Idag är en av de där dagarna då jag klappar mig själv lite extra på axeln. Det är en sån dag då jag ler på morgonen. Försäkrar mig om att det faktiskt är rätt datum. Och så ler jag igen.

Jag tror inte ni förstår den stolthet jag känner inombords varje månad den 20e. Ingen i min närhet trodde på mig när jag tog mitt beslut. Ni ryckte på axlarna och undrade hur de skulle bli denna gång, hur länge de skulle hålla.

Så nu sitter jag här. Tre år och åtta månader senare och är ren. Ren från ett gift som jag dagligen suktade efter. Och jag är fri. Fri från de demoner som gästade min kropp varje natt. Som fick mig att koppla bort både hjärta och hjärna. Känner jag inga känslor eller tänker några tankar så slipper jag ångesten. Allt går att begrava. Djupt inom mig. Tills de den där dagen kommer då jag minst anar det och de bubblar över. Och jag drunknar. I känslor och tankar som jag under så många år dolt för mig själv.

Övergrepp och förnedring.
Misshandel och hot.
Sorg.

Idag tittar jag ner lite extra på min högra arm. På de tre orden som bildar en mening som jag läser för mig själv varje dag. Jag är stark.

De här med att jag gick och la mig för två timmar sen men inte kunde slita mig från telefonen och datorn. Farligt. Scrollat igenom alla sociala medier, uppdaterat min Linkedin-profil, kollat igenom bilder från Barcelona, internetshoppat. You name it!

Men nu borde jag verkligen sova. Jobb imorgon från 9. Håller på och lägger in alla anställda i vår nya databas, de tar sin lilla tid att samla all information från våra medarbetare som behövs. Hade ju en stor gruppintervju i tisdags, så nu ska det bokas in enskilda intervjuer och alla CVn och personliga brev ska läsas igenom igen. Åh, vad jag gillar det jag jobbar med! Förstår ni hur mycket människor jag träffar under dagarna? Personer som ger mig så mycket! Det är häftigt!

Polo - H&M // byxor - American Vintage // jacka - Mango // skor - Philippe Model // solglasögon - Saint Laurent

Hemma i ett grått och regnigt Sverige... Precis ätit frukost och ska strax lämna hemmet för att åka och kolla på sängar följt av lite jobb på Arbetsförmedlingen. Ska hålla i en stor gruppintervju där och förhoppningsvis hitta lite kandidater som vill jobba hos oss!

Nu har vi precis boardat och väntar på att de sista ska komma på planet. Snodde åt mig fönsterplatsen som vanligt så att jag kan kolla ut vid start och landning. Fortfarande lika rädd för flygningen som när vi var tvungna att nödlanda för 17 år sedan. Sånt sätter sina spår...

Planerar iallafall att redigera lite bilder från resan och sen sova resten av tiden. Tar ju bara 3 timmar!

Skinnbyxa - H&M // tshirt - H&M // kavaj - Zara // väska - Stradivarius // solglasögon - Saint Laurent // skor - Philippe Model

Sitter just nu på Starbucks och äter lite frukost samtidigt som jag uppdaterar er! Vi har checkat ut och ska springa lite på stan innan vi hämtar våra väskor på hotellet och åker mot flygplatsen.

Jag behöver hitta en gosig polotröja i vit/beige typ. Såg en inne på Benetton som jag tänkte köpa igår, men då var ju precis ALLT stängt...

• Mat

Vi tog med pappa till en häftig restaurang som låg på en bakgata från la Rambla där de hade väldigt mycket vegetarisk men också en del kött, dock bara eko och organiskt. Himla gott!

Åh jag har ätit så god mat dessa dagar vi varit här!! Hade bara kunnat åka hit för att besöka olika restauranger hela dagarna och äta mat. Mums!

Nu ska jag få iordning på mina saker och sen lägga mig. Helt slut. Igår gick vi 2 mil och idag blev det 1,6 mil. Har ont i kroppen!

Imorgon strax innan 14 går planet hem, så vi kan checka ut i lugn och ro, äta frukost och förhoppningsvis hinna med lite shopping!

• Mat

Gått en lång promenad längs med strandpromenaden och nu stannade vi till för en öl på ett litet café längs med stranden.

Jag har redigerat lite bilder och passar på att uppdatera er medans vi njuter av solen. Idag är det faktiskt 20 grader, ändå går jag fullt påklädd och fryser i skuggan...

Kommer upp ett inlägg senare med vad jag har på mig, köpte en ny kavaj och en väska igår så båda fick åka på imorse!