God kväll. Äntligen läggdags! Idag har jag som sagt flyttat lite grejer och nu är det bara en låda kvar som jag ska ta imorgon bitti. Städfirman kommer på eftermiddagen. Sen har jag bara x antal lådor att packa upp. Puuh! Balkongen är fortfarande fin i alla fall och nu har vi även lite plantor där. Paprika, tomat och gurka : )

God morgon! Jag klev upp med sambon vid 7 imorse och nu ska jag flytta över de sista grejerna från gamla lägenheten. Ska lämna nyckeln till städfirman vid 14 och imorgon ska den flyttstädas. Skönt! Annars idag ska vi tvätta (sambon jobbar och kommer hem vid 14) handla och träna : )

Dagens frukost | Fint vid 2 inatt

God kväll. Jag har haft en skön söndag. Sovmorgon följt av god frukost och sedan åkte jag och sambon till marknaden. Köpte getost, krydda och jordgubbar plus varma chips. Efter det åkte vi och tränade och sen har vi pysslat här hemma, burit lite mer grejer (ska bära det sista imorgon) och nu är det läggdags ^^

Hej! Vi kom hem natten till lördag runt 2 så idag tog jag och sambon sovmorgon till 11. Packade upp lite, åt frukost och sen hämtade jag bilen och åkte till familjen i Nor. Kom hem för ungefär en timme sen och nu är det läggdags. Imorgon ska vi besöka järvsö marknad och flytta mer grejer.

Några bilder från i fredags och dagens kladdkaka : )

Hej torsdag! Idag började vi dagen redan klockan 7 och halv nio ungefär blev vi hämtade för att åka ut på Valsafari. Vi fick se två olika sorters valar samt delfiner och det var himla roligt! Vi hade dessutom ovanligt fint väder mestadels av tiden vilket var skönt. Jag hann inte ta några bilder men min sambo gjorde det så det kommer senare. Eftersom det gungade en del så tog vi sjösjuketabletter innan vi åkte så jag har känt mig som ett ufo hela dagen. Men hellre trött än illamående : )

Efter att vi kommit tillbaka till hotellet så åt vi lite, dove middag och sen kollade vi in en stor kyrka här i Reykjavik. Tredje högsta byggnaden som finns här. Nu ska vi sova sista natten innan hemgång för imorgon åker vi hem till Sverige igen.

Juste,hittade en till vegans glass som jag måste prova. God!

God kväll. Idag har vi varit och tittat på ett stort vattenfall, sett en film om hur det blev när det sista stora utbrottet ägde rum, väldigt intressant! Ikväll har vi varit på ett badhus här i Reykjavik. Fanns pooler med olika gradantal, 4-6, 38-40, 40-42, 42-44 och vanliga pooler. Jag höll mig till 38-40 och 40-42. Skönt men jag blev alldeles trött efteråt. Nu ska vi sova, klockan är 22,30 nu för imorgon bitti ska vi på valsafari :D

God kväll. Klockan är snart 10 här på Island och vi är på väg till hotellet då vi badat i den Blå Lagunen ikväll. Det var fantastiskt skönt och härligt. Tyvärr stormade det och regnade men det funkade bra ändå : ) Hade inte telefonen med då jag inte hade något skydd till den men däremot filmade vi med min actionkamera ^^ Tidigare idag var vi på lite sightseeing och så var vi på Vikingamuseum : )

Efter 10 timmars sömn och frukost tog vi bilen och åkte längs The Golden Circle här på Island. Det var fyra huvuddestinationer sen stannade vi längs vägen där vi tyckte att det var fint också : ) Detta är bars bilder från mobilen så jag kommer göra en bättre sammanställning och skriva vad allt är när jag lägger ut bilderna från systemkameran : ) En väldigt bra dag har det varit i alla fall och nu ska det bli otroligt skönt att sova! För fler bilder samt videor så uppdaterar jag ofta på instagram där jag heter "caloriine" ^^

Hej från hotellet (The Capital Inn) på Island, närmare bestämt i Reykjavik. Vi åkte hemifrån redan 7 imorse och planet gick 14,20. Vi åt på Max på Arlanda innan vi åkte och det blev riktigt struligt då någon annan fick min glutenfria hamburgare. När jag 20 min senare fick min burgare var det med ost trots att jag beställde utan xD Dom kompenserade med en massa mat och erbjöd senare pengarna tillbaka men jag sa att det var okej ändå, hade ju fått en massa extra mat : ) Snällt av dom i alla fall!

Flygresan hit gick bra, tog ungefär 3 timmar. På flygplatsen hämtade vi upp hyrbilen och sen åkte vi till hotellet. Ikväll var vi på en stor mataffär och jag hittade ÄNTLIGEN Ben and Jerry's veganglass!!! Så himla god! Vi har kök på hotellet så vi har ätit lite och nu ska vi sova. Klockan är knappt 22 just nu men vi är väldigt trötta.

Hej lördag och första dagen på semestern! Idag klev vi upp 9,30 och efter frukosten åkte vi på köpingen en sväng. Har även varit ner till källaren med grejer samt burit grejer från gamla och hit. Puh. Har även hunnit träffa Sarah. Vi har haft balkonghäng, jag har ätit en grekisk sallad och så åt vi glass. Ikväll har jag och sambon ätit god mat på balkongen och nu ska vi packa lite och sen blir det träning. 7 imorgon tar vi bilen till Arlanda, wiiieee!

Var meningen att vi skulle äta kycklingfilé och sötpotatisstrips men det var slut så då fick det bli kycklingkebab och klyftpotatis istället :p