Nu har vi rest från Cais cai upp till Porto!
Vi gjorde 3 stopp på vägen , Peniche, Nazare och Coimbra. Vi tog buss till alla dessa ställen och det tog 1,5-2 timmar varje resa, vi stannade dock i varje stad i 3 nätter..

Nuu är vi i Porto och det är en stor vacker stad med mycket fina hus, mycket barer, restauranger & shopping!

Dagarna kan bli ganska långa fastän man upptäcker nya städer, och här i Porto stannar vi 8 dagar meeeen vi hittade ett gym till bra pris så det är perfekt👏🏼 Har haft träningsvärk varje dag här😁

På torsdag flyger vi till Faro som ligger nere i Södra Portugal! 🍀💫🦋

För en vecka sedan åkte jag och E till Portugal, det är första gången för mig här och tredje för honom. Vi ska se vad vi känner för stället och om det kan vara ett ställe att slå oss ner! Efter 2,5 år på resande fot så börjar de bli dags att hitta ett ställe vi kan kalla hem.. men vill aldrig sluta resa haha

Vi landade i Lissabon och so far har det varit fantastiskt! Vi sover på ett ställe genom airbnb, vi delar toa och kök med andra men knappt sett någon, så det har funkat jättebra!

Det är verkligen mysigt här, små söta gator med massvis av restauranger och butiker överallt! Trevligt folk och man känner sig lika trygg på kvällarna som på dagarna!

Tackvare metro så är det väldigt enkelt att resa runt i staden och kostar inte mycket heller. Om inte metro så finns buss, tåg och taxi såklart

Igår tog vi tåg till Cais cai och kostade ca 100 kr för oss båda fram & tillbaks. Resan tog 30-40 minuter sen var man vid stranden, var så härligt😍

Lite sammanfattning av augusti i bilder!

Har inte varit någon bra uppdatering alls då mitt humör vart upp och ner hela tiden... Jag har bytt preventiv piller nu för att se om det kan vara det som påverkat.. Byter från Vinelle till estrelen.. aldrig hört om dom förut men hon på ungdomsmottagning sa att dom kunde kanske passa mig eter jag berättat hur jag mått..

Jag började 2 Augusti och hittills har det gått bra, man ska ju ge nya piller 3 månader för att se hur kroppen reagerar så får bara vänta och se! Tycker det är jäkla skit med ppiller osv, och blir irriterad av att tänka på det haha.. Hur ska man veta vilka som passar just sin kropp för vi är alla olika och finns så många olika alternativ. Jag skulle vilja testa natural cycle men reser så mycket just nu så blir svårt att ta tempen runt samma tid och så.. Vad har ni för skydd??

Har bara haft mys dagar den här helgen, vädret här vart så bra, är såå glad över det.. Mamma, Pappa & min bror har ju semester nu så är mest glad för deras skull!

Igår var jag ute på powerwalk med mamma innan frukost så det kör vi på idag också!💦

Nu är det inte många dagar kvar tills E kommer, 4 veckor ifrån varandra, phuu finally!❤️

Bästavännen, säkert 1,5 år ifrån varandra och det är precis som vanligt när vi ses! Både jag & han har växt som person men endå samma personer, åh❤️

Vilken fin sommar här i Sverige!!
Njuter varje dag verkligen, idag träffa jag Alexandra & Matilda som har sin sista dag här i Kumla, Matilda har nu åkt tillbaks till Norge & senare åker Alexandra hem till Stockholm! Just nu sitter Alexandra ich jag mätta i solen och pratar skit, så mysigt❤️

Har verkligen samlat bra energi från bästa vännerna den här veckan, i förrgår var vi vi tjejer plus Jonna & Amanda , vi åt tacos utomhus, gjorde drinkar sen drog vi in till Örebro och dansa! Så bra dag🙏🏽

Tacksam att jag har så fina personer i mitt liv!

