Denna skaldjurspastan jag fick till middag igår var inte dum. Bläckfisk, räkor, tomat, lök och champinjoner i massa grädde och vitt vin. Jag assisterade och gjorde vitlöksbröd och drack julmust i mängder.

Igår var jag och bestie på event. Mycket trevligt en kall torsdag. Arkaden bjöd in till julmingel! Att kolla på kläder med ett glas champagne från Richard Juhlin i handen är en himla bra kombo.

Hittade detta snygga set i sammet från Benetton, blev kär. Perfekt för nyår eller någon annan uppstyrd kväll!

Hade på mig en lackkjol, skön polo och ett par knähöga stövlar. Kan inte bli fel!

En liten selfie för att visa min snygga hårfärg, är så nöjd! Får en liten chock varje gång jag kollar i spegeln...

I onsdags åkte jag hem till mamma och lillebror för lite tacos och mys. Så skönt att få komma hem ibland och bara vara! Efter ett par timmar åkte jag hem för att dricka te i mängder då jag kände mig sjuk. (I skrivande stund har jag både feber och en jäkla förkylning)

Gick upp tidigt igår för tvätt och fix hemma innan jag gjorde mig i ordning och åkte till min frisör. Utväxten var brutal. Skäms nästan över att jag visar mig ute när håret ser ut så... Drack kaffe och läste senaste numret av Damernas Värld.

Jag är blond. Är galet nöjd! Min frisör Camilla LYCKA Frisör & Butik fick till en riktigt grym färg som jag passar i. Känner mig så snygg!!

Igår gick jag en sväng på stan i mina älskade Isabel Marant, jäkla drömskor alltså! Köpte present till bestie som vi skulle fira senare på kvällen. Får lite lätt panik av att gå på stan när de är så mycket folk. Black (friday) weekend och löning är ingen bra kombo...

Fick med mig denna underbara skapelse i röd sammet från Gina Tricot som har varit slutsåld överallt. Invigde den under kvällen igår ihop med en helsvart outfit!

Medans jag gjorde mig iordning hemma fotade jag denna magiska solnedgång. Bland de vackraste jag sett på länge!

Åkte hem till min fina vän Andrea och ställde mig i köket så att hon kunde göra sig i ordning. Fixade mat och snittade blommor jag köpt till födelsedagsbarnet. Vid halv sju kom 10 tjejer för en god middag, bubbel i mängder och tjejsnack. Vi styrde sen stegen mot 8eight där vi var ett par timmar för att sen springa över gatan in på Push för fuldans och allsång. Avslutade i Bakfickan. Där nånstans fick jag nog av alla fulla människor och hoppade in i en taxi. Somnade gott halv sex på morgonen med ett leende på läpparna.

Med risk för att detta börjar bli mer och mer en matblogg... Men igår gjorde vi en riktigt god pizza till middag. Parmaskinka, mozzarella/gorgonzola, cocktailtomater, rödlök och ruccola. Balsamvinäger på toppen. En jäkla dröm. Åt tills matkoman var ett faktum.

Träffade även bestie för lunch och en tripp till solariet. Måndagar betyder sushi, så de fick de bli! Går ju inte att tröttna på denna underbara mat!

Orkade verkligen inte ställa mig och laga middag så fick bli sushi via Foodora. Så jäkla gott!

I lördags tillträdde jag min nya roll på vår restaurang. Ska bli riktigt spännande att få visa vad jag går för! Kul med nya möjligheter och mer ansvar.

Isabel Marant - behöver jag säga något mer? Nu är de mina och jag kunde inte varit lyckligare!

Farsdag i söndags. Fina pappa gottade sig dock i Barcelona så blev ingen söndagsmiddag. Får ta igen de snart!

I onsdags åkte Julia och jag från hotellet in till stan med tunnelbanan (tvungen att skryta lite då vi kände oss rätt duktiga!) för en bättre middag på den omtalade restaurangen Miss Voon.

Vi började med varsin drink på ingefära och fick sen in våra sex olika rätter vi delade på. Alla rätter kol in med bra mellanrum, ni vet när man verkligen hinner fotografera (hahah), äta, njuta av maten och prata innan nästa rätt. Otroligt trevlig personal som visste vad de gjorde och som dessutom gillade de dem gjorde!

Vi avslutade med varsitt glas bubbel för att fira livet! Gick därifrån med ett stort leende!

Har nog varit väldigt tyst här inne senaste veckan... Jag har varit i Stockholm sen i måndagskväll för kurs. Otroligt spännande! Nu sitter jag och Julia på Starbucks och dricker lite kaffe innan tåget förhoppningsvis kommer.

Åt riktigt god sushi till middag på en restaurang inne på T-Centralen, mums!

Här har ni mitt fina diplom från kursen jag gått klart. Vi har gått igenom kollektivavtalets alla kapitel och paragrafer så att vi ska veta exakt vad vi får och inte får göra på våra restauranger. Hur man behandlar sina medmänniskor, var går gränser för diskriminering exempelvis? Väldigt lärorikt och kul!