Så där nu har vi lämnat Australien och vi är tillbaka i Sverige och hemma hos våra föräldrar!
Det känns väldigt skönt att vara hemma i kylan, även fast det är svinkallt!!
Bloggen kommer ligga kvar som ett minne och nästa gång vi åker utanför Norden så kan ni kika in här och se lite bilder. Tack för den är gången!

Imorgon är det sista heldagen för oss i Sydney och Australien för på onsdag sätter vi oss på flyget hem till Sverige!
Gud så fort tiden har gått!! 3 månader har bara sprungit förbi, men när jag tänker tillbaka så har vi lyckats göra nästan allt jag vill!

Idag var vi på Coogee beach och bara solat och badat, försökt att maxa brännan...! Vi åt på en jättegod resturang... Kommer tyvärr inte ihåg vad den heter... Där käkade vi en varsin kycklinghamburgare. Jag tog en med kycklingschnitzel och pesto och Jonathan en med vanlig grillad kyckling med typ chili-majo.
Senare under kvällen så åkte vi upp till hotellbaren i Shangri-La, det är något häftigt med höghus och utsikter! Där drack vi två drinkar var sedan traskade vi ut till hamnen och petade på Operahuset! Haha!!

Nu ska vi sova, eller jag ska, Jonathan sover redan här bredvid. Godnatt!

Idag har vart en riktig "ta det som det kommer dag"
Vi har gjort det vi känner för (vilket vi har gjort annars också, men idag kännes det extra spontant)
Vi har vart uppe vid Jonathans skola och tagit lite bilder som Jonathan ville skicka till sin mamma och vi har vart och handlat mat som vi verkligen ville ha, utan att snåla.
Sist av allt så har vi vart på en av världens bästa whiskybar, The Baxters Inn heter den, riktigt cool!

Jonathan tog med mig dit i kväll som en överraskning och bjöd på drinkar. Jag har hittat min nya favorit som heter Amaretto Sour, mums!! (Kan man säga mums till något man dricker, kanske jag ska säga slurk?!?)
Jag försökte att ta en bild men jag fick verkligen inte med stämningen eller upplevelsen, tråkigt nog. (Den första bilden har jag tagit från Google) Innan man kommer till entrén så går man igenom en läskig gränd och sedan kommer man till en vakt (nästan så att han knackar på dörren och säger ett lösenord, så att man kan komma in) så går man ner för en kall betong trappa där det står massa tomma öltunnor och när man öppnar dörren nedan för trappan så kommer man in till en bar som luktar gammalt trä och heltäckningsmatta, verkligen en speciell lukt. Det är folk överallt och allting är väldigt gammalt men väldigt classy. Dom som jobbar där är väldigt trevliga och tar sin tid att göra drinken så att den blir ordentligt gjord och smakar utsökt.

Nu har vi inte många dagar kvar här nere och när vi kommer hem så för min del så väntas det jobb, leka med en liten hundvalp, leka med min hund och få massa kärlek av henne fixa allt som jag satte upp på hyllan när jag åkte. För Jonathans del så ska han hem och tanka kärlek hos hans familj och vovven, och det är flyttningsdags hos familjen Engman så han ska hjälpa till att städa och flytta.
Vi båda tycker att det ska bli skönt att komma hem, vi känner oss klara med Australien och Sydney för den här gången vi får se hur det ser ut nästa gång vi kommer ner här, hur mycket staden har utökat.

Lite dålig kvalité på bilderna men jag orkade inte ta med min kamera.

igår blev det en halv dag på stranden, på Bondi. Runt klockan 4 så började det dra in ett stort mörk moln så vi tog bussen hem och satte på Harry Potters sista film.
Jag hade inte sett den än så det blev passande att se den när det regnade och var skit väder utomhus (vi kommer komma hem som två runda bollar, så mycket onyttigt vi moffar i oss under filmstunderna).
Jag tyckte den var bra men eftersom Jona
than har sett fler Harry Potter filmer än mig så blev det mycket pausande och frågestunder under filmen, jag förstår nu att man kanske måste ha sett dom flesta av filmerna för att förstå vad som händer och vad allt i filmen betyder.

Nu ska jag ta och fixa till mig lite för vi ska dra ner på stan och kolla på kostymer till Jonathan. Han har fått en av mig i födelsedagspresent men jag kan inte köpa en till han bara så där utan han måste vara med och prova en så att den sitter som den ska och så att han får rätt färg på den också!

