Halloj, i onsdags morgon kom jag och K hem från vår två veckors resa i Italien och Malta. Det har varit två sköna veckor med mycket sol och bad, känner mig otroligt mer utvilad och redo inför hösten.

Själva resan till Malta var i början ganska jobbig. Det jag menar med det är att det var lite gammal ångest och känslomässiga tankar som kom upp igen, men tanke på den saknad jag kände då jag var där. Vi åkte runt nästan hela ön och jag visade alla ställen som jag varit mycket på under tiden jag bodde där.

Vi bodde i en privat lägenhet i Marsaskala som nästan ligger längst ner på ön, det blev mycket bussåkande. På torsdagen träffade vi upp mina fina maltavänner och vi åkte alla tillsammans till blue lagoon, världens bästa dag hade jag. Kvällen efter så hade vi födelsedagsfirande för en av vännerna på ett fint ställe i Paceville.

Sista dagen så hade jag och K en pooldag på café del mar, det stället var bäst. Det var lugnt med folk, god mat och väldigt goda drinkar. Riktigt resetips.

När vi skulle åka hem så kändes allt bättre. Jag hade fått visat honom Malta som jag alltid velat och jag hade fått upplevt Malta på sommaren. Och nu känner jag att dendär ångesten över att lämna ett så fint ställe och allt annat där inte existerar längre, jag känner mig nöjd och klar. Och jag har haft en riktigt bra resa.

Godkväll! En liten uppdatering nudå!

Nu bilar jag och Kevin till Bologna AirPort för att åka till kära Malta, så spännande att åka tillbaka! Vi har haft det underbart här uppe i bergen i San Savino i Toscana. Nu mot nya äventyr!

Hallå hallå! Nu är vi framme i Toacana i Italien. Efter mycket strul igår på resan hit så kände vi att vi bara ville ta det lungt idag, det blev att bara sola/bada och grilla.

Huset som vi bor i är helt perfekt, jättemysigt och väldigt fräscht. Utsikten från gården och huset är den bästa!

Imorgon ska vi åka på utflykt, vart det blir får ni se sen! /puss

Började morgonen med ett träningspass tillsammans med K, känns så bra att börja dagen på så vis. Efter det så hämtade jag ut min favvobox/@glossybox !!

Har verkligen börjat tycka om GLOSSYBOX mer och mer. Tycker produkterna bara blir bättre för varje Box.

Blev extra glad över Maria Nila's torrschampo (som skyddar mot UV-strålning) och Monu Professional skincare sun lotion. Passar verkligen perfekt då jag åker utomlands i två veckor.

Det blev en roadtrip denna helg också, mer söderut. Vi har kollat på lite saker inför hösten, de flesta förstår nog vad det handlar om.

Mer detaljer kommer sen.

Idag är det exakt 2 veckor kvar tills vi åker på semester. Vår första destination blir Italien, Toscana. Hört så mycket bra om just Toscana och den fina naturen med alla vingårdar. Kommer bli så mysigt!

Nu är också flyg och allt fixat inför destination #2 till Malta, vi åker alltså vidare från Italien till Malta där vi kommer att bo i en lägenhet i Marsascala. Vill bara åka nu!

Bilder tagna från Pinterest.

Hallå hallå! I söndags så shoppade jag lite inför resan och fick bland annat med mig dessa två godsaker.

Eftersom min parfym från Burberry är slut så blev det denna gång en ny parfym från Chloé som är deras nya parfym. Jag har så svårt för att hitta parfymer jag gillar men den här var riktigt fräsch och passar mig perfekt.

Och sist men inte minst....mina nya skor!!! Dessa är jag riktigt nöjd över. Har länge velat ha just dessa ballerinaskor från Tory burch och äntligen så är dom mina. Vilka minnen jag ska skaffa med dessa skor!

Hallå på er. Igår åkte jag och K på en liten roadtrip. Vi åkte först och hälsade på en hockeyklubb och efter det så drog vi vidare till Stockholm. Eftersom vi åker om 2 veckor (!!!!) till Italien och Malta så passade vi på att shoppa lite på m.o.s och jag hittade såååå fina saker. Tänker visa er det i nästa inlägg.

Hallå hallå, väldigt längesen sen sist nu. Igår så fick jag äran att gå ännu ett år på Leksands gymnasiums studentbal. Med min fina baldejt oliver och en härlig middag så blev min kväll riktigt lyckad igår!

Hejsan alla! Klockan 8 imorse väckte jag Kevin med frukost och paket på sängen. Hade sån otrolig ångest inför vad jag skulle köpa till han men tillslut så kom jag på den perfekta presenten för min 20 åring. Av mig fick han en GoPro Hero 5 black, han blev väldigt glad så jag är mer än nöjd. Vi kunde såklart inte låta bli att testa den idag ;)

Både min och Kevins familj kom på besök till oss, vi gjorde även ett besök på förmiddagen till Orsa för att hälsa på hans morföräldrar.

Nu blir det godnatt för min del //Puss