressbyrån och köpte varsin glass.

När vi kom tillbaks till Hunnebo hade de vuxna kommit hit. Så vi drog bort till Julia och Toms husbil för att träffa dem.

Vi drog sedan till stugan för att sätta upp ett partytält inför midsommar, men också för att Julia, Tom och Maria skulle hämta sina väskor. När vi var i stugan kom några i Jenny och Victors släkt förbi. Så vid typ klockan 23 gick vi alla ner till havet. Det blev en väldigt mysig kväll, där Victor och 2 andra badade.

Hoppas att ni får en trevlig midsommar imorgon!

Denna dagen började väldigt lugnt, med sovmorgon och sen frukost.

Vädret var väldigt bra idag med. Det var soligt hela dagen och blåste lite mindre än igår. Vi bestämde oss därför för att gå ner till havet, där vi var fram tills vi skulle gå hem och käka lunch. Victor, Maria och Tom tog sig varsitt dopp och sen låg vi alla bara och slappade i solen.

Till lunch gjorde vi oss en egen pyttipanna av det som blev över från gårdagens middag. När vi hade käkat klart kände vi oss väldigt glassugna, så vi gick upp till affären och köpte oss varsin glass. Vi betalade i snabbkassorna som finns i affären, men när Victor skulle betala sin glass så började en röd lampa lysa och en i personalen var tvungen att komma dit. Så det blev lite pinsamt. Men vi alla fick vår glass iallafall och de var ju ändå det viktiga.

Vi bestämde oss sedan för att ta båten ut till en liten ö. Det var en väldigt fin ö, med en liten strand och väldigt klart vatten. Det ända jobbiga var att det var massa små hoppande kryp som hoppade runt överallt, så man kunde typ inte ens ligga ner utan att man fick massa sånna på sig.
Vi hade med oss Mölkky ut till ön, så vi spelade en omgång som Jenny vann. Mölkky är ett finskt sällskapsspel som typ liknar kubb.

Nu på kvällen har vi käkat tacos och mest tagit det lugnt. Jenny, Victor och Tom tog en liten kvällstur med båten, men förutom det har vi bara slappat.

Som det ser ut just nu så ska vädret inte bli så jättebra imon. Vi har därför pratat om att ta bussen bort till smögen, men vi får se imorgon vad som händer.

Denna dagen började med att Jenny, Victor och Tom gick upp kl 9 för att gå till affären och köpa frukost. Det blev bland annat nybakade frallor och bacon, som vi sedan åt uppe på altanen.

Efter frukosten packade vi ihop badkläder och sånt och gick sedan ut till st Görans Ö. Det blåste ganska mycket idag, men vi lyckades hitta en plats i lä. Förutom blåsten så var vädret helt perfekt idag, inte ett enda moln på himlen. Vi var ute på ön mellan typ 12 till 16. Julia, Victor och Maria badade och resten av tiden låg vi typ bara och solade och tog det lugnt. Påväg hem tog alla varsin glass, förutom Tom som valde att köpa en pommestallrik istället.

Vi gick sedan upp till affären och köpte lite grejer till middagen. Vi hade bestämt oss för att gå ner till havet och fiska och grilla (på en engångsgrill som vi hade i stugan) efter middagen. Så när vi var i affären köpte vi även lite marshmallows, chips, kakor och choklad.

Det var ganska kallt vid havet eftersom det fortfarande blåste ganska mycket. Men vi lyckades hitta en plats i lä där det var ganska skönt. Vi började fiska och tände även grillen. Efter en stunds fiskande fick Julia en makrill. Men tyvärr var den ganska liten, så vi bestämde oss för att kasta i den igen. Men det var ändå roligt att vi lyckades få upp en fisk! Vi grillade lite marshmallows och hade det väldigt mysigt innan vi runt 23 bestämde oss för att gå hem, eftersom solen hade gått ner och det började bli väldigt kallt.

Imorgon hoppas vi återigen på att det bli en dag med bra väder. Men det skulle gärna kunna vara lite mindre vind.

Ikväll vid klockan 19:30 kom vi äntligen fram till Hunnebostrand efter en 2,5h lång tåg och bussresa. Innan vi gick på bussen köpte vi lite snacks och dricka och det var väldigt tur eftersom bussresan var en av de varmaste vi varit med om.

När vi kom fram möttes vi av ett ganska mulet Hunnebo, vilket ändå var ganska skönt efter bussresan. Vi gick till stugan och lämnade våra resväskor och drog sedan till pizzerian och köpte oss varsin pizza. Supergott!

Efter pizzan, vid typ 21:30, gick vi ner till havet. Det var fortfarande ganska mulet och blåste en del, men Victor, Tom och Maria (Julia och Toms kusin) tog sig ett kvällsdopp ändå.

Nu ska vi strax gå och lägga oss och så hoppas vi på att det blir en varm och solig dag imorgon.