I bakgrunden av bilden så ser ni Sydney innerstad och alla höghus.

I förrgår var vi på denna underbara plats som heter Watson's bay. Det påminner lite om en fin ö i Stockholms skärgård
Fina människor som kommer med båten för att äta på restaurang eller kanske hyra ett hus på ön under sommaren, riktiga finlirare.

När vi hade legat på stranden ett tag och badat i havet så gick jag, Jonathan och Anton på en liten promenad och upptäckte ön, söt och jordnära ö.

Igår var vi ute och gick en Costal Walk mellan Coogie beach och Bondi beach, superfint var det!
Vi stannade på en strand och solade och svalkade oss lite i vattnet, jag tycker att det är lite kallt i vattnet här nere i Sydney så det är inte ofta jag verkligen badar, oftast står jag bara med vattnet upp till knäna och kollar på när Jonathan kastar sig i vattnet och badar.

Senare under kvällen så gick vi ut och klubbade på en nattklubb som heter The Argyle så idag blir det en hemmadag med hemkörd pizza från Dominos, glass och kakor.
(Vi som bestämde oss för att inte äta så mycket socker innan vi åker hem, så blev de med det)

Fått lite förfrågningar varför jag inte har uppdaterat så mycket, här kommer svaret: det regnar, massor, det är översvämningar överallt så det är svårt att gå utanför dörren och upptäcka Sydney när det är floder med vatten utanför dörren. Igår stod det på nyheterna att det hade regnat 160mm och idag har det kommit 140mm och klockan är bara halv 2, shit.

För att ni inte ska uttråkade så har jag hittat lite bilder som jag inte har visat än, enjoy!

After shopping drink.

Byron bay, den 25/12 så var vi ute och surfade i vågorna.

25/12 Här sitter vi på stranden och kollar på solnedgången och eftersom det är julafton i Australien så passar jag på att ha min tomteluva på mig.

24/12 Här har vi precis landat efter fallskärmshoppet! Så glada,

Byron bay, vi hittade en söt golden som satt utanför affären och väntade på matte/husse.
Eftersom vi båda har egna hundar hemma så är det skönt att få klappa på någon hund ibland, få lite hundkärlek!

Nyårsdagen, den klassiska Sydney bilden där både operahuset och bron är med.

Denna vecka så har vi firat oss, två år tillsammans.
Vi har ätit på resturang och druckit goda drinkar, bara dom vi två gillar mest! Finkläderna var på och humöret var på topp!

Men innan vi skulle ut så skulle Jonathan stryka sin vita Ralph Lauren skjorta men strykjärnet hade inte blivit använt på länge och det låg massa skit i ångrören, vilket vi inte såg så det blev fina märken efter... Opps...
Som tur är så tar Vanish (det rosa tvättmedlet) bort allt så efter lite jobb och skrubb så försvann fläckarna, tur det annars hade det någon inte vart så glada minner.

Gott nytt år!! Här är klockan är mitt på dagen och den 1 Januari 2016!
Det är 30 grader och sol.

Igår så köade vi i 13 timmar på en gräsmatta för att få komma in på området och för att få se raketerna, så galet, haha varför gör man ens så?
Som tur är så fick vi en bra plats att se alla fyrverkerierna på men nästa gång jag kommer till Australien och till er som vill åka hit för att fira nyår: boka ett bord på operabaren eller hyr en båt, det är nog det bästa för att få uppleva nyår i Sydney. Det kanske kostar cirka 5000kr/person men det är så värt det!

Idag ska vi bara njuta av att vi firar 2 år tillsammans och jag kanske ska hitta en resturang att ta Jonathan till?
Hmm vi får se, det kanske blir en dag på stranden?

Vilken resa vi har haft, tagit dykarcert, hoppat fallskärm, seglat på ett av dom sju haven, snorklat, kört 4-hjulsdriven bil på den största sand-ön i världen, vi har shoppat, tänt eld på en brödrost, festat och haft så jäkla kul!! Nu är det dags att ta våran sista buss ner till Sydney och njuta av våra 3 sista veckor i detta fantastiska land.

Den här bussturen kommer ta oss 13 timmar men det är också våran sista. Det kommer kännas väldigt ledsamt men också skönt att få komma "hem" till lägenheten.

Om 3 veckor och 3 dagar så går flyget hem till Sverige, hoppas jag kommer känna mig redo att åka då för just nu känner jag mig verkligen inte redo att lämna allt det här.