Hejhopp! Idag har vi nästan promenerat runt hela Magnetic Island. Vi startade vår vandring från hostelet vi bor på strax efter klockan 9 på morgonen och vandrade i hela 5 (!!) timmar, tiden bara flög iväg. Vi gick allt som allt 2 mil över sten och snår. På spänn fick vi va hela tiden för man vet inte vilka faror som lurar i den australienska regnskogen. Vi såg både ormar, spindlar och ödlor. På Magnetic Island bor det hundratals av vilda koalor, men tyvärr såg vi inte några koalor men fler chanser kommer ju.

Nu sitter vi och väntar på färjan som ska ta oss till fastlandet igen, efter två nätter här på ön. Det har verkligen varit hur härligt som helst här!

Bild på den himlans trevliga frukosten på vårt hostel.

Nu har vi påbörjat vår östkustresa med Greyhoundbussen som ska ta oss ända ner till Melbourne. Första stoppet var Townsville som vi nu har spenderat två nätter i. Townsville är en mycket liten och mysig stad. Vi har bara kopplat av och tagit det lugnt här, vilket verkligen behövdes för att ladda om våra batterier på nytt. Vi fick ett helt eget rum för första gången på det hostelet vi bodde på här, så skönt.

Kramis!

Alltså detta har alltid varit en dröm, att få snorkla i barriärrevet och idag uppfylldes min önskan om att få snorkla där. Det var en så mäktig känsla att få simma tillsammans med hundratals färgglada fiskar. Jag såg både Nemo, Doris och deras vän sköldpaddan. Det var en underbar dag helt enkelt! Och jag är så tacksam för att jag fick uppleva detta.

Dagen började med att vi gick upp i grynen och sedan dess har vi spenderat hela dagen till havs med all-inclusive mat på båten = perfekt dag med skinande sol!

Kramis!

Godmorgon! Nu sitter jag och Alida på hostelet och dricker vårt morgonkaffe. Efter frukosten tänkte vi promenixa ner till centrumet i Cairns, för att boka och planera vår östkusterna. Efter det ska vi lägga oss en stund vid lagunen (en gigantisk allmän pool här i Cairns) för att sola och bada. Man får ju inte bada i havet här pågrund av de farliga maneterna samt pågrund av att det kan finnas krokodiler därför har de gjort en jätte stor pool som alla kan bada i.

Det känns som att vi har kommit till ett annat land när vi flög hit från Sydney, för den tropiska värmen är verkligen så påtaglig här jämfört med Sydney. Det är även ett mycket lugnare tempo här än storstaden.

Kramis!

Om sisådär 18 dagar tar jag mitt pick och pack och beger mig ner till kastrups flygplats, för jag ska nämligen åka till Australien (!!). Det ska bli ytterst spännade och jag är väldigt taggad, än så länge är jag inte nervös men resfebern kommer säkerligen precis dagarna innan. Funderar på att börja blogga där nere, får se om tiden räcker till och om orken för att blogga finns. Tänkte iallafall bara titta in här och säga hej och slänga in lite bilder ifrån min vistelse i Stockholm hos min käraste kusinvitamin Naomi. Vi hade det jätte trevligt, som alltid. HA DET BÄST!

Det här med att blogga är nog inget för mig, glömmer alltid av att jag faktiskt har en blogg. Nä jag har varken tålamodet eller orken. men hur som helst, just nu sitter jag på bussen påväg upp mot Göteborg för att gå på opera med klassen, ska bli mys! Ha det så bra!

Bilder från mitt livs sista sportlov som spenderades med familjen och bästis i Norrland. Saknar.

Låter bilderna tala för sig själv idag.. Ha en trevlig kväll kära vänner!

Det är något speciellt med den här låten och killen, fastnade direkt när jag hörde hans bidrag i tisdags! Haft låten i mina lurar konstant sedan dess. Så himla bra, ifall inte Måns kammarhem vinsten gör det ju inget ifall Loic/Belgien gör det! Heja!

Ledig ifrån skolan idag, mys med John, valparna och såklart lite matte plugg då det är matte nationella imorgon...

Börjat premunera på Elle och första tidningen trillade ner i brevlådan igår. Wiii!