Haft en så bra helg!!! Lördagen var så varm helt sinnes så jag o Jenni var på beachen typ hela dagen, mest i skuggan haha! Började dagen med yoga i sanden precis vid vattnet!! Så drömmigt men också så varmt!

På kvällen var jag och några tjejer på Sunset markets precis vid stranden lite söder om Freo! Så himlahimla mysigt o fint med solnedgång, massa food trucks, livemusik och massa folk!!! Haha kaossvårt att hitta parkering dock! Hahaha omg fick höra så massa konstiga au pair historier om hur au pairen blir tillsammans med pappan/mamman!!! Asså sjukt!

På söndagen åkte jag, Jenni och några andra tjejer på roadtrip upp norr för att se the pinnacels (coola stenar mitt ute i nowhere hahaha!!!). Vi körde också sandboarding (typ snowboard fast på sanddynor). Kult men sjukt jobbigt att behövs gå upp för backen igen haha!!!

Vi år middag på finaste stället någonsin! Uppe på en klippa typ precis vid vattnet och så god mat. Nomnom! Och sen såg vi solnedgången i vattnet.

Körde hela tiden för vi tog min bil så tot blev det 400km på en dag!!! Var lagom trött nät vi kom hem!

xoxo

Okej har varit riktigt dålig på att uppdatera på sistone!!! SORRY! Tiden flyger förbi här o det e alltid så mycket kult o göra.

Har det verkligen såså bra här fortfarande o tycker verkligen om mina kids nu! De e så enkla o mysiga.

Har gjort massa olika saker nu sedan sist typ silent disco (så himla kult!!!!), varit på Ikea o ätit köttbullar o sill (fick sånn hemlängtan!), beachyoga, haft sleepovers, vandrat i en nationalpark (o lite andra hemliga grejer, hehe) osv...grymt har det varit!

Just nu ligger vi på stranden och chillar innan kidsen ska hämtas igen. Så gött att många har samma schema som mig då kan man liksom göra saker under dagen tillsammans! Det e supervarmt väder här igen så sommaren är äntligen tillbaka!!!!

Ska uppdatera mera nu, promise!

xoxo

Haha åhh var så nära att komma ikapp...men nu blir det faktiskt en snabbresume över de sista dagarna!!

I söndags hängde jag först på beachen med Lotte och Ilona (hur fint namn!?) fastän det blåste som fan låg vi där o pinade oss i sandstormen som kom och gick. Hade sand överallt sen haha så var dömskönt att duscha av sig all skit!!

På kvällen åkte jag in till Perth för att käka middag med Lotte och Lena på Grill'd. Det såg så sjukt najs ut på bilderna på insta med alla burgare men blev så besviken för det var verkligen inget speciellt...bättre än donen med inte som tugg...haha aja sen kom Karina och vi gick till Kings park för de hade gjort en stor ljusshow där. Det var öppningsnummret för Art festivalen som kommer pågå i en månad framöver. Så himla kult att de ordnar så mycket grejer hela tiden!!

Det var typ som en slinga man följde och där det på olika ställen hade ljussatt träden med tillhörande musik. Så fint verkligen och wow va mycket folk det var! Crazy! Skylinen av Perth var magiskt nu i mörkret och med månen över.

Jag o Karina väntade på henne kompis Lisa (som var med på Moonlight cinema) typ en halvtimme så det var lite segt men lucky us fick vi skjuss typ hela vägen hem sen haha WIN!! Men kom i säng så sent så var helt död på måndagen!!

Så efter jag hade släppt av kidsen i skolan gick jag o la mig och sov en stund! Haha så drömmigt!! Skulle träffa Karina o hon var också så trött så det var perfa med en nappie innan vi tog cyklarna till Freo. Så enkelt o najs att cykla överallt!

Nu har värmen verkligen kommit tillbaka, dövarmt var det!! Haha sjukt 20 grader varmare nu..

På kvällen gick jag på beach yoga, drömmen att bara få lugna ner sig lite och det var en så fin kväll vid stranden!

xoxo

Okey lördagens tur haha!!! Var ute på cykeltur med Karina hela dagen typ! Hahah såå trött men sjukt kult! Vi cyklade bort till ett superfint ställe där stranden går långt ut i floden med massa kitesurfers. Typ perfekt väder för det för det blåste så mycket o var lite halvmonligt.

Karina är från Holland o där cyklar de ju hela tiden så hon var inte alls lika trött som jag haha, så dålig kondis nu asså...

På vägen hem åkte vi förbi fremantle markets o köpte armband. Sånna typ semesterarmband haha, köpte ett svart (såklart!?) med snäckor! Hahaha sen så klart gick vi runt o åt massa frukt! Lätt det bästa med marknaden!!!

