Godmorgon från Nepal!

Vaknade nu och klockan är 05.00, klockan ringer 5.20 så är okej haha.. Första lektionen är hatha yoga och börjar kl 6 så innan det dricker vi alla ginger te med citron för att få igång magen, gärna gå på toan innan lektionen börjar😄

Efter de är det en till lektion och sen frukost, målet denna vecka för mig är att äta så mindfullness(?) som möjligt, äta vad min kropp behöver, lyssna på den

Var så skönt att vara ledig igår, ringde hem och prata med alla, gick på promenad med E och sen åt vi pizza , så gott att äta något annorlunda från maten här även om den är SÅ god, men är alltid ris och något indiskt och nepalesisk så man saknar "vanlig" mat ibland...🙄

Nu ska jag sätta på mig kläder, massera min axel lite sen gå ner och dricka te! 😚😚

​Åhh, jag vet inte om ni vet men vilken magisk känsla det är när någonting du velat så länge blir sann.. jag har länge velat sitta på ett cafe, ha mina pluggböcker och kaffe framför mig, göra en kurs som jag tycker är super intressant, today it happend , liten dröm blev sann✨🌱

Hej! Som sagt så är wifi väldigt dåligt här så har velat skriva varje dag men har vart såå trött och tiden räcker inte till på kvällarna! Vår sista lektion slutar vid 7 sen är det middag och eftersom vi vaknar innan 5.30 så är jag otroligt trött på kvällen haha😄

Idag är det Söndag och vi har inga lektioner, onsdag & söndag är vi lediga! Behövde verkligen det, dagarna är långa med fullt schema, men det är så så så intressant och yoga lektionerna är hatha och ashtanga vinyasa, det är hårt och jag har träningsvärk lite överallt😄 Utöver det har vi har otroligt bra lärare!

Det har vart hårt vissa dagar, två dagar efter ashtanga klassen har jag börjat gråta utan någon ide varför, tror kroppen gör av med mycket smärta osv som vi bär på , sånt som ligger i det undermedvetna, yoga är inte bara poser det är något väldigt djupt och spirituellt och det lär vi oss massa utav här

Just nu sitter jag och E på ett cafe, vi väntar på kaffe och morotskaka & muffin 😃 Ska kolla igenom instagram flödet osv och plugga lite, skönt med wifi👏🏼

Här under ser ni schemat vi hade för den här veckan!

(Detta var skrivet i tisdags men wifi här är väldigt dåligt här så det laddades aldrig upp, så läs som om de vore tisdag haha...)

Från idag och en månad framåt så kommer jag och E göra en yoga lärarutbildning på 200 timmar!!! 200 timmar lägger en grund till att bli yoga lärare, inget man måste bli , man kan även gå kursen som nybörjare bara för att lära sig mer om yoga. Jag gör det för jag är väldigt intresserad av yoga, och dess filosofi, jag skulle kunna se mig själv som yogalärare längre fram i tiden när jag känner att jag vet mer om yoga och har tränat mer, men jag tror den här kursen kommer hjälpa mig massa på vägen!
Kursen är godkänd utav Yoga alliance så går allt som det ska och vi fixar kursen så lämnar vi med certificat , sedan kan vi gå en 300 timmars utbildning efter en tid och då blir vi lärare!

Igår checka vi in och idag är det första dagen på kursen men inga lektioner utan bara träffa gruppen och lärarna och ha öppnings ceremoni! Vi har haft frukost och lunch med gruppen nu och alla verkar helt fantastiska utan att överdriva, alla har så intressanta historier och är inte på samma spår i livet som oss.. Är verkligen så glad att vi tog det här beslutet att åka till Nepal på yoga utbildning, det kommer vara så lärorikt men samtidigt kämpigt och nytt

Imorgon är det en vecka sedan jag mötte upp E i Istanbul och påbörjade resan till Nepal. Men måste berätta om min morgon dagen jag skulle flyga... På lördagen firade jag halloween med Matilda & Alexandra och sent på kvällen började känna någon slags värk över min högra sida, och på Söndagen var det ännu värre, svårt att ta djupa andetag och kände mig andfådd.. På måndagen , dagen jag skulle flyga vaknade jag med ENORM värk i axeln och andades jag djupt då högg de i hela sidan. Jag kunde inte komma upp ur sängen så skickade ett sms till pappa som jag hörde var uppe för han skulle i väg till jobbet, han kom och fick hjälpa mig upp ur sängen, smärtan gick över något när jag kom upp men jag kunde inte fatta vad de kunde vara.. Eftersom jag skulle möta upp E och med flera flyg så bet jag ihop och starta den långa resan till Nepal, var både illamående och kallsvettig under hela resan dit...

