Tillbaka på Langkawi, då vi snabbt fixade iordning oss för en reunion med våra vänner. Blev en rolig kväll på våran favoritbar som resulterade i att vi alla ramlade in sent på morgonkvisten lagom till frukosten började.
Annars har dessa 3 dagar bjudit på en tripp till Cable car och Skybridge i värmen, riktigt coolt faktiskt!
Intill Skybridge hittade vi på ett 3D museum, riktigt häftigt och det lyckades även ge rättvisa på bilderna.
Även massage och strandhäng har vi hunnit med trots något sämre väder.
Nu väntar vi på planet som ska ta oss till vårt sista stopp i Kuala Lumpur innan vi landar på svensk mark.
På återseende!

• 146 Readers

5 dagar på Koh Lipe har bjudit på sol&bad, fina utsikter, sjukt god mat och många massager. Stället har verkligen en egen charm, men fem dagar var nog för att mätta oss. Senare idag åker vi tillbaka till Langkawi. Där stannar vi ett par nätter innan vi åker till Kuala Lumpur och slutligen hem till Sverige igen.

• 164 Readers

Byter ut storstaden mot sand mellan tårna.

Resan tog oss bara 1 h med flyg vilket var skönt, då det blev så varmt och kvavt i storstaden.
Väl framme var klockan rätt mycket men inget hindrar hungriga tjejer, tog oss ut på nattmarknaden och hittade massa gott att äta och hamnade i säng rätt sent.

Annars har dagarna bestått av massvis med sol o bad, god mat o vattenskoter.
Självklart hann vi även med roliga utekvällar tillsammans med våra nyfunna vänner som vi avslutade med på en klubb där de "the locals" festade o kom hem alldeles perfekt till frukostbuffén, kallas tajming!

Ses om 4 dagar igen Langkawi, men nu ska vi se vad Koh Lipe har att erbjuda!

• 263 Readers

Kom fram till Kuala Lumpur vid 8-tiden i Tisdags kväll efter en ganska lång flygtur med stopp i Singapore. Tog en uber till hotellet som visade sig vara något över våra förväntningar. Bodde på 48:e våningen med utsikt över hela staden. Två sovrum, två badrum, kök och vardagsrum för endast 150kr natten dvs billigare än hostlet med kackerlackorna i Sydney. Det var så skönt att äntligen få bo lite lyxigt!!

Gårdagen spenderades i ett shoppingcenter med 6 våningar precis bredvid Petronas Twin Towers. Efter ett par timmars shoppande så köpte vi med oss lite plockmat och tog en lugn kväll på hotellrummet.

Idag har vi strosat runt lite längs Kuala Lumpurs gator innan vi rörde oss mot flygplatsen.

Om 30 minuter lyfter planet mot Langkawi. Ser fram emot härliga stränder och en massa god mat!!

• 258 Readers

Gårdagen spenderade vi strosandes på Sydneys gator och kollade lite shopping samt åt en väldigt god lunch. Tog tunnelbanan hem vid 19-tiden och packade i ordning väskorna och gick till sängs.
Blev inte många timmars sömn då en kackerlacka bestämde sig för att hälsa på oss i våra sängar. Trötta tog vi oss upp vid sex imorse och åkte mot flygplatsen.
Sitter just nu och avnjuter en god frukost innan vi kliver på planet mot Malaysia.

Tackar av Australien för fem härliga veckor och tar med oss många härliga minnen och vänner.

• 283 Readers

Första dagen i Sydney och kings cross bjöd på taco-kväll på stan och sedan utgång på en rooftop pool bar. Mycket dans, roliga människor och sång natten lång. Vi kom tillbaka till hostelet vid kl 05 och somnade direkt.

Dagen därpå tog vi en lång och välförtjänt sovmorgon innan vi efter en god lunch åkte mot operahuset, turist javisst! Två stationer bort med tunnelbanan och vi var på plats. Harbour bridge och operahuset var riktigt häftigt, det gör sig dock inte rättvist på bild... efter vi kände oss nöjda tog vi en promenad genom botanic gardens och avslutade med en fika längs hamnen. Det blev en oplanerat tidig kväll då alla var lite slitna från dagen innan.

Idag däremot vakande vi skapligt, käkade frukost och tog oss mot Bondi Beach. Vi har legat här några timmar nu och det är verkligen människor överallt!! Kvällens planer är oskrivna så vi får se vad staden har att bjuda på.

• 298 Readers

Igår nådde vi vår slutdestination för Australien, Sydney.
Checkade in på vårt hostel som vi ska bo på de fyra sista dagarna här i Australien och åkte för att lämna bilen.

Trots att vi var ute i god tid, en timme innan, så skulle det såklart krångla och vi fick åka runt i hela stan för att hitta ett ställe som kunde fylla på gasoltuben.
14.56 rullade vi in med bilen och slapp en förseningsböter som hade legat på 3500, skönt!

På 3,5 veckor så har våran Jucy tagit oss från Cairns ner till Sydney med massa härliga stopp på vägen. Även fast det har varit en frihet att kunna ta sig vart man vill när man vill så är det ganska skönt att slippa den nu faktiskt.

Operahuset, Harbour bridge och Bondi Beach är inplanerat och sedan får vi se vad mer Sydney har att erbjuda, har trots allt tre dagar att fylla innan vi på Tisdag flyger vidare mot Malaysia!