De hade sjukaste glassen där också (se bild haha)!!! Mjukglass med sockervadd runt om haha så crazy!!

På kvällen babysatt jag för några grannar som bor snett emot. Trodde bara det var deras barn men de hade kompisars barn där också...alla barn skulle tydligen vara lugna o bara sova så jag kunde göra mina saker o prata med fina människor som jag saknar! Men så blev det inte...kompisarnas äldsta barn skrek o grät så mycket o sen när jag äntligen fick tyst på henne ville hon bara leka med mig hela tiden. Haha asså kommer dröja länge innan jag skaffat barn...ingen ledig stund någonsin typ!!!

Så jag fick vara med henne hela kvällen, var lite mysigt men aa inte det jag hade tänkt...

Var helt slut när föräldrarna äntligen kom tillbaka så gick dirr o sov. Hade tänkt att parta lite med folk vi träffade igår men haha sängen var för nära!

xoxo

Åh det e så segt när jag råkar radera allt jag skrivit...topiskt!!! Hahaha men nu blir en snabb uppdatering på helgen istället!

I fredags var jag helt ledig så det var riktigt skönt!! Men vädret VSR helgskift kaosdåligt!!! Regnade som bara den, blåste typ storm och var kallt!! USCH! Precis som höst hemma o det ska vara sommar här nu!? Haha Cara säger att det e pga att jag har kommit hit...

Så jag åkte till en sjukt grym outlet med Jenni och Diana på dagen o köpte alldeles för mycket saker!!! Hahaha men så bra grejer (vissa saker behövde jag faktiskt).

Asså Cara e så drömmig hon både körde och hämtade mig från tågstationen annars hade jag varit helt totalt genomblöt! Tur att jag köpte ett paraply igår haha tydligen så äger typ inga vuxna paraply utan bara barnen. Cara o Pete blir bara blöta istället för det regnar typ aldrig här...

På kvällen gick jag o de andra två north freo tjejerna (Ida o Karina) och en till tjej (kommer inte ihåg hennes namn hehe...) ut o åt på en mexikans resturang bara 5 min från oss! Asså det e så sjukt för man får ta med sig sin egen alkohol till restaurangerna här!!! Haha så värt! Så vi köpte vin o drack det till vår tacos, DRÖMGOTT!!!

Först hade vi tänkt att åka in till Northbridge (alla klubbar, barer o uteställen ligger där) men sen blev det så sent på restaurangen så vi gick till MOJOS istället. Det låg bara typ 50m bort och var typ bar/nattklubb men livemusik! Hahaha så kult för Ida gillade det verkligen inte hon ville bara till NB (där alla betalar drinkar, inträde o så för henne till och med uber hem utan att killen får följa med!!! Haha asså What!? Hon e galen!!!). Men jag o Karina hade fan askult (Ida efter ett tag med).

Haha skulle skriva om hela helgen men det blev så långt så skriver om resten sen...

xoxo

Hahahaha Karina är så jäkla rolig!!! Igår när vi var på g till utomhus bion behövde hon tanka men visste inte riktigt vilket nummer det skulle vara så hon tog den billigaste bara! Hahah åh låter inte så kult...

Det var sjukt mycket folk där när vi kom med filtar, picknick, kuddar, täcken alltså så förberedda! Haha jag var sjukt nöjd att Cara hade gett mig en liten solstol som jag kunde sitta på o en filt!!! Nästa gång ska vi go all in bestämde vi haha!

Det har varit sämre väder denna veckan (ska regna o blåsa så mycket resten av veckan!!!) så det var ganska kallt ute. Hade ändå på mig långbrallor, lågtröja, stickadtröja, jeansjacka o filt då var det ändå helt ok förutom när blåsten kom...haha asså vädret e så sjukt! Känns som hemma nu.

Vi såg 50 shades darker, bra men inte riktigt så bra som jag trodde...o ibland hörde men ingeting (pga vi satt ganska långt bak o blåsten!) men det va mysigt o lätt värt att göra!!

Var också på yoga på dagen medans kidsen var i skolan med Diana. Haha sjukaste stället! Svårt att förklara men det var bara en stor plastmatta som alla låg på i ett knasigt rum hahaha men det var skönt i alla fall!!!

xoxo

Idag testade jag min första acai bowl här på Ohana som Lena tipsade om hade de bästa! O ja det var mumsigt men inte så dröm som jag trodde...haha besvikelsen asså! Då var ju frullen så mycket mer värd igår!!

Ja o Lotti en tjej från Danmark smidde lite planer om att tälta en natt på Rottnest (en liten ö någon timme härifrån) när vi åker dit! Lät så himla mysigt att tälta under var himmel!