Har vart en bra vecka hittills! Ätit goda frukostar(haha) klippt häckar, läst & tagit det lugnt! Träffade även min saknade amanda åhh så mysigt vi hade det när vi sågs! Pratade i flera timmar om ALLT och gick kvällspromenad , terapi💆🏼 känna skönt att vara hemma! 🙋🏼

Nu sitter jag faktiskt och ritar och imprgon träffar jag förmodligen Paula!

Nu har jag landat i Sverige!

Resan tog mer än 30 timmar... Flög Sao Paulo- Rio Janeiro - Portugal - Sverige! 3 olika flyg sen en bussresa hem på 3 timmar😄 Landade på kvällen hemma i lilla Kumla. Var kul att träffa alla igen och möta svenska sommaren!

I förrgår var det midsommar firande och blev lite too crazy. Ska köra på alkoholfri sommar, ta ett glas öl, en drink osv men inte så man blir så damn full, näää fy.

Vill träna massa nu i sommar men just nu har jag ont lite överallt haha, knäna och höfterna ... Feeling old 👵🏼

31 Januari skrev jag sist och idag är det 14 Juni, öj öj öj... Nu har jag inte vart hemma i Sverige på nästan 5 månader, 5!!! Såhär länge har jag aldrig varit iväg, det känns så konstigt.. Om exakt en vecka åker jag hem och det kliiiiar inom mig , krama om familjen & gosa med med hunden och katten, åh!

Vart är jag nuu då?? Joo just nu är jag i Brasilien med my man och här har vi vart i snart 3 månader! Eftersom det var så lång tid jag skrev så tänkte jag försöka skriva liite kortfattat vad jag haft för mig den här tiden!

Första februari reste vi mot Thailand, vi landade i Bangkok och det var så otroligt härligt att känna den där värmen igen ... Vår första natt kunde vi inte låta bli att dricka billiga drinkar och njuta av billig fotmassage , love it! Och efter en natt i bangkok flög vi till koh samui och där yoga jag varje morgon och kände mig så ett med livet så koh samui gillade jag verkligen, lugnt och skönt helt enkelt! Efter ca en vecka där så blev det helt annan livsstil då vi drog till koh phangen för att uppleva fullmoon party, min första! ALLTSÅ var så otroligt kul, jag hade pratat med en tjejkompis från kumla som skulle dit men vi visste inte alls hur vi skulle mötas upp för ingen hade wifi utanför hotellet och hon skulle ta en båt över med sin kille för dom bodde på koh samui, men from nooo where så möts vi mitt bland allt folk, så kul! Så vi festa typ all night haha

Efter det blev det crazy phi phi island och ao nang sen kände vi oss såå klara med Thailand och drog till Singapore några dagar. Singapore var häftigt men lite svårt att hitta mat till bra pris, typ gröt med grodda mmmhm. Men mycket häftig stad! Efter stor staden drog vi till Bali som är en ö i Indonesien och från där gjorde vi en häftig resa till Labuan bajo i Indonesian för att se vilda komodo ödlor (världens största ödla) Det var nog det häftigaste på hela resan! Labuan bajo är en lite fiskeby och från där annordna vi en båt för att åka ut till bland annat rinca & komodo island för att se ödlorna. Vi sov en natt på båten och stannade till på många vackra strander, vi fick även se lysande planton på natten i vattnet, stjärnklar himmel, delfiner som hoppa framför båten, stora rockor och vackra fiskar, det var underbart

Asien resan avsluta vi i malaysia då vi stanna några dagar i Kuala Lumpur som bara är fullt med shopping malls haha... Efter några dagar shopping (mer tittande eftersom jag försöker bli mer ekonomisk..) så åkte vi ett lååångt flyg till Sao Paulo , Brasilien!

OCH juste, min älskade iphone blev snodd i Bali... Så har haft en halvdan mobil ett bra tag nu, när jag fixar min nya (rooosa) iphone i Sverige så kommer det blir en massa skrivandes här på bloggen!

Här kommer några bilder från Labuan Bajo, Indonesien!