• 323 Readers

Två dagar i Byron Bay och vi lämnar med lite blandade känslor. Staden var verkligen jättehärlig men vädret var inte på vår sida tyvärr.. Vi kom fram till Byron vid lunchtid i onsdags, så vi slängde ihop en pastasallad och åkte ner mot stranden. Vi gick ut och la oss för en nap, sagt och gjort där låg vi som tre klubbade sälar och snarkade. När vi vaknat till var klockan ganska sent på eftermiddag och vi kände oss ganska färdiga i både kropp och knopp. Så vi letade upp några gratisduschar och tog en tidigt kväll med kortspel och babbel innan vi dejta kudden.

Morgonen därpå vakna vi av att vi FRÖS(!?)... inte det man förväntat sig i Australien direkt. Vädret blev dock bättre och vi spenderade förmiddagen strosandes på stadens gator. Lite småshopping och en fruktansvärt god lunch beståendes av en fet hamburgare, pommes och öl! eftersom vi i snitt kanske sover 4-5h per natt så kände vi att en tupplur hade suttit fint. Så vi gick tillbaka till bilen för en liten lur och vaknade upp 2h senare..

Utvilade och piggare åkte vi för att handlade lite mat och senare vidare mot stadens signum Lighthouse för att se solnedgången. Dock hade vi inte vädret med oss, så någon drömmig solnedgång blev det tyvärr inte, men fint var det!!

Torsdagsmorgon och vi vaknar återigen av att vi fryser... eftersom vi "ful"sovit på en parkering var vi tvungna att åka senast 9. Idag pekade gps:n mot Sydney. Så vi packade ihop och åkte strax innan 9. Efter några stopp, bla i en liten stad för lunch där vi mötte underbara pensionärer som spelade boule, har vi vart på vägarna HELA dagen. I skrivande stund är vi ca 2h från Sydney där vi planerar att sova för natten.

• 326 Readers

Lämnade Brisbane igår och åkte vidare ca 30 minuter därifrån till Lone pine koala sanctuary som är ett hjälpcenter för djur.
Äntligen fick vi hänga med kängurus och mata dem. Det var så häftigt och mysigt. Såg även massa andra djur som koalor, ormar, en jätteduktig hund som ledde en flock får, krokodiler m.m. Var även intressant att se hur dem jobbade med djuren där, så vi lämnade stället med gott samvete.

Åkte vidare mot surfers Paradise som visade sig vara en väldigt häftig stad med en stor strand och massa höghus och skyskrapor. Lite Dubai-känsla fick vi. Hängde en stund på stranden på eftermiddagen men det blåste så mycket så vi rörde oss vidare för att se vad staden hade att erbjuda.

Dagens planer är att hänga lite på stranden här i surfers innan vi styr vidare mot Byron Bay där vi planerar att stanna i två nätter innan vi åker vidare mot Sydney där vi ska lämna in bilen på fredag..

Endast en vecka kvar i Australien nu så vi ska försöka njuta så mycket som möjligt sista veckan.

Kram från tjejerna down under!!

• 338 Readers

Efter en tidig natt på hostelet i Rainbow Beach begav vi oss tidigt morgonen därpå (fredag 3/3) mot nästa stopp, Noosa.

Väl framme i Noosa parkerade vi skönheten nära intill stranden vilket även var där vi spenderade första timmarna av dagen. Det var sjuka vågor på stranden vilket resulterade i att en och annan bikinidel saknades, men vi är inte blyga inte så det bjöd vi på.. skämt o sido!

Närmare lunch begav vi oss tillbaka mot vår beauty för att slänga ihop några avokadomackor och möttes till vår förvåning av limousiner och uppklädda människor som spatserade mot en av gräsplättarna nära havet, det vankades tydligen bröllop. Nyfikna som vi var kunde vi inte låta bli att hänga runt och kika lite!

På eftermiddagen styrde vi ca 10 minuter bort från stranden och checkade in på en camping! Urmysigt och superbilligt, två saker helt i vår smak. Eftersom det var fredag aka pizzafredag så var vi inte sena med att leta upp ett bra pizzahak , Dominos fick det bli och fylla magarna fulla! Mätta och belåtna blev det en tidig kväll på campingen!

Fredagsmorgon och solen låg i lä bakom molnen, helt perfekt för dagens plan som nämligen var shopping!! Vi hade fått tips från två nyfunna vänner att det fanns en galleria i Noosa som vi borde besöka. Sagt och gjort, efter frukost begav vi oss direkt mot centrumet och oj vad det kliade i fingrarna... Första butiken kom vi ut ifrån efter ca 1h med varsina påsar fulla med allt från skor till bikinis!! Det var även så resten av tiden där spenderades....

Senare på dagen tog vi oss ner mot stan för att strosa lite på gatorna och råkade ramla in mitt under en surftävling! Så vi hittade några väl utvalda platser och stannade ett tag för en titt! Eftermiddagskvällen såg nästan likadan ut som dagen innan förutom att vi lagade egen mat, spelade kort och svamlade på om allt mellan himmel och jord! Det blev dock en nästintill sömnlös natt pga regnet som slog mot taket större delen av natten....Men vi var fortfarande upp vid kl 7, slängde ihop frukost och åkte ca 30min neråt för att komma till Sunshine Beach! Där har vi hängt fram tills nu där vi i skrivande stund sitter i bilen påväg ner mot Brisbane!