Sjukaste att folk simmar från Freo till Rottnest!!! Det är 24km öppet vatten...GALET! Det ska min host papi Pete göra i mars men tillsammans med några andra så de byts av under tiden för det tar liksom 6 h... Haha hade varit fett ballt att göra det men tror jag inte riktigt e i min toppform för simning.

Sen träffade jag Ida (hon hade med sig sin hostbäbis sååå söt) och Karina på ett café precis vid tågstationen. Karina bor typ 500m ifrån mig!!! Så najs dock ska hon åka hem om typ 1 mån...hade varit så kult att hänga med henne mer för vi var så lika! Både ålder, att båda pluggat tre år på uni, sättet och humorn.

Hängde med till kidsens simning senare o shit vilka minnen som ploppar upp när man ser tonåringar träna tillsammans utomhus! Asså e så glad att jag har gjort simningen o vill verkligen ta upp den igen här när jag har chansen!!! Ska ba ta tag i det någon gång haha...

På kvällen hade jag o Karina en dog-dejt o gick runt med våra hundar o pratade, myspys!

xoxo

Åkte till City beach idag igen med Jenni efter jag lämnat barnen i skolan. Vi hade drömmigaste frullen på ett café ODYSSEA precis vid vattnet!!!!

Ibland e det svårt att fatta att jag verkligen är här nu! Allt e så perfekt o underbart!!! O stranden vi var på idag! Helt crazy!!!! Turkost vatten, kritvit strand, blå himmel o strålande sol, kan inte bli så mycket bättre!!

Stannade på stranden tills det var dags att hämta upp barnen på skolan igen. Det blev sjukt stressigt hemma när de skulle äta o sen nästa dirr till Martial Arts...

Row var sjuk så han kunde inte gå o då ville inte Luc heller...suck va jobbigt allt blev haha hon grät så mycket men tillsist övertalade jag henne med "bara 10 min sen går vi". Haha efter 30 min gick vi, succé!!

Pete va hemma när vi kom hem så hetsade ner på gratis yoga på Leighton beach (haha så värt!!). Så skönt att göra lite yoga på eftermiddagen i solen med vinden i håret (hahaha!!!).

xoxo

Hahaha omg måste först berätta om de roliga tanterna jag o Inka träffade igår på den kinesiska marknaden!!! Vi satt o åt (någon gott bröd med fyllning från Malaysia) och snackade vid ett bord om hur tidigt allt stänger i Perth. Då började en "tant" (okej hon var väl mer kvinna för hon var typ 40, haha!) prata med oss o frågade va vi kom ifrån mm...

Hon o hennes kompis var ute på äventyr o hade druckit sedan lunch, både deras telefoner var döda och deras killar var hemma! Hahaha så sköna!!! De blev typ som extra mammor för oss men var så amazing! Riktiga aussie! Haha inka åkte med deras taxi hem för de bodde typ bredvid varann o hon fick deras nummer!!!

Så himla roliga verkligen!!!

Idag hade soph bitit sönder en kudde när jag kom tillbaka från min morgonprommis...ååhh orkade inte för såg det precis när jag skulle äta frulle utomhus, haha tjommedoggie!!!

Träffade en så underbar tjej, Lena, senare på Cottesloe beach. Hon var så brun o wow va hon va najs!! Vi satt typ mest ba o snackade, badade lite o köpte en go smoothie. Vi planerar att gå på en konsert tillsammans i mars, Ziggy Alberts!!! Så bra! Haha har det på min bucketlist o han verkar så mys så det vore dröm!!

Hon bor typ bara 20 min från mig med cykeln så det e bra plus att hon kommer stanna här tills juni precis som jag. WOHO!!!

xoxo

Började dagen med med en yogaklass på Leighton beach (15 min härifrån) i drömväder med strålande sol! Drömstart på dagen!!! Så skönt att komma tillbaka till yogan ska försöka göra detta några fler gånger när jag e här, haha. Lördagsmonar kl 730am kanske inte alltid e såhär fräscha!!!

Så skönt att ha huset för mig själv när ja kom hem o ba göra lugn frulle o äta utomhus. BÄST!

Åkte sedan till City beach för att hänga med Jenni! Hon e fantastisk!!!! Vi hade det så najs trots att det blåste som bara den idag!! Helt sinnes! O vågorna var helt galna haha, men det stoppade oss inte till att bada.

Så sjukt att de har massa BBQs på alla stränder typ så man kan bara ta med sig nu vad man grilla o slänga på det på grillen! Sjukt ballt!!! Måste ju ha en riktig BBQ på en strand snart!!

Nu sitter jag hemma o äter sen lunch i skuggan. Ska sen träffa en ny finsk tjej i Perth! Woopwoop