Efter jag flyget med 3 olika flyg så var vi äntligen framme i Katmandu.. mina första dagar i Nepal var så hemska, vakna med hugg i sidan och värk i axeln och blev mer och mer orolig vad de kunde vara..
Vi gick i väg till en doktor på torsdagen och han sa att det är muskelinflammation eller muskelsträckning och gav mig massa smärtstillande ... väldigt starka hahah

Jag tyckte de verkade konstigt att de var bara det för hade så så ont.. Men konstigt nog vakna jag upp nästa dag utan hugg i sidan och min axel kändes mycket bättre, nu är det söndag och jag känner mig bättre och bättre, något öm men inte farligt! Så tacksam... inget värre än när ens kropp inte är på top..

Nu är E och jag framme i Pokhara, det tog 9 jäkla timmar med buss att ta oss dit... Det är inte direkt som att åka med en svensk buss på svenska vägar haha... Det är guppigt, väggar byggs om, kringel kramsel vägar och en massa trafik på det! Imorgon ska jag berätta vad vi kommer göra här i Pokhara en månad framåt! Både mega lycklig och super nervös haha....

Hello!

Var så otroligt trött i morse när klockan ringde 6.45, men jag kom upp och åkte iväg till gymmet för att köra core/puls pass, körde det även i måndags så har känt mig ganska så hurtig den här veckan!

Jag har inte gymmat speciellt mycket nu senaste månaderna pga vi rest runt i Portugal och i somras när jag var hemma ville jag bara vara hemma och mysa runt haha

Nu har jag och mamma ätit Banana panncakes med hirsflingor som de heter på receptet!
skriver receptet nedan, de är så goda, nyttiga och mättande, hirs är rika på mineraler och B-vitamin!
Älskar pannkakor för finns så många varianter och man kan ha så många olika tillbehör, idag blev det hallon, blåbär, havtorn och lönnsirap mums!
Nu ska jag ut och gå med Teddy!

Receptet till 10-12 små plättar:

1 stort ägg
2 msk smält smör
2 1/2 dl mjölk

Blanda alla torra ingredienser i en bunke. Mosa bananen och blanda ner i bunken med smör och mjölk. Vispa slutligen i ägget och låt gärna smeten stå i 10 minuter. Stek små plättar i en stekpanna med smör, ca 2-3 minuter på varje sida tills plättarna är gyllenbruna. Servera med bär, keso , skivad banan... Done!

Sist jag skrev skulle vi flyga till Faro nere i Södra Portugal
Från där reste vi genom hela kusten med flera stop tills vi kom till Lagos! Vi reste Faro, Albufeira, Portimao & Lagos.
I Albufeira firade vi E födelsedag, och dagen innan hans födelsedag så friade han till mig... Det var en helt underbar helg som jag aldrig någonsin kommer att glömma, kan skriva mer om de dagarna en annan dag!

Men efter helgen med massa firande blev jag jättesjuk... Trodde jag fortfarande var bakis på måndagen när jag vakna men neej haha, fick en stor förkylning och feber som sedan ledde till bihåleinflammation och ögonfluss... Efter 1,5 vecka kände jag mig äntligen frisk igen haha...

Kusten (det jag fick se..) var så vacker, havet, klippor och alla små gator..
Eftersom vi har planer om att bosätta oss i Portugal som är jag säker att jag får se allt snart igen och kunna njuta lite bättre av det än när man var så sjuk! Från Lagos tog vi en buss till staden Sevilla i Spanien där vi stannade några dagar innan vi flög hem till höstiga Sverige!

Nu har vi rest från Cais cai upp till Porto!
Vi gjorde 3 stopp på vägen , Peniche, Nazare och Coimbra. Vi tog buss till alla dessa ställen och det tog 1,5-2 timmar varje resa, vi stannade dock i varje stad i 3 nätter..

Nuu är vi i Porto och det är en stor vacker stad med mycket fina hus, mycket barer, restauranger & shopping!

Dagarna kan bli ganska långa fastän man upptäcker nya städer, och här i Porto stannar vi 8 dagar meeeen vi hittade ett gym till bra pris så det är perfekt👏🏼 Har haft träningsvärk varje dag här😁

På torsdag flyger vi till Faro som ligger nere i Södra Portugal! 🍀💫🦋

För en vecka sedan åkte jag och E till Portugal, det är första gången för mig här och tredje för honom. Vi ska se vad vi känner för stället och om det kan vara ett ställe att slå oss ner! Efter 2,5 år på resande fot så börjar de bli dags att hitta ett ställe vi kan kalla hem.. men vill aldrig sluta resa haha

Vi landade i Lissabon och so far har det varit fantastiskt! Vi sover på ett ställe genom airbnb, vi delar toa och kök med andra men knappt sett någon, så det har funkat jättebra!

Det är verkligen mysigt här, små söta gator med massvis av restauranger och butiker överallt! Trevligt folk och man känner sig lika trygg på kvällarna som på dagarna!

Tackvare metro så är det väldigt enkelt att resa runt i staden och kostar inte mycket heller. Om inte metro så finns buss, tåg och taxi såklart

Igår tog vi tåg till Cais cai och kostade ca 100 kr för oss båda fram & tillbaks. Resan tog 30-40 minuter sen var man vid stranden, var så härligt😍